• Joseefiine

Bröstförstoring 13

Öppnar härmed en ny tråd där vi kan diskutera bröstförstoringar. Fortsättning på tidigare trådar så alla gamla som nya medlemmar är välkomna

• Svar på tråden Bröstförstoring 13
  • Luucie
    MolsonCanadian skrev 2009-01-21 22:22:17 följande:
    Fast... ska man verkligen utnyttja välfärdssystemet och låta skattebetalarna betala för en sådan "sjukskrivning"..?Nu kommer jag aldrig operera brösten, men om jag hade gjort det, så skulle jag åtminstone inte låta andra betala för det.
    Instämmer helt!

Sen Joseefiine, kan jag inte för mitt liv fatta att man jämför en förminskning pga av komplikationer med en bröstförstoring som framkallats av fåfänga...
    Vart ska gränsen gå för vad som är sjukpenningsberättigande?

Själv bröt jag en nagel igår...
  • rosett
    SunflowerA skrev 2009-01-20 23:18:58 följande:
    rosett, du anar inte hur mycket dina positiva ord betyder för mig! Jag fick jätte bra intryck av VK och nu tror jag absolut att allting kommer att gå bara bra. :)Får jag fråga om du känner inläggen när du rör brösten? Jag är (bland annat :)) oroad för att min kille kommer att känna de och tycka att det avtändande. Han supportar mig för 100% och säger att han kommer att älska mig oavsett, men man vill ju gärna ha ett fungerande sexliv :)Sitter nu och funderar på en bra förklaring på jobbet...vad har ni sagt till era chefer, tjejer? Meddelade ni långt innnan eller sjukade ni er samma dag? Vet inte riktigt hur jag ska göra.Är fortfarande osäker ang. storleken, går runt och tänker på det hela tiden :) Hade inte tid för att sätta mig och formulera frågor för att skicka till läkaren.
    Vad bra! du ska tänka positivt på hela grejjen! Jag har hela tiden sett det med positiva och förväntansfulla ögon och detta är den bästa investeringen jag någonsin gjort :) Se det som en unik upplevelse, och tänk på känslan du kommer att ha efteråt! Jag har varit nöjd med allt under hela "processen"! ´Lite orolig ska man väl vara, men i slutändan tror och hoppas jag att du kommer se det hela som jag gör. :) Piece of cake! ;) Jag kan inte jämnföra med andra klinker eftersom jag bara varit på VK, men där blir man också behandlad som en prinsessa! Dom är så proffesionella!

På mig känner man inte inläggen. Det enda man kan märka på mina bröst är att de är lite hårdare undertill, men detta är inget som stör överhuvudtaget. Annars kan man inte märka några kanter, eller se inlägget på något vis. Mina bröst känns som mina gamla, fast större och lite hårdare undertill.

Oroa dig inte över din kille och ert sexliv, snarare kommer det kanske bli bättre? :) Han kommer vara där och vilja pilla och känna hela tiden, trust me!

Jag sa inget till min chef på jobbet. Är det någon som frågat mig så berättar jag, annars är det min grej, min historia. Vill du inte berätta och du rör dig ovanligt efter operationen så kan du ju bara säga att du har ryggont, eller träningvärk eller något? Eller så berättar du så blir alla nyfikna och vill veta allt. :)

När ska du op?
    Jag är nog minst lika spänd och förväntansfull som du :)

Kram!
  • MolsonCanadian

Fast du frågade ju om hur "vi" tyckte att Natacha Peyres bröst såg ut. Om du inte vill ha svar på en fråga så kanske du inte ska ställa den?

Mig veterligen får du ganska mycket tillbaka, som du förmodligen inte tänker på. Jag tycker att det är bedrövligt att utnyttja välfärdssystemet för att förstora tuttarna. Det finns så ofantligt mycket mer och viktigare saker som de pengarna kan användas till. Försöker man dessutom mygla sig till sjukpenning genom att undanhålla sanningen, så har man väl inte särskilt rent mjöl i påsen till att börja med?

Joseefiine skrev 2009-01-22 05:15:22 följande:
    MolsonCanadian: Här disskuterar vi bröstförstoringar och du verkar bara vara här för att klaga..?? Jag själv betalar ju skatt av en anledning, eller?? En stor del av min lön går åt till skatt så jag tycker inte det är mer än rätt att jag ska få lite tillbaka.
  • Joseefiine

Synd då att man kan få sjukpenning för en bröstforstoring - kalla mig vad ni vill men jag tänker uttnyttja systemet fullt ut!

• Swing

Man kan ju stanna hemma en vecka utan sjukintyg och hitta på någon "bra" anledning.
    Det var dock ingenting för mig, så jag tog semester. Är i princip aldrig sjuk (i så fall har jag 'sjuknärvaro' på jobbet) eller hemma från jobbet whatsoever. Att då ringa mig sjuk i en vecka skulle inte funkat, för det gick inga influensor på sensommaren. Fördel var att ingen undrade det minsta varför jag tog ännu en semestervecka en tid efter min vanliga semester.

• MagicalBride

Men har jag fattat det fel nu eller, det är väl självklart att man får vara sjukskriven när man går igenom en bröstoperation oavsett vilken sort.

• Joseefiine

MagicalBride: Tydligen inte för Molson..

• Baby S
    MolsonCanadian skrev 2009-01-21 22:22:17 följande:
    Fast... ska man verkligen utnyttja välfärdssystemet och låta skattebetalarna betala för en sådan "sjukskrivning"..?Nu kommer jag aldrig operera brösten, men om jag hade gjort det, så skulle jag åtminstone inte låta andra betala för det.
    Här håller jag med. Ni som vill skönhetsoperera er för lov att stå för den kostnaden själva.
    Det gäller alla operationer och dylikt som inte är medicinskt motiverade. Annars dröjer det inte länge innan skattebetalarna står för allt möjligt från könsbytesoperationer till gud vet vad.
    Det måste man nog vara beredd på om man vill göra en skönhetsop.
  • MagicalBride

Joseefiine; Nej fast det struntar jag i om man ska diskutera sånt här så måste man veta vad man pratar om är man inte insatt så är man inte.

• Baby S
    MagicalBride skrev 2009-01-22 19:53:53 följande:
    Men har jag fattat det fel nu eller, det är väl självklart att man får vara sjukskriven när man går igenom en bröstoperation oavsett vilken sort.
    Det är inte självklart då det inte är medicinskt motiverat (ingreppet alltså) och det är faktiskt inte bröstförstoringar, till skillnad från i vissa fall bröstförminskningar.
Svar på tråden Bröstförstoring 13