• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • Tizia

Sweetsun: Hoppas att det löser sig ! Aldrig kul när sånt händer.. Men om hon varit jätteglad å så innan så är det säkert bara ngt tillfälligt.. Man ändrar sig ju inte bara sådär tycker jag.

• Vendel och Angelica

men, vad är det med BT, först nu när jag loggade in så ser jag Skilles 2 meddelanden...
    om du inte redan varit där så jag ju på, på SB.

hemma hostig o snorig smurf här.. grinig.. blä...

ska laga mat nu

• Danielaa

Sweetsun: Men... E de inte självklart att man ordna ledigt för sin väns bröllop? Får man inte bytt/semester så blir man väl "plötsligt sjuk" som Angelica säger...? Låter helt galet, hoppas hon tänker om...!

Angelica: Usc va tråkigt me sjukling... Hur länge har han gått på dagis? Caspher har ju bara gått sen i augusti å han e sjuk både nu å då...! Va e de för söta tändsticksaskar förresten? *Nyfiken*

Skille: Inget jag kommer på å fråga om just nu... Vart vi ska va nånstans möjligen hur lång tid han beräknar? Kan ju va kul å ha nån uppfattning om hur de kommer bli tänker jag...

Påtal om SB, jag har hittat mina "kläder" till fotningen!! Skitsnygg korsett i rött me svart spets (TACK Myrmor!) å strumpebandshållare i samma färger! Ska bara hitta matchande trosor oxå... men ska väl inte va så svårt...!

• Tx2

I min värld är det inte alltid självklart att man kan komma ifrån. Mitt bröllop borde inte vara viktigt för våra gäster och någonting som dem släpper vad som helst för.

Danielaa: kul med kläderna till fotningen. Är det Skille, Danielaa och Angelica som skall plåtas?

Fick en present av Angelica som jag tyckte var så fin så jag har bett Angelica att göra flera tändsticksaskar som jag kan köpa o ge bort som gå bort present nu i jul.

• Myrmor

glöm inte baver, hon ska oxå "strippa" . Håller med dig Tx2, hoppas att folk kommer, men räknar inte med någon (även om jag såklart skulle bli ledsen i hjärtat om det gällde en nära vän som av nån anledning inte kunde/ville komma).

Lugn dag idag, ska baka julgodis med vänner och ´myran ikväll, i söndags sjöng jag på liseberg och bakade pepparkakor, och igår julklappsshoppade jag med mamma. Snart dags att ta tag i julgransprylen.. fot, matta, belysning, stjärna.. nåt mer man behöver (har pyntet ).

Sen blir det operation på torsdag igen, ev klassfest på kvällen (om jag pallar), julmys på fredag, tjejmiddag på lördag... sen är det ju typ jul!!! Jisses, vart tog december vägen???

Tx2 skrev 2008-12-16 14:45:54 följande:
    I min värld är det inte alltid självklart att man kan komma ifrån. Mitt bröllop borde inte vara viktigt för våra gäster och någonting som dem släpper vad som helst för. Danielaa: kul med kläderna till fotningen. Är det Skille, Danielaa och Angelica som skall plåtas? Fick en present av Angelica som jag tyckte var så fin så jag har bett Angelica att göra flera tändsticksaskar som jag kan köpa o ge bort som gå bort present nu i jul.
  • Tx2

Oj, låter som om du har fullt upp.

Nu slipas det på inbjudningstexten och vårt problem är hur vi skall göra med syskonbarnen samt om vi skall nämna i inbjudan att om man vill ge oss present så önskar vi oss helst presentkort till vår resa el en upplevelse. Vet att folk kommer att fråga, men borde vi hinta om det där el låta våra stackars andra kontaktpersoner i inbjudan få ta den infon?

• Myrmor

Vi kommer skriva ut på hemsidan vad vi önskar oss, och även ha all annan info där. Känns schysstare mot kontaktparet om de slipper ta mer ansvar..

Tx2 skrev 2008-12-16 15:02:10 följande:
    Oj, låter som om du har fullt upp. Nu slipas det på inbjudningstexten och vårt problem är hur vi skall göra med syskonbarnen samt om vi skall nämna i inbjudan att om man vill ge oss present så önskar vi oss helst presentkort till vår resa el en upplevelse. Vet att folk kommer att fråga, men borde vi hinta om det där el låta våra stackars andra kontaktpersoner i inbjudan få ta den infon?
  • Tx2

Vi vill inte ha en hemsida.. Hm, skall höra med stackarna som nämns i inbjudan.

• SweetSun

ang om folk kommer eller inte; jag hoppas ju att folk kommer men kräver det inte. Problemet just i mitt fall är ju att det är en vän som nästan sagt att hon skulle döda för att kunna komma, och sen bara vänder om. det är inget skoj alls.

• Myrmor

Har det hänt nåt då?? Låter väldigt konstigt.. Känner hon sig bortglömd? Du har inte glömt nån viktig födelsedag (typiskt nåt jag skulle kunna göra...)

SweetSun skrev 2008-12-16 17:41:41 följande:
    ang om folk kommer eller inte; jag hoppas ju att folk kommer men kräver det inte. Problemet just i mitt fall är ju att det är en vän som nästan sagt att hon skulle döda för att kunna komma, och sen bara vänder om. det är inget skoj alls.
Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3