• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • Tizia

Hejhopp ! Idag e d måndag IGEN! Tiden går sååå snabbt... Vi firar årsdag här i veckan å jag är helt nollställd på vad jag ska hitta på till min m2b. Tar tacksamt emot tips =)

• Tx2

Lea09: vassego, hoppas att infon var tillräcklig.

Fick reda på igår att T´s päron är duktiga på att hålla hemligheter. Systrar o faster hade hört från annat håll att vi skulle gifta oss så dem försökte få info igår när det var kalas. Kanske snart dax att ta itu med inbjudningarna och skicka ut så kan vi få det lite lugnare med alla frågor om när o var.

• Tx2

Angelia: hur blev lussebullarna? Och är det möjligt att lägga in en beställning på några tändsticksaskar till jul? Kanske lite kort varsel men den var så söt så jag funderade på om det var lämplig gå bort klapp i jul.

• SweetSun

hm.. fick reda på i helgen att en av mina bästa vänner kanske inte kan komma på bröllopet. Hon ska ev jobba. Jag frågade om hon inte bara kunde ta ledigt så fick jag till svar; "ja jag får se, men det mesta löser sig väl". Kändes inte som en roligt svar från nån man räknat med stenhårt, och som blivit tillfrågad som ev. tärna om det blir så. Hon skulle läsa dikt på vigseln också.

*suck* jag blir så arg och besviken. Tar man inte ledigt för att gå på sina vänners bröllop? Är det bara jag som skulle ha gjort det?

• skille

Jeg ville tatt ledigt... men det er jeg da...

• skille

Hellu!, skal ejg spørre Peter om noe ang, SB?? skal til han i kveld og hente bildene av morris...

• Vendel och Angelica

Lussebullarna vart smaskens!! Tog faktiskt två till frukost idag ( det där med karaktär ni vet...)
    Visst kan du få beställa ngr tändsticksaskar! Hur många vill du ha? Är inte säker på att jag kan få tag på de i mini stl men den snäppet större. Är det med värmeljus o hela kittet? Hur många?

Tx2 skrev 2008-12-15 13:08:50 följande:
    Angelia: hur blev lussebullarna? Och är det möjligt att lägga in en beställning på några tändsticksaskar till jul? Kanske lite kort varsel men den var så söt så jag funderade på om det var lämplig gå bort klapp i jul.
    Sweetsun... nej nje vad kasst. Klart att man fixar ledigt för en väns bröllop! Hade jag vetat att det var kört så hade jag varit sjuk... Visst dålig arbets moral men måste jag så måste jag!
    Hoppas det löser sig! Prata med henne och säg vad du känner och tycker, man blir ju inte tillfrågad att vara tärna för inte!

hej Lea *vink*

Smurfen vart sjuk igår igen orkar inte mera nu... suck vad är det ed vår lille kille... Han var med på lusse firandet i fredags, sn hade jag honom hemma... Han var hemma tis-fre i veckan...
    Sen nu igen... Min lediga dag idag och han är snorig, hostig och febrig stackars liten....

Ska jobba nu tis-ons och sen helgen och måndag sen är det lång ledighet som gller... el ja tom 30/12...

Längtar...
    Ska försöka bestämma oss för hur våra inbjudningar ska se ut!
    Så vi kan börja förbereda dem..
    Hade väl tänkt skicka dem i början av maj o ha osa ca 8 v innan... så vi kan planera mat o sprit

Får ta o pyssla om min lille sjukling .

kram
  • Tizia

Sweetsun: Va trist... förstår att d känns tråkigt.. Man vill ju att ens vänner ska tycka att det e lika kul som man själv tycker.. Hon kanske bara hade en "dålig dag".. Jag hade avvaktat lite å sett om hon "ändrade sig" annars hae jag pratat med henne...

• SweetSun

Tizia; ja jag hoppas att hon var lite låg och bara uttryckte sig lite taskigt. Hon är den av mina vänner som tyckt detta varit roligast och planerat vad hon ska ha på sig, och vill att jag ska komma med tips (eftersom vi har tema). Hon har varit superglad för min skull och sagt att hon längtar så tills det är dags. Men nu plötsligt så vet hon inte om hon kan komma.. kändes bara så konstigt. Jag har aldrig riktigt haft några nära vänner, just för att alla svikit mig på just detta sätt, just när det gäller. Hoppas det ordnar sig bara...

• Tx2

Angelica: inboxat dig.
    Trist med smurfen, han har varit krasslig länge nu?

Sweetsun: förstår att det känns trist. Fick reda på samma sak från en av mina tärningar, när hon insåg nu i helgen att hon har jour samma dag. Förhoppningsvis kan hon byta. Men samtidigt förstår jag att det kanske kan bli lite svårt för henne och det är kanske inte så lämpligt för henne att bara ta ledigt. Håller tummarna, annars får hon bara vara med på kvällen.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3