• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • J D

Myrmor skrev 2009-01-07 21:24:39 följande:
    Håller med om nordstans!! KOmmer köpa vigselringen därifrån. Hedens guld är också superbra, de gjorde våra f-ringar. De ligger typ 20% över nordstans i pris, men har ofta 20% rea, så man kan komma undan med samma pris där. Supergulliga, men lite blingtokiga

Tack för tipset, har sett deras annonser så jag förstår vad du menar med blingtokiga !

Ska kolla upp dem!

• Myrmor

Mamsen kommer på fredag . Ska trixa till det sista med rudklänningen. Nästa vecka? Så kan vi ta en fika efteråt? (och alla andra som vill fika såklart!!)

Vendel och Angelica skrev 2009-01-07 21:35:03 följande:

skulle satsa på dubbelhäftande tape och skippa lim...Ska vi ses på stan på fredag och spana lite? så ser ja mer vad du har tänkt dig? Lättare att se det live
  • Vendel och Angelica

JD Det finns dubbelhäftande tape på rulle, super tun! Kolla på InEx och Arkivet det brukar finnas i alla fall 2 olika bredder annars så finns sykompaniet.se/index1.html finns en del där med att beställa!

Vi kan ta det nästa vecka Artist! Nemas problemas!!

• Tx2

Efter att ha gjort ca 40 inbjudningskort så rekommenderar jag oxå den dubbelhäftade tejpen. I love it! Behövs bara lite o sitter stenhårt. Så inget limmande för vår del.
    Jag tog vanligt skrivarpapper till uppviket. Lyser igenom lite, men jag hade lättare att få till en snygg vikning när det inte var så tjockt. Ev kan jag kanske lägga upp några bilder på resultatet i kväll.

Angelica: Du som är expert om man vill hotta upp tackkorten (blir liknande er inbjudan) kan man använda något glitter el något annat. Tänkte märka ut vissa ord lite mer.

Hummle: Du som har koll. Om man skickar in hindersprövningen o namnändringen nu, kan man ändra namnet under tiden ifall han ändrar sig o vill ha kvar sitt gamla?

• skille

Vi starter "oprasjon baby" dagen etter bryllupet.. eller en uke før...

• Vendel och Angelica

Stickles heter ett glitter lim! Finns på InEx till super bra pris i många färger!! De har väl också bäst pris i stan!

Tx2 skrev 2009-01-08 08:00:46 följande:
    Efter att ha gjort ca 40 inbjudningskort så rekommenderar jag oxå den dubbelhäftade tejpen. I love it! Behövs bara lite o sitter stenhårt. Så inget limmande för vår del. Jag tog vanligt skrivarpapper till uppviket. Lyser igenom lite, men jag hade lättare att få till en snygg vikning när det inte var så tjockt. Ev kan jag kanske lägga upp några bilder på resultatet i kväll.Angelica: Du som är expert om man vill hotta upp tackkorten (blir liknande er inbjudan) kan man använda något glitter el något annat. Tänkte märka ut vissa ord lite mer.Hummle: Du som har koll. Om man skickar in hindersprövningen o namnändringen nu, kan man ändra namnet under tiden ifall han ändrar sig o vill ha kvar sitt gamla?
    [/citat]

Vi kör nog igång 2-3v innan! Spiralen ska ut i slutet på juli, sen så är det no no att ha kul i sänghalmen i ca 2 veckor sen så är det fritt fram
    skille skrev 2009-01-08 08:04:19 följande:
    [citat]
    Vi starter "oprasjon baby" dagen etter bryllupet.. eller en uke før...
  • hummle

Tx2: om du snackar om efternamn så ändras inte det förräns ca 3 veckor efter vigseln. så d antar jag att man kan dvs ändra under tiden. men lovar inget bergis, bättre kontakta d för säkerhetens skull... vi vill ju inte ha mer jobb lr hinder nu

fick en STOR kalender av m2b:s jobb igår iof en reklam men den har 1 dag per blad. o ja sisådär fram till mars e d redan massa uppbokat. förstår inte riktigt varför *ASG*

vad d gäller nordstans guld har jag tyvärr negativ erfarenhet så jag e inte alls glada åt dom... va inne o frågade om nått som kan bli bra till f-ringen o d gav ett SÅ tråkigt förslag trots att jag förklarat vad jag ville ha. i princip gick d inte o göra så o d skulle inte passa ihop osv osv.
    allt vad v-ring såg mörkt ut o för ett tag så ville jag inte längre gifta mej (att en ring ska förstöra alles) men nu när jag va hos Jarl Sandin så fick jag som jag ville o BÄTTRE så jag e otroligt nöjd o jag lääängtar tills den sitter på mitt finger o blingar

då ska vi se vad d blir för bröllopsrelaterat som avklaras idag. så mkt börjar klarna nu o falla på plats, jag läängtar nu BARA 58 dagar kvar...

• hummle

nån pysseltjej som har pejl på sånnadär kort o kuvert i ett? ville gärna ha sånna för inbjudan men hittar inget nånstans. hittat en beskrivning där man viker ett a4 papper, vill ha nått mer annorlunda.
    funderar på att skicka i cellofankuvert men finns d att köpa nånstans?, dock inte på nätet då jag ska göra allt nu i helgen...

• Vendel och Angelica

hummle
    tyvärr vet jag inte ngt ställe som har cellofan kuvert.
    InEx, Arkivet och Panduro har kort kuvert i förpakningar och samma serier.

Tråkigt att du fick sådant bemötande på Nordstans. Tvärt om för oss! Men gott att du kom rätt och fick den perfekta ringen Det är ju huvudsaken!!

• hummle

angelica: hoppas vi menar samma nu, alltså kuvert som viks upp o blir ett kort... ska t stan på lördag iaf o kuta runt medan barn o m2b e hemma.
    ja d e så olika m hur man "klickar" m någon, huvudsaken e ju att vi får d vi vill ha

Myrmor: TACK! för alla tips ska kolla på lördag då, känns som en lååååång dag i stan

inte för att jag träffat nån av er men hade ju vart kul om man gjorde e istan som sagt på lördag nån som ska in?

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3