• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • baver

tx2- jag är också i hårsmyckes djungeln och karvar...jättesvårt att hitta snygga grejer som inte är svindyra. vill ha en liten kam i "antik silver" att på på en sida av huvudet..ev lite pärlor i. ser du någon så hojta.

kolla affären prickig katt, de har massa på ovanvåningen. bl.a. har de en vit fågel so jag funderar på att trycka in i frisyren..väldigt sjp sådär haha

• baver

carolina- jag hade satsat på en tunn tunn alliansring på en vitgulsskena...så att det blir som 4 ringar om du förstår vad jag är ute efter. först bred guld sen tunn vitguld sen bred guls och sen tunn bling bling! tror att det kan bli enhetligt då

• J D

Myrmor skrev 2009-01-06 14:50:55 följande:
    Håller på att slipa på inbjudningskortstexten. Tror vi snor er idé TX2 med uppvikbart kort. Stäpeln är klar nästa vecka, så då blir det pysselkväll med bubbel och choklad (korten är ju redan bruna så så illa kan det ju inte gå ). Nån som vill haka på?Hoppas på att bröllopsduellen komer som barnvagnsbio under våren . Nu vidare till nästa fråga: sprit . Nån som tänkt åka till tyskland och handla som vill samköra? (alternativt att ett par åker - vi tex- och handlar åt två par, och så delar man på resekostnaderna?)

Vi kommer att åka ned till Tyskland, dock vet jag inte hur mkt vi får plats med eftersom bilen är väldigt liten tyvärr, annars hade det varit intressant. Vi måste provsmaka lite saker där så vi kan inte låta någon annan åka för vår räkning heller, typiskt nog.

• J D

Carolina1979 skrev 2009-01-06 13:48:55 följande:
    hummle: Jag har tänkt att se den filmen - verkar såå kul!

Jag ska också se den, med min fästman .

• skille

Jeg blir med på pyssel, dvs jeg kan hjelpe deg da våre er sendt ut...

• Tx2

Myrmor: Vi kan snacka ihop oss om tysklandresan, för dit skall vi Ev skall jag samköra även med en kompis som har disputation,men det var nog inte säkert om hon skulle ta med mat o dryck själv el om stället skulle ordna det. Men vi har tillgång till släp (o dragkrok) så det skall nog ordna sig.

Grym på att pyssla (annars är jag duktig på att dricka bubbel)... så är jag tillgänglig om det inte krockar med någon aktivitet som är inplanerad.

baver: Lovar att hojta om jag ser något. Då skall jag ta mig dit o kika. Vet dock inte om jag vill ha krona, kam, små stenar el blommor i håret...

• Tx2

Myrmor: föresten, det är helt ok att ni snor "min" idé.. jag norpar er till tackkorten

• Myrmor

Gött med pysselhjälp, då hör jag av mig när stämpeln kommit och bubbelkvällen bokad . Vi snackar mer om tyskland när vi ses!!

• Danielaa

Tx2: Njae, ingen riktig budget än sålänge... :-/ Har sån ångest för just de för VILL egentligen sätta upp nån form av budget, men e så rädd att vi blir "låsta" vid den då å inte "får" ta de vi verkligen vill... E du me mig...?

Myrmor: Pyssel låter urmysigt! M2b e inte sådär jätteroad av inbjudningskortspyssel så sällskapar nån dag!

Å sprit.. Vi tänkte oxå sticka till Tyskland å köpa spriten, låter som en bra idé som du säger, känns ju rätt onödigt om alla som ska dit får betala resekostnader för sig... Vi har rätt stor bil (kombi iaf... ) å dragkrok om de behövs! Hade ju vart skojj å göra de till en liten gbg-brudsresa kanske?

Åså filmen.. Inte hört om ens! Men låter ju som nåt passande! En till bio-date?

• Vendel och Angelica

Hej hej

Massor skrivet här!
    Ska se om jag får med allt...

Vi har också efternamns diskussioner... Mitt efternamn är vi 9 st i hela världen som har... samma som dig då Hummle... Mannens är han den sista kvar i sin familj som heter... Men halva tyskland och Holland har väl det som efternamn... Så mitt är ju Mycket unikare Men han vill absolut inte byta... och jag vill ju att vi heter samma inte olika... Så tja vad göra... ser väl ut som om jag blir den som lägger mig och behåller mitt som mellan namn (smurfen får bådas också) Men egentliegn så vet jag inte vad jag vill...

Ang pyssel Jag e pyssel prodds *skrytsam jag vet* asg...
    och i kombination med bubbel och choklad! När är det tänkt Artist?

Spriten blir i Tyskland för oss med!! Så varför inte sam fixa ngt?!?!? Har Stooor Audi kombi och drag krok dock inget körkort men det har ju ni andra hehehe

VAd gäller frisyr och ateraljer så har jag blinget och slöjan under kontroll! Slöja och diadem/tiara köpte jag På Remanns när jag köpte klänningen! Slöjan ska ju dock "av" efter vigseln så då tänkte jag fixa lite bling att ha bak i håret... Harr sett skruv varianter på glitter bla... så jag ska spana där nu.. om inte allt är slut efter nyår.
    Men att kolla i Seconhand och "antikvitetsaffärer" kan löna sig om man vill ha ngt annorlunda!

Vänner var här idag, provade min klänning med hennes underkjol i och med att jag ev kunde lånat den... testade då med mina inköpta skor.. och vad f'n jag kan inte ha skorna... de är för höga *lipar* H*lv*t* ... surar
    Hennes underkjol funkade inte heller en eller två skenor för lite för att kjolen ska falla rätt
    Många dåliga grejer i ett.. Men tur endå att jag testade idag o inte om 2 månader för då hade jag inte kunnat lämna tbx skorna... dags att leta nya guld skor nu då för min del...
    En kul grej var att jag hittade en grej i bland underkjolarna som är i klänningen... en ljusblå jättefin broderad blomma... så jag har "something blue" Bra med Engelsk design

CArolina gillar iden som baver hade till dig!!el varför iinte två smala vitguld... en vitguld din förlovningsring och sen en tun till med blingisar i!! Gå in till Nordstans guld och rådfråga dem!! Snacka med Christian och Sanna!!

Spånar till våra inbjudningar...Mer el mindre färdigt hur insidan ska se ut.. set är utsidan som vi inte vet.. Blir att posta dem i april, 4 månader innan och sen ca 6v till OSA (och sen ca 6 veckor innan vigseln kollar vi av ev de som ej har svarat...) Så har vi tid för att planera mat, veta totala priset etc för mat..

hmmm undrar om jag har missat ngt nu... hoppas inte det!

bye bye

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3