• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • Vendel och Angelica

Gå in och snacka med honom när han är tbx!! Vet att det kan vara svårt att få svar på mail ibland!

J D skrev 2009-01-07 20:47:16 följande:

Jag är också ett fan av Nordstans! Vi köpte f-ringarna där och jag har skickat mail om vad jag vill ha för att få ett prisförslag, tyvärr har Christian semester nu så jag får hålla mig till tåls en vecka tills han kommer hem, attans! Passar på att maila andra sålänge så att jag får mkt underlag.
  • J D

Vendel och Angelica skrev 2009-01-07 21:04:59 följande:
    Gå in och snacka med honom när han är tbx!! Vet att det kan vara svårt att få svar på mail ibland!J D skrev 2009-01-07 20:47:16 följande:

Japp, jag/vi ska nog göra det men jag är svår att få kontakt med på annat sätt än mail, haha.

• Vendel och Angelica

*asg*
    ja då kan det bli tufft

J D skrev 2009-01-07 21:06:13 följande:

Japp, jag/vi ska nog göra det men jag är svår att få kontakt med på annat sätt än mail, haha.
  • Tx2

Hummle: Imponerade att du fick till rätt datum Lovar att säga til om jag trillar på en lila klänning.

Danielaa: Inte ett dugg

Japp, mina "tärningar2 får välja fritt. Har bara önskat mig svart.

Verkar smittsamt det där med bebissnack

Min värdinna tipsade precis om saker till vår bröllopsresa så ny resväska (så vi har varsin som är hel) o packväskor (älskar dem). Och sedan kom jag på utsläppsrättigheter. Bröllopsresa vill vi ju iväg på

• Myrmor

Hummle: Såg masssssor av lila klänningar idag. Verkar vara nya fräcka FÄRGEN Vi var på följande affärer: Sisters, Nk, Chelsea, (monsoon),(top shop), Zara, Missey, (fibu), Hm, (lindex), (mango), sash, och en liten klänningsaffär på vallgatan, vet inte vad den heter, men det fans ingen snygg lila där), (gina t), en liten affär i grandpassagen på vänster sida efter fubi, innan fiorucci.. det var nog alla tror jag. De med parantes tror jag inte hade någon lila klänning. De andra är värda att kolla in!!

har skickat med tärningarna klänningarna tyvärr.. men ska se om jag kan lura till mig ett foto, de liksom skimrade jättefint.. herregud vad jag låter flummig .

Håller med om nordstans!! KOmmer köpa vigselringen därifrån. Hedens guld är också superbra, de gjorde våra f-ringar. De ligger typ 20% över nordstans i pris, men har ofta 20% rea, så man kan komma undan med samma pris där. Supergulliga, men lite blingtokiga

• Myrmor

glömde: Angelica (eller nån annan pysselexpert), om man ska limma på ett vitt papper på sitt inbjudningskort precis som tx2 hade (uppvikningsbart vitt på färgat tjockpapper)vilket lim ska man satsa på då? Spraylim? Och vilken papperstjocklek borde det vita vara? Så det blir tjockt nog, men ändå viker sig snyggt?

• Vendel och Angelica

skulle satsa på dubbelhäftande tape och skippa lim...
    Ska vi ses på stan på fredag och spana lite? så ser ja mer vad du har tänkt dig? Lättare att se det live

• J D

Vendel och Angelica skrev 2009-01-07 21:35:03 följande:
    skulle satsa på dubbelhäftande tape och skippa lim...Ska vi ses på stan på fredag och spana lite? så ser ja mer vad du har tänkt dig? Lättare att se det live

Åh, tack för att du tipsade om det, vi stod och funderade på samma sak idag och köpte lim (sådant där genomskinligt), kom aldrig att tänka på dubbelhäftande! Finns det tunn dubbelhäftande tejp alltså?

• Carolina1979

Som gravid kan jag ju svara att nej, jag vill inte gifta mig gravid... och inte heller för tätt efter en förlossning, vill hinna hämta mig, gå ner kilon och lära känna lilla nya pyret ordentligt först - så att jag är gravid och ska föda i februari var ju en av orsakerna till att vi skjutit på vårt bröllop till i oktober istället för att ha det som planerat i maj.

• Carolina1979

J D skrev 2009-01-07 21:43:23 följande:

Åh, tack för att du tipsade om det, vi stod och funderade på samma sak idag och köpte lim (sådant där genomskinligt), kom aldrig att tänka på dubbelhäftande! Finns det tunn dubbelhäftande tejp alltså?
    Ja, det finns jättetunn (är också en pyssel-människa)
Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3