• Compis

Till er frivilligt barnfria!

Halloj!
    Jag har letat efter forum på nätet för oss som frivilligt valt att inte skaffa barn. Det verkar inte finnas så många hemsidor men jag hittade flertalet äldre trådar i ämnet här på Bröllopstorget.
    Jag vänder mig till er som bestämt er för att inte skaffat barn oavsett av vilken anledning det än är. Vi tillhör ju inte den grupp som dominerar i samhället direkt och därför vore det skoj att lära känna andra som är i samma sits som en själv. Tror vi barnfria kan ha utbyte av varandra genom samma inställning och synsätt.
    Jag är nyss fyllda 30 och är helt säker på att jag vill avstå från att skaffa barn. Tack och lov har min sambo precis samma åsikt, annars tror jag inte vårt förhållande hade fungerat. Vännerna runt i kring får barn på löpande band och även om man fortsätter umgås blir ju inte relationen på samma sätt efter att en ny liten person dykt upp i kompisens liv. Jag tycker det är kul barn men är helt till freds med att bara träffa dem lite nu och då. Tack och lov har jag aldrig haft några problem med folk som ifrågasatt mitt val av att avstå barn utan jag har mer känt mig unik. Har inte behövt förklara mig och det känns bra.
    Hoppas några likasinnade där ute vill skriva några rader till mig! Jag är inte ute efter någon debatt för eller emot barnafödande så ni som bara ska ifrågasätta varför vissa inte vill ha barn kan luta er tillbaka.

• Svar på tråden Till er frivilligt barnfria!
  • Duchess

Ja, det vanligaste är att vilja ha barn. Det tror jag inte att någon ifrågasätter. Men det ovanliga är inte per definition onormalt.

Det är vanligast att bo i Stockholm för oss svenskar. Det betyder inte att det är onormalt att bo i Kramfors.

Drom skrev 2008-12-19 21:45:36 följande:
    och nej, jag tycker inte bara så...DET är så! att vilja ha barn är vanligast..annars hade varken du eller jag funnits hahah
  • Besservvisser

Men nu får du ge dig faktiskt. Klart kommer människan alltid att föröka sig, men det är ju faktiskt inte ALL som vill det.

Din kommentar om att föröka sig genom att bajsa är pinsam. Och dum.

• En till präst
    Drom skrev 2008-12-19 21:45:36 följande:
    och nej, jag tycker inte bara så...DET är så! att vilja ha barn är vanligast..annars hade varken du eller jag funnits hahah
    Jo - det är det vanligaste. Att vilja ha barn. Därför startade trådstartaren den här tråden för oss som INTE vill ha barn. Det var trivsamt tycker jag.
  • Drom

yes, och det var därför jag ställde en fråga hur man inte vill ha ett barn...dvs, vad anledningen är,

men vissa här tar ju åt sig så fort man ifrågarsätter!

En till präst skrev 2008-12-19 21:47:52 följande:

Jo - det är det vanligaste. Att vilja ha barn. Därför startade trådstartaren den här tråden för oss som INTE vill ha barn. Det var trivsamt tycker jag.
  • Besservvisser

Klart är alla välkomna i tråden, det är självklart på ett offentligt forum. Men när packet kommer hit och börjar ifrågasätta våra val då är man inte riktigt välkommen längre.

• Drom

har du hört talas om yttrandefrihet!

Besservvisser skrev 2008-12-19 21:50:58 följande:
    Klart är alla välkomna i tråden, det är självklart på ett offentligt forum. Men när packet kommer hit och börjar ifrågasätta våra val då är man inte riktigt välkommen längre.
  • Besservvisser

Då knappt 4,6% av landets invånare bor i Stockholm skulle jag vilja påstå att det är inte så vanligt som man tror att bo i Stockholm....

• Duchess

Har du hört talas om hänsyn och taktkänsla?

Trådstartaren undanbad sig ifrågasättanden i just den här tråden. Tro mig - vi barnfria blir ifrågasatta hela tiden. Det är skönt för oss att någon enstaka gång få samtala utan att bli påhoppade.

Drom skrev 2008-12-19 21:53:09 följande:
    har du hört talas om yttrandefrihet!
  • Duchess

Äh, kom inte här och var en sån messerschmitt...

Besservvisser skrev 2008-12-19 21:54:22 följande:
    Då knappt 4,6% av landets invånare bor i Stockholm skulle jag vilja påstå att det är inte så vanligt som man tror att bo i Stockholm....
  • Drom

men hallooooooooo..förstår du inte att det är vanligare att skaffa barn!! sluta jämföra med dumma saker.

Besservvisser skrev 2008-12-19 21:54:22 följande:
Svar på tråden Till er frivilligt barnfria!