• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • SweetSun

hehe nä för en gångs skull har jag kommit ihåg alla i år... tror jag

Jag skickade lite roliga presenter på hennes födelsedag, men då var hon också lite kort, tackade inte utan att jag frågade om det. Så jag vet inte.. nåt har väl hänt iaf. Hon har lite låga perioder, så jag hoppas det är en sån och inte jag som gjort nåt.

• Tx2

Då är hon säkert bara i en svacka just nu. Får ge henne lite tid. Det ordnar sig säkert, vilket hon oxå trodde.

• hummle

tjoho tjejer!
    sitter här framför skärmen m världens skallebank satt hos min tärna igår o pimpla glögg o lite rödvin (som jag inte tål) o gött va d då men d kan jag inte säga d samma om idag. ska gräva ner mej i soffan medan lillan sover (pojkarna e hos sin far) o götta mej m lite bröllopstidningar o kanske nana en stund.
    ska på lussefest i skolan för äldsta grabben kl 18 o sen träffa mor vid storan o kolla på angels in harlem. så här e d full rulle MEN e inte nöjd m en del av våra bröllopsplaner o vissa grejer måste fixas inan inbjudningskorten kan skickas som måste ut snaaart. lång mening där

• SweetSun

jag har blitt sjuk också.. superförkyld.. typiskt när man äntligen fått en rolig praktik.. men så är det alltid.

Ska äta lite julmat idag, det ska bli gött! Ska rulla köttbullar och göra grönkål..mums!

• Tx2

Magen är full av julmat och framförallt julgodis (min last är skum tomtar).

wunja gbg: tack för länken, men det blir inget rim för oss. Inget annat är rimmat o vill inte lägga fokus på present-biten.

Här försöker vi enas om texten på inbjudan, har nog bestämt mig för vart jag skall göra hår o smink efter en massa mailande så skall se om jag hinner förbi idag och boka, fått telnr till en gitarrist.

• SweetSun

ber om ursäkt för mitt gnäll jag gnäller på det mesta nuförtiden. få skylla på att jag blir lika ynklig som en karl när jag är sjuk

Ang inbjudan så tror jag att allt är bestämt, ska bara göra dem men ska sitta hos mor i jul och pyssla. men jag kommer ju på nya grejer hela tiden som ska stå med i infon..*suck*

• wunja gbg

Tx2: Det jag ju i och för sig förstå. Men vad sägs om att ta inspiration av den här texten då, som jag snodde från någons bröllopssida:

"ÖNSKELISTA
    När det gäller vår önskelista: Vi önskar oss inget i bröllopspresent - att ni kommer och firar med oss är present nog! Om ni ändå skulle vilja ge oss något så blir vi mycket glada och tacksamma för ett bidrag till vår bröllopsresa. Detta kan ni i så fall lämna i omärkt kuvert (el märkt om ni så önskar) på bröllopsdagen. Anledningen att vi inte vill ha några presenter är helt enkelt att vi har så ont om förvaringsutrymme att vi redan idag har hälften av allt vårt porslin, skålar, bestick, lakan, mm i källaren... Det blir inte heller någon presentöppning under bröllopsfesten - om presentöppning blir aktuellt kommer vi ha den i vår svit på vårt hotell dagen efter - mer info om tider mm kommer längre fram på denna sida. "

Antingen om ni skriver om det så det passar er, eller kanske bara använder er av de två första meningarna. Tycker det är fint formulerat, och behövs väl inte mer än så, kanske.

• Tx2

Tror det blir i stil med det här.
    Vill Ni uppvakta oss med bröllopspresent finns det önskemål om bidrag till bröllopsresan el en upplevelse tillsammans med er.

Sedan så kommer vi säga till dem närmaste vad vi menar så sprider det sig nog. Tex så tror jag att mitt kompisgäng går ihop sig (och vårt toastmaterpar och vår värdinna tillhör det gänget). Många av dem vi bjuder är ju sådan vi träffar så det löser sig nog.

Sweetsun: det är helt ok att gnälla o vara lite orolig. Men som sagt ibland glömmer man bort att det bara är årets happening för en själv. Kom ju på mig själv att jag har kanske "pressat" min värdinna tillika tärning lite mycket på sistone med frågor o tips. Även om jag vet att hon glädjer sig åt det för min skull så är hon singel och då kanske det kan bli lite för mycket att höra om mitt bröllop. Sedan så är det lite oroliga tider vilket gör att man kanske inte törs vara så entusiastik för man inte vet hur man blir drabbad och hur det ser ut en månad bort.

• Tx2

En sak till bokat: frisör o sminkning.

Plus att vi bestämde oss för att bjuda syskonbarnen efter att ha pratat med deras farmor. Kanske inte vårt drömscenario. Men kanske bäst att dem får välja själva om dem klarar av tre-timmars middag o "glada" människor. Kan prata lite med föräldrarna när vi träffar dem.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3