• Joseefiine

Bröstförstoring 13

Öppnar härmed en ny tråd där vi kan diskutera bröstförstoringar. Fortsättning på tidigare trådar så alla gamla som nya medlemmar är välkomna

• Svar på tråden Bröstförstoring 13
  • OndaMamman

Det är faktiskt jättesvårt att säga vilken kupa man får. Vad har du för omkrets? Jag är liten, bara c:a 160cm och väger 54kg, jag har 60 eller 65 i omkrets. Detta gör ju att jag har tex. 65E/F i bh. Visst låter det jättestort^^, det är det inte. Om du omvandlar till en "normal" 75 i omkrets så blir det bara C-kupa och det anses ju vara normen nuförtiden. Mina bröst är helt proportioneliga till min kropp och det är absolut inga bomber...

Jag var väldigt rädd att brösten skulle bli för stora till min späda kropp, men det ser bara fint ut. Jag la in 280cc runda hallongelé-implantat. Innan op hade jag väl 65B typ, dvs 75AA.

Så vad har du för omkrets? Mycket bröstvävnad? Breda eller smala axlar/bred eller smal nertill? Markerad midja eller rak?

• SunflowerA

OndaMamman, tack för det snabba svaret! Det går alltså knappt att förutse vilken storlek jag kommer få :( Är till skillnad från dig rädd att de blir för små...
    Du kanske blir klokare om jag beskriver mig lite mer.
    Jag har 75 i omkrets. Bröstvävnad är inte helt obefintlig :) Tror att jag har 50-80cc. Ganska breda axlar och "ordentliga" höfter med markerad midja :)

• SunflowerA

Joseefiine, nej tyvärr, jag har varit på på VK hos dr Charles och på Strandkliniken med dr Oya. VK såg betydligt bättre ut, fast kostar mer också.

• shakynose
    SunflowerA skrev 2009-01-18 20:58:29 följande:
    OndaMamman, tack för det snabba svaret! Det går alltså knappt att förutse vilken storlek jag kommer få :( Är till skillnad från dig rädd att de blir för små...Du kanske blir klokare om jag beskriver mig lite mer.Jag har 75 i omkrets. Bröstvävnad är inte helt obefintlig :) Tror att jag har 50-80cc. Ganska breda axlar och "ordentliga" höfter med markerad midja :)
    Det ÄR helt omöjligt att förutspå behåstorlek. Och ganska dumt också eftersom alla tillverkare har olika stora storlekar...

Jag har bara hört bra saker om din kirurg (Charles på VK, eller hur?) och han brukar ge bra rekommendationer. Men om du är orolig kan du väl mejla honom och fråga om du skulle kunna lägga in större och vad han tror om resultatet i så fall.
  • rosett
    SunflowerA skrev 2009-01-14 20:58:22 följande:
    Tråkigt att ingen vill prata bröst nu när jag har bokat op :) Jag är jättenervös och osäker ang. storleken!
    Hej!

Kikade förbi och vill gärna prata bröst med dig!
    Jag op för ca 1½ år sedan (gud vad tiden går snabbt!) hos Charles på VK. Han är helt amazing på alla sätt!

Jag är 167, ca 57kg, hade lite bröst innan med enligt mig inte så mycket. Brukade köpa H&Ms 75C innan op. La in 290MM bakom muskeln och plötsligt fyllde jag ut en bh på ett helt annat sätt som jag inte gjort förut. Jag var också rädd för att det skulle bli för lite, plus att mitt krav till Charles var att jag ville se naturlig ut och inte ett par vandrande bröst.

Man vänjer sig JÄTTEsnabbt vid sitt nya jag, jag är i tankarna om att lägga in lite till. När jag rådfrågat vänner säger de blankt nej, eftersom mina nya bröst är väldigt vackra som dom är idag, och passar min figur utmärkt. Men suget finns... Jag tyckte att det var en fantastisk upplevelse! :)

Det är svårt att säga vad just du får för storlek eftersom det beror på så mycket, ett opererat bröst är inte alls detsamma som ett medfött. Du blir mycket fylligare upptill, även om jag inte har stor-stora bröst nu kan jag inte köpa bhar på H&M mer. I en "seriös" bh affär ligger jag på en 70D- 70DD- 70E, och någon billig bh från H&M har jag köpt i 80C för att få kupan, men ändå får bröstet inte plats, och min bröstvårta vill gärna titta ut.

Hade jag fått göra om min första op hade jag lagt in större, när jag ändå var igång. Du vänjer dig så snabbt, men å andra sidan ska du känna dig som dig själv efter operationen.
    Jag kan inte förstå att jag har sett ut på ett annat sätt än vad jag gör idag, dom har format sig så fint som mina gamla bröst, sitter perfekt och är såå snygga i toppar, klänningar och bikini!

Vet inte om det jag skrev var till någon nytta men har du några frågor eller vill snacka mer, skriv! :)

Kram kram!
  • SunflowerA

Shakynose, men om man lägger in 320cc så borde det vara lika mycket oberoende av tillverkare? Eller missförstår jag?
    Jag har också hört bra saker om Charles och kliniken liknade mer en lyxig SPA anläggning än sjukhus så det är ganska lugnande :)
    Tänkte inte på mail...ska nog göra det och fråga!

• kickan70

Hej! Jag ska också beställa tid för förstoring. Funderar på Gabriella på Plastikkirurgikliniken på Sabbastbergs sjukhus. Liksom dig så blev jag nekad tillgång till plastikirurgiforum. Fast jag mailad till dem och bad om tillgång för att bli medlem. När ska du operara dig? Har du du utammade bröst( det har jag), jag är också fundersam över storleken. Var på konsultation hos Gabriella och hon föreslog 375cc, men det känns så stort. Är bredaxlad och har en v-figur. Vill inte ha jättetuttar. Sunflower- vi kanske kan hålla kontakten, när vi båda ska operara oss inom en snar framtid.

• shakynose
    SunflowerA skrev 2009-01-18 22:40:38 följande:
    Shakynose, men om man lägger in 320cc så borde det vara lika mycket oberoende av tillverkare? Eller missförstår jag?Jag har också hört bra saker om Charles och kliniken liknade mer en lyxig SPA anläggning än sjukhus så det är ganska lugnande :)Tänkte inte på mail...ska nog göra det och fråga!
    Ja det blev ett litet missförstånd, jag menar behåtillverkare
    Ja, prata med din kirurg! Han är den som bäst kan göra en bedömning av dina förutsättningar. Lycka till!
  • SunflowerA

kickan70, jag håller gärna kontakten! Jag bokade op med dr Charles 26mars. Skrev också till plastikirurgiforumet och bad om att få bli medlem. Inget svar :) Det är ju väldigt viktigt att få stöd när man ska gå igenom sånt...
    Jag har inga barn och väldigt små bröst i kombination med ganska stora höfter. Har velat att göra det länge! Ska du lyfta brösten lite också? Det här med storleken är väldigt svårt! Jag gjorde ristestet ett antal gånger men blev inte mycket klokare...ska nog skriva till läkaren och fråga vad han tycker om större inlägg.
    Jag vet att Charles är känd för att inte lägga in för stora...Gabriella har inte jag hört något om tyvärr.

• Joseefiine

Åhh jag vill också vara med

Svar på tråden Bröstförstoring 13