Bröstförstoring 13
Öppnar härmed en ny tråd där vi kan diskutera bröstförstoringar. Fortsättning på tidigare trådar så alla gamla som nya medlemmar är välkomna
Öppnar härmed en ny tråd där vi kan diskutera bröstförstoringar. Fortsättning på tidigare trådar så alla gamla som nya medlemmar är välkomna
Fast nu är ni orättvisa. Jag har inget emot bröstförstoringar, har däremot inget behov av det själv, men när diskussionen drar åt hållet som rör samhällets lagar och regler så har vi all rätt att lägga oss i, detta är ju faktiskt ett öppet forum. Men vi kan inte tala om för er vad som är rätt och fel.
Baby S skrev 2009-01-22 21:07:14 följande:
Nedlåtande? Då får jag be om ursäkt! Jag anser att alla får göra vad de vill så länge de inte skadar någon annan.
Men det är klart att jag kan behålla mina synpunkter på detta för mig själv.
Hej! Vid alla operationer som utförs oavsett syfte så är det sjukpenninggrundat om man har en anställning. Det spelar ingen roll VAD MAN OPERERAR man har rätt till det enligt svensk lag. Jag tycker inte att man utnyttjar systemet utan det är min lagliga rätt som fri medborgare i Sverige. Alla får vara "sjuka" en vecka ifrån sitt arbete och de två första dagarna får man betala själv. Sk karensdagar, man kan vara sjuk i fem dagar utan läkarintyg efter det så behöver man ha sjukintyg. Jag tror knappast att det är rätt att anklaga oss för att utnyttja systemet. Om du vill klaga så får du klaga på andra.
Baby S: Ja, man har fortfarande rätt till ledighet då man opererat sig, då blir man sjukskriven ett tag.
Jag är ny här och ska fixa mina boobs (hos Cosmo på Citadell) på tisdag och jag skulle vilja diskutera lite med andra som har gått igenom samma sak. Trodde det var det den här tråden var till för? Det vore isf fantastiskt om vi kunde skippa debatten om sjukskrivning eftersom den inte hjälper någon...
Jag har jättesvårt att bestämma mig för storlek. Är 1.73, 57 kg, 76 cm runt bröstkorgen och kom tillsammans med min kirurg fram till 350 cc mellanprofil (geléhallon), men i förrgår ringde jag och ändrade till 375 eftersom jag hört så många som ångrar att de inte tog en lite större storlek.
Nu börjar jag tveka om jag verkligen ska ha så stora, eller rättare sagt: jag har ingen aning om hur stora de kommer att bli, men jag har sett andra med mina mått som har tagit samma storlek och där brösten ser gigantiska ut. Och jag vill verkligen inte ha några monstertuttar! Grejen är att jag har sett andra som tagit samma storlek där det ser jättebra ut, så vad ska man tro? Jag är ganska smal och har väldigt små bröst från början, så jag är rädd att det kommer att se konstigt ut med den storleken på mig.
Är det nån här som har ungefär samma storlek som skulle vilja dela med sig av sina erfarenheter? Jag vore jättetacksam!
Garbo6:
Har du varit inne och kikat på qvinna.info? De har jättebra före- och efterbilder som kanske kan hjälpa dig.
Jag var också rädd att få för stora bröst så jag valde 280cc ist för 300cc som kliniken föreslog. Jag gick från 65 A/B - 65E/F (är ju som en normal c-kupa i 75 omkrets). Jag är så glad att jag inte tog större implantat. Jag är dock nästan 13cm kortare än du och är väldigt späd. Nu har jag bröst utan att för den sakens skull vara bystig. Proportionelig och fin .
OndaMamman:
Jo jag har varit inne där ca 200 ggr och kan bilderna innan- och utantill :) De flesta där har större bröst än mig från början och många har även häng så jag har svårt att göra nån vettig jämförelse. Min kirurg uppskattade att jag har ca 1 dl egen vävnad och sånt spelar ju oxå stor roll. Skitsvårt det här...
Kul att du är nöjd med dina och inte ångrar att du tog större. Jag antar att jag får lita på min kirurg som trots allt har stor erfarenhet och borde kunna se vad som passar min kropp. Jag sa till honom att jag vill att det ska se proportionerligt ut så vi får hoppas att han lyssnade på mig :)
Kanske kommer jag att ändra till 350 på op-dagen, om de har det hemma dvs. Annars får jag snällt stå fast vid 375 och i värsta fall bli en bystdrottning ;)
Garbo6: Jo, jag trodde väl det . Men en större bröstkorg kan jag bära upp större implantat. Och sen är det ju inte så stor skillnad ändå på 350 och 375. Om du dessutom är 76cm runt bröstkorgen så ser det ju konstigt ut med för små implantat - jävla djungel det här...