• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • skille

angelica du har fått meg inn i Tiffany koma nå.. ikke helt bra

• Tx2

Angelica: vad synd med skorna. Men tur att ni upptäckte det nu. Går inte att lägga ned klänningen? Trist med underkjolen. Hm, kanske kan köpa din väns underkjol om den funkar med min klänning..

Någon som har koll vad det kostar att hyra alt köpa en underkjol?

• J D

skille skrev 2009-01-07 10:20:24 följande:
    angelica du har fått meg inn i Tiffany koma nå.. ikke helt bra

Haha, du gillar också bling va, Skille? (Tycker mig kunna läsa det mellan raderna här ). Vad ska du ha för modell på ringarna?

Btw, om någon här av en händelse skulle ha missat min tråd där jag frågar om bra och prisvärda guldsmeder i Gbg så får ni gärna ge mig tips på just sådana. Inväntar svar från några nu men det skulle inte skada med fler .

• skille

J D :
    Modell? hva er det hehe.
    forlovelses ringen er en enkel Tiffany ring i platina med 17 søte små diamanter, vigselringen har bare 7 diamanter (litt større) og er i hvitt guld.
    Planen er å gjøre om vigselringen om noen år som en "fornyelse" av våre løfter til hverandre, og da blir det en helt lik ring men jeg tar ut stenene og setter de inn i en platina ring..

jeg er en bling junky, jeg elsker fine smykker, og er av den kategorien som heller vil ha noen få smykker men ekte, enn å ha masse uekte smykker. Det beste av allt er at min m2b liker å gi meg smykker.. Fikk ett Tiffany halsband til jul med en diamant i ett hjerte.. 24 maj kommer jeg til å glitre fra topp til tå når jeg får morgengaven min... armbånd i hvitt gull med masse bling på:) whee. (han har angst for å kjøpe noe jeg ikke kom til å like, så jeg fikk velge selv)

Om jeg ikek har sagt det før, så ja jeg er bortskjemt...

• Vendel och Angelica

Sorry Skille... men jag kan ju säga at jag har suttit o drömt mig bort jag med... Bling är underbart! Har oxå hellre få riktiga blingisar än mycket "skrafs" Dock är jag lost på Pilgrims smycken.. men de är ju bra priser och helt annat än klassiskt "bling"

Tx2 jag kan hyra min underkjol fr Remanns för 400.- Hennes underkjol har två ringar, så det beror ju på hur mkt vidd du behöver, jag ska ju inte ha massa vidd i min kjol men det behövs en el två ringar till för det blev för "platt" precis efter midjan fram till...

JD kan ju bara säga Nordstans Guld... Vi var bla i Partille/Sävedalen på Guldsmedshuset.. men kan säga att de var dyrare på både guldet och stenarna... Nu får jag STÖRRE stenar... Vendel med och det är endå 3500.- billigare hos Nordstans..

• Tx2

Angelica: Jag vill inte ha för mycket vidd i kjolen, men ringar är bra så man får lite lättare att gå. Om hon fortfarande har kvar den i februari o den passar med min kjol så kanske det kan vara en lösning.

Själv älskar jag mina små diamantörhängen som jag fick i julkapp. Har nog knappt tagit ur dem, men dem kan bero på att det är barn-låsning på så det är meckigt, men passar mig perfekt

• Vendel och Angelica

Hon är inte så snabb i vändorna så den finns nog kvar i februari! Kan hinta till henne att du är intresserad av att prova när du har din klänning!
    Förstår att du inte vill ta av dig dina örhängen!

Jag spånar på olika "hängande" pärlor med bling så V får handla till min födelsedag

Tx2 skrev 2009-01-07 12:24:18 följande:
    Angelica: Jag vill inte ha för mycket vidd i kjolen, men ringar är bra så man får lite lättare att gå. Om hon fortfarande har kvar den i februari o den passar med min kjol så kanske det kan vara en lösning.Själv älskar jag mina små diamantörhängen som jag fick i julkapp. Har nog knappt tagit ur dem, men dem kan bero på att det är barn-låsning på så det är meckigt, men passar mig perfekt
  • skille

Jeg går å gleder emg til jeg får morgen gaven min.. bling bilng ;)

• Tx2

Vore jättesnällt!

Skall försöka hitta något lämpligt halssmycke, har ett gammalt stort hjärta (billig sak ) som jag älskar men skulle gärna ha ihop den med min/vår bokstav (lite ego..). Får kanske bli ett helt nytt smycke, skall kolla med Nordstan vad det skulle kosta. Men det får vänta tills klänningen kommer, kanske inte alls vill ha något halsband då. Hm, får kanske hinta för hjärtat att jag vill ha ett halssmycke i födelsedagspresent...

• SweetSun

hallå tjejer ingen som vill svara på min fråga om namnändringen, om nån gjort den.. min dator är helt cp och jag kommer inte in på skatteverkets hemsida för att läsa nåt..

det står inget om hur man ska fylla i formuläret, ska den blivande skriva under samtycke eller? jag antar det, men det står inget..

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3