• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • Vendel och Angelica

Skille kommer strax in på MSN ska bara se till att Smurfen äter frukost

• Myrmor

Grattis på namnsdan danielaa

Är lite osäker på om vi kommer med ikväll, rejält förkylda och gnällig (dock feberfri) bebis.. Får se lite senare.. man mår ju alltid sämst på morgonen . Kl 14 ska jag iväg och klippa mig, alldeles för länge sen sist, så om vi ses ikväll kan ni ju passa på att påpeka hu toksnygg jag är i håret (det syns ALDRIG när jag har klippt mig )

• hummle

J D skrev 2008-12-07 15:54:45 följande:

Hej tjejer!Är det ngn av er som testat ngt bakverk från Limonell i Angered? Deras bröllopstårtor verkar rätt prisvärda men när vi var där var han som jobbade rätt otrevlig... Tänkte höra om ngn här har några erfarenheter.
    är född o uppväxt här i angered o kan gissa på att du menar kondiset i hjällbo då?! har aldrig varit där men har för mej att d hade i gårdsten (där bor jag) ett tag. helt ok grejer där iaf, vanliga traditionella tårtor.
  • wunja gbg

Hej! Nu tänkte även jag göra mitt första inlägg på den här sidan! :) Jag är förlovad sedan den 26/11, på vår 2-årsdag. Bröllopet är nu planerat till den 22/8-2009 och jag har precis ringt och bokat Bohus Fästning för vigselceremonin! Så nu börjar det kännas lite mer verkligt: Jag ska GIFTA MIG! :D Skulle vara kul att komma i kontakt med lite fler blivande Göteborgsbrudar, och framför allt er som också ska gifta er på Bohus Fästning.

Är det förresten någon som har något bra förslag på en relativt billig festlokal för ca 20-40 personer (som dock måste rymma ett litet dansgolv)? Antingen i närheten av fästningen eller kanske lite mer centralt. Är osäker på vad som blir bäst, kanske bättre att ha festen nära hemmet (dvs i närheten av Utby/Partille/Sävedalen eller mer centralt) då vi kommer att ha många långväga gäster som förmodligen kommer att vara inkvarterade hemma hos oss i mån av plats.

SweetSun - Det står att du ska ha din fest på finnbastun, vad är det för ställe?

• skille

Hvem skal sitte på med meg i dag, annet enn Angelica og Myrmor?

• Myrmor

myran , om hon är frisk nog. Just nu verkar det så, hon kryper omkring som om hon inte alls skulle må dåligt

• Tx2

Kul kul, vi ses snart. Skall hem o städa lite o ta fram lussebullarna o handla skum tomtar.

wunja gbg: finnbastun är en bygdegård i nödinge. Har en lista där hemma med olika lokaler runtomkring i kungälv o i ale kommun. Vill ni ta med grejer själva el vill ni beställa hela kittet?

• SweetSun

wunja gbg; välommen! Finnbastun, är väl ett smeknamn på bygdegården i Nödinge.(som tx2 skrev läser jag nu ) Den rymmer ca 50 pers. men då finns inget direkt dansgolv att ta av, så man får nog skjuta bort bord och trassla lite lagom till dans.
    Anledningen att vi har den är att vi bor i nödinge =P Lite på gränsen för långt till fästningen, men det ska nog gå bra.

Danielaa; tack, jo skorna är fina! Jo de kom efter en massa trassel, en idiot till säljare det kan man ju säga lugnt.

• wunja gbg

Aha ni använder smeknamn, inte undra på att det inte gick att googla fram. :) Hm, Nödinge är ju inte direkt åt mitt håll, jag som hade hoppats på få härma lite, hehe. ;) Nåja, jag har hittat några alternativ som jag ska kika närmare på. Vi hade tänkt ha ett ganska enkelt (och billigt...) bröllop så därför tänkte vi ordna med mat och dryck själva. Jag tror för övrigt också att det inte gör så mycket om festlokalen är en bit ifrån vigselplatsen, bara man kan ordna transport åt de gäster som behöver. Har fått för mig att det nog är viktigare att gästerna kan ta sig hem eller till sina övernattningar relativt enkelt från festen i stället.

• Tx2

Inne i kungälv finns kvarnen och kvarnstallet. Kvarnen har två våningar. På övervåningen kan man ha middag för max 50 och på nedervåningen är det bar o dansgolv. Minns inte vad det kostade. Kvarnstallet är en resturang bredvid. Samma ägare. Sedan finns trankärrsgården på andra sidan berget om fästningen. Jättemysigt, men där köper man mat o dryck via dem. Sedan finns det några bygdegårdar runt omkring kungälv.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3