• Joseefiine

Bröstförstoring 13

Öppnar härmed en ny tråd där vi kan diskutera bröstförstoringar. Fortsättning på tidigare trådar så alla gamla som nya medlemmar är välkomna

• Svar på tråden Bröstförstoring 13
  • Faanny

Jasminaa:

Vilken gullig mamma :) Men du bor på Öland eller? För jag bor i Värmland, för jag har kollat på Proforma Clinic, alla har skrivit bra om dem här och på plastikrurgiforum.se. Där skulle det kosta 34.000. Ja men eller hur, det är precis så jag tänkt! För jag går ju sista året på gymnasiet, du också eller? Nej, mina föräldrar vet ingenting. Jag vet inte hur de skulle reagera. Bara min pojkvän och min syster som vet. Min pojkvän vill inte ens att jag ska göra det, men jg tror nog inte riktigt att han förstår. Jag har ALLTID velat göra det här, det har jag sagt sen jag var 14. Jag gör det för min skull, ingen annans, för det är jag som vill må bra! Hur känner du? Kram!

• Garbo6

Faanny:

Då har du en ganska bred bröstkorg som sväljer mer cc så jag tror nog du kan ha 375-400 utan att det blir för stort, du är ju ganska lång oxå, men det vet ju kirurgen bättre när du går på din konsultation.

Det där med kup-storlekar är svårt. Har ju hört de som har lagt in 300 och får D-kupa medan nån annan får C-kupa med 375 och sen får vissa E eller F med 375-400 cc så det går verkligen inte att säga. Inte ens kirurgerna kan med säkerhet säga vilken kup-storlek du får med en viss mängd cc. Omkretsen under brösten spelar stor roll, en 70D är ju mycket mindre än en 85D t.ex.

• Garbo6

Är det förresten nån mer än jag som ska op:as nu i veckan som kommer? Hade varit skönt att ha nån som går igenom samma sak samtidigt :)

• Faanny

Garbo6:

Ja men precis :) Jo det är ju verkligen jätte svårt att säga! Tack för dina svar iallafall. Lycka till med operationen! Kram

• Jasminaa

Faanny, ja jag går sista året på gymnasiet. Du min kille var precis likadan, i början av vårt förhållande så berättade jag att jag ville göra det men då sa han inget , det va ju inget seriöst mellan oss men senare när jag verkligen ville det så förbjöd han mej, han vill inte ha plastbröst sa han. och jag försökte glömma bort bröstförstoringen men det gick inte så jag grät och förklarade för han hur jobbigt det är med små bröst att jag alltid tänker på bröst har blivit helt fixerad, han förstod mej tillslut och sa bara att han inte vill att jag ska ha för stora. nu stöttar han mej jättemycket.
    endel föräldrar har väl svårt att förstå min mamma har själv små bröst och hon har komplex för dem med, så jag tror hon förstår mej som vill ändra på det. men du är 18 nu så du får ju göra det utan föräldrarnas tillåtelse, och dom kommer nog över det om du hade gjort det.

• Faanny

Jasminaa:

Jag vet precis vad du menar! Så var det för mig också. Jag grät också för honom och förklarade hur jobbigt jag verkligen tycker det är. Han säger att han förstår hur mycket jag vill göra det, fast han förstår inte varför. Han säger alltid "men du har fina bröst, så varför ska du göra det".. Men jag tänker på det jämt! Har du också alltid velat göra det? Jag tror mina föräldrar skulle tycka det var onödigt, mest för att de är rädda om mig. Men jag hoppas de förstår när jag förklarar hur jag känner. Fast hur som helst så struntar jag i vad de säger, jag ska göra det. Kram.

• Jasminaa

Faanny, joo min mamma e också orolig men det e ju alla föräldrar. joo du jag har en gammal dagbok sne jag va typ 13-14 år där jag klistrat in en bild på nån som gjort bröstförstoring och där jag skriver att jag vill göra det så det har varit en sak jag tänkt på länge och jag har inte ändrat åsikt. så jag måste göra det man lever bara en gång och orka tänka hela livet på sina bröst som min mamma gör. hon köper inte endel tröjor just för att hon har små bröst och hon köper bhar med ilägg så dom ska se större ut. så ska inte jag ha det inte du heller, bara du förstorar dem, :D

• MulleNuh

Jag har sista tiden blivit lite sugen på att fixa bröna.. Dom syns knappt längre efter att jag fått 2 barn..
    Är snart 30 år så för ung är jag inte!

Men fy. Finns så mycket som kan gå snett. Är det värt det pga fåfänga??

• AIE

Jag ska också göra en bröstförstoring. Har två ganska nära vänner som gjort det. Efter att ha ammat två barn så är det ingenting kvar. Två små tomma påsar... hittar knappt några bh:ar som passar längre..
    Blev dock väldigt glad igår då jag på Kappahl hittade en vit axelbandslös bh i 75a som jag kan ha under brudklänningen.

Hade först tänkt göra min op nu i vår innan bröllopet men blev övertalad av en kompis att vänta. Hon gjorde sin andra Op när hennes tös var 8 mån o det var inte roligt.

Så det blir i september när mannen är pappaledig..

• Faanny

Jasminaa:

Ja det klart de är, de vill ju bara ens bästa. Fast ändå förstår nog din mamma bättre, eftersom hon är i samma situation. Men nu blir det nästan läskigt. Jag har också skrivit i en bok när jag var 13 ungefär, haha! Och eftersom vi alltid velat göra det, så finns det ingen chans att vi ångrar oss =) Jag har i princip tänkt på det varje dag sen den dagen man började bry sig. Det känns skönt att det finns något att göra åt det iallafall. Men din mamma då, vill inte hon göra? Nej så ska vi inte ha! :D

MulleNuh:

Jag tror det finns en viss skillnad på fåfänga och om man mår dåligt över det. Det finns en del risker, men om man verkligen vill det, så bryr man sig inte så mycket om riskerna, även fast man borde göra det. Om man läser runt både här och på andra forum kan man höra med andra som gjort det, de allra flesta är nöjda utan komplikationer iallafall, men så klart att det finns undantag. Men det beror mycket på vem som gjort operationen, de flesta klagar faktiskt på samma kirurg.

Svar på tråden Bröstförstoring 13