Bröstförstoring 13
Öppnar härmed en ny tråd där vi kan diskutera bröstförstoringar. Fortsättning på tidigare trådar så alla gamla som nya medlemmar är välkomna
Öppnar härmed en ny tråd där vi kan diskutera bröstförstoringar. Fortsättning på tidigare trådar så alla gamla som nya medlemmar är välkomna
Jag ska göra en bröstoperation den 17 februari , är väldigt nervös jag ska ha 350 cc på ena och 375 cc på den andra eftersom dom är olika stora. ska lägga in kosalt. Nu har jag 75 / 80 A och dem känns försmå för min kropp, jag är 170 cm och väger 68 kg. Jag har med tänkt på storleken mycket men kommit fram till att ta detta jag vill inte ha för stora bröst heller kommer bara se tjock ut känns det som. hoppas allt kommer gå bra, jag har börjat tveka nu i slutet är så rädd för komplikationer. har ingen att prata med heller eftersom jag inte sagt dte till någon bara min pojkvän och min mamma och tror dem är trötta på mitt snack nu.
Så skönt att läsa alla era svar och funderingar, det hjälper :)Jag har några frågor till "Garbo6". Vilken bhstorlek har du nu? Vi ser nog ganska lika ut i kroppen. För jag är ca 1.73 och väger 58-60 kg, och har 75B. Hur stora tror du de skulle bli om jag la i ca 300-350 cc? Du verkade ha lite koll :)
Jag är 1.75 och väger 60. kirurgen rekommenderade 320cc och uppskattade mina engna bröst till 50-80cc. Nu har jag 75a. Också är mycket tveksam angående storleken...tror att det är det svåraste med de hela.
Jasminaa, в får gärna prata med oss, det ät däför vi är här :) Det vore kanon om du kunde berätta vad du får för storlek med 350 resp 375cc inlägg...hur lång är du och vilken klinik ska du göra din op på?
SunflowerA jag är 1.70 cm lång och ska operera mig på östersjökliniken hos dr disa lidman. Jag valde henne eftersom det är nära mig. Tycker att dem var jättetrevliga där. Jag vill ha C kupa efter så vi får hoppas på att jag får det :D Jag undrar om någon går på p piller här eftersom jag gör det, och jag undrar om man ska sluta med dem innan operationen? Min mamma var med på konsultationen och jag vill inte att hon ska veta att jag går på p piller så jag sa inget till doktorn, kanske lite dumt. jag fick en lapp iaf där det stod att man ska sluta med p piller 10 dagar innan operation om operationen varar mer än 2 timmar. vet ni något om det?
OndaMamman:
Nä man tänker ju att det är så liten skillnad mellan 350 och 375, bara drygt 1,5 matsked, men då kan man ju tänka så hela vägen, dvs att det inte är så stor skillnad mellan 375 och 400 och sen mellan 400 och 425 osv och till slut ser man ut som Lolo Ferrari :) Just nu känner jag att jag vill ha 350 men om det sen visar sig vara lite litet skulle jag bara ångra att jag inte körde på 375 som jag sa. Jag får höra vad el doctor säger på tisdag, jag får väl lita på honom.
Faanny:
Låt dig inte luras att jag har koll på storlekarna för det har jag inte :) Det verkar dock som att du har lite mer egna bröst än vad jag har och då behöver du ju inte lika stora implantat för att få samma resultat. Vad mäter du runt bröstkorgen? Har man väldigt smal bröstkorg kan man ju inte ha hur breda implantat som helst, och isf behöver du kanske hög profil istället som ju är smalare än mellanprofilen.
Har du varit på konsultation än? Det bästa är ju att låta kirurgen rekommendera en storlek som han/hon tror skulle passa dig och sen får du prova om den känns bra. Det kan oxå vara bra att ha med bilder på bröst i den storlek man skulle vilja ha så vet kirurgen ungefär vad du har tänkt dig. Tänk oxå vad som skulle vara värst: om du vaknade upp med för stora bröst eller för små?
Garbo6:
Hihi okej, men lite kan du iaf! :) Jag mäter 84 cm runt bröstkorgen,tycker det låter rätt mycket men jag tror det stämmer. Nej jag har inte varit på nån konsulation, men jag har kollat runt en hel del & har nog bestämt mig för proforma clinic i sthlm. Jag skulle tycka det var värst att vakna upp med för små, de flesta klagar på att de skulle ha gjort större. Fast jag är ju inte heller ute efter DD ;p Kram!
Jasminaa , jag käkar också p-piller och kirurgen hade sagt till mig att jag skulle sluta med de 4 veckor innan op. Och även 4 veckor efter! Så jag tycker att du ska också sluta gå på pilleк ett tag. Min op skulle vara 40 min(!) endast, men han sa också att det är inte hur snabbt man lägger in utan hur skicklig man är för att inte orsaka blödiningar. Hoppas att min kirurg är jätteduktig! :)
Vill också ha C-kupa och man verkar få det med A-kupan innan och 320-350 inlägg.
Kramar!
SunflowerA. Oj fyra veckor, det är tre veckor till min operation. men är det inte farligt att sluta med p-piller och börja sen igen? kanske borde ringa barnmorskan och kolla.
Gud så kul snart är det dags. Tänk att ha stora bröst. Jag är nog yngst här tror jag eller finns det någon som ska operera sig här som är 18 år?
Jasminaa:
Åh vad avundsjuk jag är på dig! Jag är 18 år och VILL operara mig, men jag har en del kvar att spara. Hur fick du ihop alla pengar om jag får fråga? Vart ska du operera dig och vad får du betala? Kram!
Faanny, min mamma har sparat pengar åt mig i några år men hon hade tänkt att pengarna ska gå åt något annat, fast tillslut övertalade jag henne så nu får jag ta pengarna :D jag tycker inte dte va så dyrt faktist 32 000 kr på östersjökliniken. på deras sida stod det 36000 kr så jag blev jätteglad när hon sa 32000 :D. fanny jag tycker du ska skaffa dej ett extra jobb och alla pengar du får ihop där sparar du så efter en tid har du nog tillräckligt. Har du pratat med dina föräldrar om att du vill operara dig vad har dom sagt i så fall?
kram