• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • Myrmor

Ååh.. pratade med min "bandkompis" igår, och mitt band har fått erbjudande om att spela på göteborgsvarvet.. Samma himla dag som bröllopet.. Vet inte riktigt vad jag ska göra, pusha på dem att ta det giget (det kommer ju generera mer jobb för oss i framtiden) och missa bröllopet, eller bjuda dem som planerat? Kluven.. Vet att de såklart ställer upp om jag ber dem, men det känns lite sniket att ta chansen från dem.. det är ju ett hyfsat stort gig..

• Tx2

Myrmor: vad trist men samtidigt kul. Hur länge skall giget vara? Kan dem komma på festen senare på kvällen?

• Danielaa

Myrmor: Aaah, va tråkigt... Förstår att du känner dig kluven...! Hoppas de löser sig på nåt bra sätt!

Tx2: Känner igen de där lite, inte alla andra som tycker de e lika tok-kul att vi ska gifta oss som jag tycker...! Skönt att du fått bokat frisör å smink oxå!

Jobbigt när man inte riktigt vet hur mans ka göra me dom där "mellan barn/vuxna" som amn inte vet om  de kommer trivas å klara sitta lugna osv... Men hoppas de blir bra som ni gör iaf!

Sweetsun: Klart man får va lite gnällig ibland! De e bättre å ösa ur sig allt istället för å gå å grubbla på de själv...

Idag har jag vart ute IGEN å shoppat julklappar! Idag blev de iåfs shoppat en hel del så nu e jag nästan klar, bara nån liten grejj kvar, å nåt mer till lillasyrran.... *svårt*

Hur går de för er andra? Har ni köpt färdigt alla klapparna? Va har ni köpt till m2b? Micka ska hittils få lite kläder å underkläder å såna Lasse Åberg-glas som han har massor av... Får bli "de gamla vanliga" när man inget bättre kommer på... :-/

Ska bli sååå skönt me ledig helg! Men e ändå rätt fullspäckat i vanlig ordning! Va har ni andra för er i helgen då?

Puss å kram!

• stellajsj

Hej på er!

Hoppas att allt är bra med er!

Danielaa: I helgen ska jag jobba..(nån måste ju i juletider..) och sedan i morgon kväll så ska jag vara sovaöverbarnpassare till min små syskonbarn! Ska bli sååå mysigt !!

Förövrigt så har min Klänning kommit! Den hänger på Johans. Var där o provade den förra veckan ! Forfarande lika fantastisk men lite stor så några ändringar behövs. Jag ska hämta den efter jul då jag kan hänga den hos min mor.

Hmm julklapp till min m2b.. fortfarande ingen aning..! Förslag önskas snarast!!

• J D

Hej alla,

Här händer det inte mkt men- jag har äntligen beställt en diamamt till min enstensring! Känner mig mkt nöjd. Om fler hade tänkt att beställa sin ring separat så rekommenderar jag varmt diamonds-usa.com, de har 20% rea nu (kompenserar ju lite för den dåliga dollarkursen ).

Hur går det för er andra på ringsidan, vet ni alla vilken typ av ring ni vill ha?

• Tx2

Danielaa: Va skall man ge till andra? Vi mest roat oss med att köpa "klappar" till oss själva... Den enda julklappen som jag behövde tänka på bidde klar igår, T´s dyra pulsklocka. Han har tydligen varit väldigt snäll i år.

J D: Min ring är beställd, längtar till april då jag skall hämta den. Blir en 2,5mm smal vitguldsring med små stenar, som schallins passion men på liknande skena som f-ringen.

stellajsj: vad kul med klänningen! Jag får vänta tills februari innan min klänning dyker upp.

angelica: tack för att du tog dig tid och gjorde tändsticksaskarna. Älskade din klänning! Definitivt i min smak. Hoppas att du får en bra jobbhelg.

• J D

Tx2 skrev 2008-12-20 09:47:40 följande:
    Danielaa: Va skall man ge till andra? Vi mest roat oss med att köpa "klappar" till oss själva... Den enda julklappen som jag behövde tänka på bidde klar igår, T´s dyra pulsklocka. Han har tydligen varit väldigt snäll i år. J D: Min ring är beställd, längtar till april då jag skall hämta den. Blir en 2,5mm smal vitguldsring med små stenar, som schallins passion men på liknande skena som f-ringen.stellajsj: vad kul med klänningen! Jag får vänta tills februari innan min klänning dyker upp.angelica: tack för att du tog dig tid och gjorde tändsticksaskarna. Älskade din klänning! Definitivt i min smak. Hoppas att du får en bra jobbhelg.

Vad kul! Jag tror att det är Passion som jag har som f-ring, ska nog ha en i samma modell (el. liknande) och så min inköpta diamant som mittsten . Jag gillar bling .

• Danielaa

Tx2: Haha, jaa, vem har kommit på den idén att man ska köpa julklappar? Va ute idag igen, men shit va folk de e i affärerna nu, å alla e hysteriska som vanligt innan jul å bara knör å sliter i allt... Å inte klar än så måste ändå ut i de igen...                                                                                                                                                                                                                       Hoppas på att de bytte rad nu...                                                                                                                                                                    JD: Har redan köpt å hämtat min ring! Sååå nöjd me den! Har en bild på både den å min nya förlovningsring i galleriet!                                                                                                                                                                   Denna datan saknar lite tangenter (bl a "enter-knappen") någon (läs min underbara lille son) har vart å "skrivit" lite me mammas dator... så kan tänka mig att inlägget ser lite konstigt ut...

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3