• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • Tx2

Första helgen så det får räkna som tidigt.
    Men du har ju redan förvarnat alla era gäster? Hos oss är det 10% som vet om datumet, dem flesta förväntar sig nog i augusti..

Jag tror att min bästabästa har lite hum om vad jag inte gillar (tex överaskningar, så det kommer att bli en jobbig tid framöver).

Till helgen skall vi kolla in lokalen bättre. Mäta o plåta så vi kan fundera på dekorationer o bordsplacering. Bra saker att tänka på? Om nu inte T lurar mig o det är hippa på gång

• Myrmor

Hello!

Nu har jag varit ute och svidat mina "tärningar" . De blev superfina, och nyårsrean är att rekommendera för er som vill hitta snygga klänningar . Blev två jättefina brun-plommon-grå (mysko färg, men jättesnygga jag lovar) från sisters. 400kr (!!!!) stycka bara, dagen är gjord! Har nu skrivit klart texten till inbjudningskorten, och igår snokade vi reda på allas adresser. Nästa vecka kommer förhoppningsvis stämpeln, och sen blir det pyssla av .

Skille: Älskade att vara gravid, och ahde inga komplikationer längs vägen. trots detta skulle jag aldrig planera att vara gravid å min bröllopsdag. Som hummle säger, om det händer så händer det, och då fixar man det säkert. Men skulle inte planera för det, alldeles för mycket kan gå fel (peppar peppar men tex missfall, MA, foglossning, illamående, ischias, hormonsvallningar, ödem, förvärkar.. ).Om man då bortser från att du (fröken champagne) med allsäkerhet vill sippa på bubbbel på bröllopsdan .

• Tx2

Jag hoppas att mina "tärningar" tar itu med sina kläder snart. Nog lättare att hitta svarta klänningar på rean nu än i april..

Förresten, någon som har tips på saker som man kan önska sig? Helst vill vi ha bidrag/presentkort till resan men alla är kanske inte så pigga på att ge den typen av gåvor så vi försöker komma på saker i olika prisklasser (än så länge har jag bara kommit på Global kniv och en svart brödlåda..)

• hummle

Snälla ni om ni har lust att hjälpa mej o min tärna *blinkblink*
    vi är ute efter en lila klänning vilken nyans som hellst men gärna åt d varmare hållet. så om någon av er skulle springa förbi en sådan HOJTA mer än gärna t.

bestämmt vart jag ska göra brudklädseln nu iaf, ÄNTLIGEN! så d kan jag ju bocka av men jag e sådär, tänk om det hade blivit bättre nån annanstans:ig av mej. men jag gick på magkänsla så bäst att magen visar rätt

Tx2: alla utom min far (stått mej närmsta alla år men nu glidit bort allt mer o mer ) vet om att vi ska gifta oss den 7:e mars *fick rätt nu va DUKTIGA jag* o klockslag. det som fortfarande hålls hemligt är kyrkan så d har nått att grubbla på...
    vad d gäller gåvor så e jag tom tyvärr men vet att mina svärisar gav m2b:s kusin en upplevelse i form av en sälsafari. men d e svårt, d mesta har man ju. men tar gärna emot tips precis som du

artist: kanske man få se ett smakprov på hur klänningarna ser ut?! nyfiken fär färgbeskrivningen lät mkt intressant

• J D

Svar på bebisfrågan: Nej, jag skulle inte vilja vara gravid, jag vill kunna dricka mousserande, men framförallt så tror jag att det handlar om att jag vill hinna jobba lite innan vi skaffar barn (jag är ju ändå precis färdigutbildad när vi gifter oss) så det är nog inte graviditeten i sig jag vänder mig emot.

Svar på önskelistefrågan: Hm, vi har gjort en väldigt traditionell önskelista enligt Martha Stewart's devis "think about how you entertain" som vi skrattat mkt åt här , men ändå. Kanske ngn mer udda köksgrej som t.ex crème brulée set? Annars önskar vi oss i stort sett uppgraderingar av vad vi har.

• Vendel och Angelica

Skille vad gäller bebis... Jag skulle vilja vara precis gravid, du vet innan man vet om det, innan plusset på stickan
    Så blir det en vår bebis 2010 *drömmer*

• J D

skille skrev 2009-01-07 11:30:56 följande:
    J D :Modell? hva er det hehe.forlovelses ringen er en enkel Tiffany ring i platina med 17 søte små diamanter, vigselringen har bare 7 diamanter (litt større) og er i hvitt guld. Planen er å gjøre om vigselringen om noen år som en "fornyelse" av våre løfter til hverandre, og da blir det en helt lik ring men jeg tar ut stenene og setter de inn i en platina ring..jeg er en bling junky, jeg elsker fine smykker, og er av den kategorien som heller vil ha noen få smykker men ekte, enn å ha masse uekte smykker. Det beste av allt er at min m2b liker å gi meg smykker.. Fikk ett Tiffany halsband til jul med en diamant i ett hjerte.. 24 maj kommer jeg til å glitre fra topp til tå når jeg får morgengaven min... armbånd i hvitt gull med masse bling på:) whee. (han har angst for å kjøpe noe jeg ikke kom til å like, så jeg fikk velge selv)Om jeg ikek har sagt det før, så ja jeg er bortskjemt...

Haha, ja, det är underbart med bling!

Jag tänkte på att köra en solitär till min förlovningsring med flera mindre diamanter på rad innan tanken slog mig att jag kunde ha små diamanter brevid solitären också, man får ju inte vara dum .

Skönt att fästmannen är med på tåget .

• J D

Vendel och Angelica skrev 2009-01-07 12:07:59 följande:
    JD kan ju bara säga Nordstans Guld... Vi var bla i Partille/Sävedalen på Guldsmedshuset.. men kan säga att de var dyrare på både guldet och stenarna... Nu får jag STÖRRE stenar... Vendel med och det är endå 3500.- billigare hos Nordstans..

Jag är också ett fan av Nordstans! Vi köpte f-ringarna där och jag har skickat mail om vad jag vill ha för att få ett prisförslag, tyvärr har Christian semester nu så jag får hålla mig till tåls en vecka tills han kommer hem, attans! Passar på att maila andra sålänge så att jag får mkt underlag.

• Danielaa

Ojoj va ni skriver... Måste undra... Skille: Misstänks graviditet?

Å som svar på de.. : Jag vill absolut inte gifta mig gravid. Trivdes oxå jättebra som gravid, älskade de! Men, hade en hel del foglossnigar osv som inte alls e kul på bröllopet... Plus att just den dan vill jag få va prinsessan i fina klänningen osv... (Förvånad Tx2? )

Misstänkte faktist här i dagarna att jag va gravid! Så har fått ta ställning till de precis nu själv faktist.. Men va inte gravid! Va ju inte riktigt me i planen nu, ville ju helst inte skjuta på bröllopet igen, vilket vi hade gjort om så var fallet...!

Men, har börjat prata lite löst om nummer två efter bröllopet...! Har inte alls kännts aktuellt innan.. men nu börjar vi fundera på de! *Mysigt* Gå mamma-lediga tillsammans Skille?

De här me smycken å allt "rekommenderar" jag oxå Nordstans, dom e super där tycker jag, jag beställde ju min nya förlovningsring där, å jag e supernöjd! Exakt som jag ville ha den!

Tärnklänningar: Ska ni "låta" era tärnor välja kläderna själva...?

Nu blev de massa ändå.. jag som bara skulle skriva ett par rader...!

Puss å kram!

• J D

Tärnklänningar: de får välja själva inom gränsen svart coktailklänning och vi betalar hela eller en del av den beroende på pris.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3