• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • Carolina1979
    Tx2 skrev 2009-01-06 11:05:06 följande:
    Haha, det är sant. Tänk om man kunde välja BF
    Haha - ja det hade varit fint!

Förlovningsringarna är köpta på Hallbergs, men de gånger vi varit där efteråt så har jag inte sett några vigselringar alls som passar... börjar tro att vi gjorde ett himla dumt val av förlovningsringar

Puh - lycka till i hår-prydnads-djungeln

Hur har förresten ni här inne gjort?
    Har ni beställt era inbjudningskort från någonstans eller gjort dem själva? Har ni bilder så man kan se? (både beställda o egengjorda)
  • J D

Carolina1979 skrev 2009-01-06 11:25:02 följande:
    Haha - ja det hade varit fint! Förlovningsringarna är köpta på Hallbergs, men de gånger vi varit där efteråt så har jag inte sett några vigselringar alls som passar... börjar tro att vi gjorde ett himla dumt val av förlovningsringar Puh - lycka till i hår-prydnads-djungeln Hur har förresten ni här inne gjort?Har ni beställt era inbjudningskort från någonstans eller gjort dem själva? Har ni bilder så man kan se? (både beställda o egengjorda)

Vi ska göra våra kort själva, men först ska vi göra save the dates. Suck, tiden rinner iväg...

• hummle
    Tx2 skrev 2009-01-05 19:52:41 följande:
    hummle: hur har det gått med inbjudningarna? Inte lång tid kvar för dig!
    ja nu har vi enats om hur d ska se ut iaf men ett problem har dyjt upp, som vanligt... jag vill ha en swirl stämpel men hittar inga fina så på lördag åker jag t stan o handlar d vi ska ha. fixar inbjudningarna o lägger d på lådan senast måndagen där.
    vi ska ju ha ett mindre bröllop så vi pratar inte om måååånga kort å då går d ju an o göra d på tajt tid

60 dagar kvar....

efternamn är klart men lite tjorv m mellannamn, någon som kan/har lust o tid att komentera vårt val?
    mitt efternamn till oss båda (mina 3 barn bär mitt efternamn o deras fädrars efternamn som mellannamn).
    han tar sitt efternamn som mellannamn o jag tar hans nuvarande mellannamn som mitt mellannamn. han har sina separerade föräldrars efternam o vill inte välja bort den enas lr andras.
    d e bara vår familj i Sverige som bär vårt efternamn hela 9st o därför vill jag föra vidare d

å igår va jag hos mor där vi (läs jag)bestämde klänningen så nu ska hon börja sy korsetten. måttad o klar så nu e d ajabaja o gå ner mer (har gått ner 34kg sedan förlossningen) men träna o strama upp kroppen lite gör jag allt ändå

denna vecka ska jag:
    ¤ boka tid hos frisör o klippa mej, diskutera om denna känns rätt en ev bröllopsklädsel.
    ¤ boka tid hos florist
    ¤ boka tid för en del ytjobb hihi

om ni nu orkat läsa hit *fy för lååånga inlägg* så måste jag fråga om nån tänkt kolla på bröllopsduellen som kommer på bio snart?
  • Tx2

carolinea1979: Vi har gjort våra kort. Så fort dem är postade o har kommit fram kan jag lägga upp bilder.

hummle: Hm, hängde inte med i efternamnsdjungeln. Går det att båda tar (samma) mellannamn? Har hört att det finns ett kryphål, men har inte koll på det.

• Carolina1979

hummle: Jag har tänkt att se den filmen - verkar såå kul!

• hummle
    Tx2 skrev 2009-01-06 13:10:19 följande:
    carolinea1979: Vi har gjort våra kort. Så fort dem är postade o har kommit fram kan jag lägga upp bilder.hummle: Hm, hängde inte med i efternamnsdjungeln. Går det att båda tar (samma) mellannamn? Har hört att det finns ett kryphål, men har inte koll på det.
    ja kryphål skall finnas men d e tydligen ett nedrans meck m papper att få t d. men men ska klura ett tag t.

carolina1979: ska oxå se den, passar ju bra in nu när d snart e dax o sån stor risk att d händer oss e inte direkt trolig
    nått o se tsammans kanske?! vi gbg brudar?
  • Tx2

Får se om han tar mitt efternamn el om vi skall ta min mammas flicknamn (fast jag tycker det låter knäppt på svenska så jag är lite skeptisk).

Kommer filmen på bio? El på dvd direkt?

• Tx2

Blä, slickat igen alla kuvert. Ingen vidare smak

• Carolina1979

Tx2: Den kommer på bio, premiär nästa fredag (16/1)

• Myrmor

Håller på att slipa på inbjudningskortstexten. Tror vi snor er idé TX2 med uppvikbart kort. Stäpeln är klar nästa vecka, så då blir det pysselkväll med bubbel och choklad (korten är ju redan bruna så så illa kan det ju inte gå ). Nån som vill haka på?

Hoppas på att bröllopsduellen komer som barnvagnsbio under våren .

Nu vidare till nästa fråga: sprit . Nån som tänkt åka till tyskland och handla som vill samköra? (alternativt att ett par åker - vi tex- och handlar åt två par, och så delar man på resekostnaderna?)

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3