• Compis

Till er frivilligt barnfria!

Halloj!
    Jag har letat efter forum på nätet för oss som frivilligt valt att inte skaffa barn. Det verkar inte finnas så många hemsidor men jag hittade flertalet äldre trådar i ämnet här på Bröllopstorget.
    Jag vänder mig till er som bestämt er för att inte skaffat barn oavsett av vilken anledning det än är. Vi tillhör ju inte den grupp som dominerar i samhället direkt och därför vore det skoj att lära känna andra som är i samma sits som en själv. Tror vi barnfria kan ha utbyte av varandra genom samma inställning och synsätt.
    Jag är nyss fyllda 30 och är helt säker på att jag vill avstå från att skaffa barn. Tack och lov har min sambo precis samma åsikt, annars tror jag inte vårt förhållande hade fungerat. Vännerna runt i kring får barn på löpande band och även om man fortsätter umgås blir ju inte relationen på samma sätt efter att en ny liten person dykt upp i kompisens liv. Jag tycker det är kul barn men är helt till freds med att bara träffa dem lite nu och då. Tack och lov har jag aldrig haft några problem med folk som ifrågasatt mitt val av att avstå barn utan jag har mer känt mig unik. Har inte behövt förklara mig och det känns bra.
    Hoppas några likasinnade där ute vill skriva några rader till mig! Jag är inte ute efter någon debatt för eller emot barnafödande så ni som bara ska ifrågasätta varför vissa inte vill ha barn kan luta er tillbaka.

• Svar på tråden Till er frivilligt barnfria!
  • Drom

nej, jag menar om det finns tilfälle att man skulle ångra sig, eller tror du att man är bestämt från början till slut.

Duchess skrev 2008-12-19 22:13:43 följande:
    Jag skrev "visst finns möjligheten....". Det betyder att möjligheten finns. Men hur menar du? Ska jag försöka bli gravid trots att jag inte vill bli förälder, bara för att det finns en möjlighet att jag ångrar mig senare?
  • Drom

hehe 14, då förstår jag:P

Duchess skrev 2008-12-19 22:12:28 följande:
    Jag och maken har sammanlagt 14 syskonbarn (och lär få fler). Sedan tillkommer 9 barn som mina styvsyskon har. Jag är glad att de producerar barnbarn till våra föräldrar, men jag blir sannerligen inte mer sugen på egna barn efter släktträffarna... Jessie Gustav skrev 2008-12-19 22:07:56 följande:
  • Besservvisser

Vem har sagt att jag tror att jag är en bättre människa? Det är faktiskt du som har sagt det.

Du är förresten aktivt ettrig i denna tråd så det är ju inte precis som att man har snackat om dig bakom din rygg.

Det var bara en fundering jag hade angående ditt beteende.

• Drom

sluta skriva till mig, du har gjort bort dig redan tillräckligt!

nästa gång kan du väl hålla dig istället för att snacka bakom mig..fult och barnsligt

Besservvisser skrev 2008-12-19 22:15:32 följande:
    Vem har sagt att jag tror att jag är en bättre människa? Det är faktiskt du som har sagt det.Du är förresten aktivt ettrig i denna tråd så det är ju inte precis som att man har snackat om dig bakom din rygg.Det var bara en fundering jag hade angående ditt beteende.
  • Jessie Gustav

Om mina vänner pratar om sina barns student,födelsedag eller nåt sånt så lyssnar jag och är glad för deras skull.man är ju inte känslokall bara för att man inte vill ha barn..Bara inse att alla inte har samma vilja att föröka sig.Alla är vi ju olika..

• Tooticki
    Drom skrev 2008-12-19 22:16:58 följande:
    sluta skriva till mig, du har gjort bort dig redan tillräckligt!nästa gång kan du väl hålla dig istället för att snacka bakom mig..fult och barnsligt
    Det finns bara en person som gjort bort sig i denna tråd och det är du.

Jag skulle önska att du tilltalade oss alla med lite trevligare ton så kanske vi kan diskutera detta som vuxna.
  • Besservvisser

Du finns i tråden.... då är det inte möjligt att snacka bakom dig.

Varför är du så ettrig? Varför försöker du skylla ifrån dig?

Varför inte bara lämna tråden när du inte får de svaren som du vill?

• Drom

jo sant,
    Jessie Gustav skrev 2008-12-19 22:17:12 följande:

Om mina vänner pratar om sina barns student,födelsedag eller nåt sånt så lyssnar jag och är glad för deras skull.man är ju inte känslokall bara för att man inte vill ha barn..Bara inse att alla inte har samma vilja att föröka sig.Alla är vi ju olika..
  • Drom

*ignore*

Besservvisser skrev 2008-12-19 22:18:32 följande:
    Du finns i tråden.... då är det inte möjligt att snacka bakom dig. Varför är du så ettrig? Varför försöker du skylla ifrån dig?Varför inte bara lämna tråden när du inte får de svaren som du vill?
  • passionsblomman

Jag måste bara inflika att jag skäms å andras vägnar över bristen på respekt för trådstartarens syfte med sin tråd. jag har inte ens här att göra, men läser med intresse, och jag beklagar att ni som vill prata om det tråde gäller inte får göra det i lugn och ro.

Om det kan vara till någo tröst är det inte bara den här tråden som blivit helt uppfransad av precis samma "vissa".

Jag spår somliga "vissa" en kort framtid på BT.

Peace

Svar på tråden Till er frivilligt barnfria!