• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • skille

Jeg jobber i Sverige, og der er trenden nå at man må finne seg nye jobber... Og siden jeg kommer til å bli mongis av å ikke ha noe å gjöre så får jeg vel finne på noe annet lurt.. Men nå vet vi ikke noe för neste uke enda... men jeg har snakket med min kjäre mamma og bryllupet går planlagt:) Og om det blir noen utfordringer så löser hun det.

• hummle

asså detta m bröllop o allt!
    min mamma har den 3:e advent en årlig göggkväll villket fick bli idag istället för imorgon, men d e en annan femma
    till saken hör att hur jag än anstränger mej att inte låta bröllopet ta överhand så smygs samtalsämnet in VARJE gång jag träffar folk en längre tid .
    helt plötsligt satt jag m bröllopstidningar o diskuterade både ditten o datten m mor o svärmor ikväll, uja mej hur ska detta gå?!

ska skicka in om hinderprövningen nu på måndag o kolla lite papper t inbjudningskorten på tisdag sen funderar jag på o klippa mej hos tänkbar salong för dagen B nu i veckan oxå.

hoppas ni haft en trevlig lucia tjejer

• Tx2

Skille: trist med jobbet. Är inte säkert att ert projekt tar på en gång heller och ni har kommit ganska långt i planerandet för bröllopet. Din mor verkar klok

hummle: förstår mig inte heller på det fenomenet, att det jämnt blir b-snack. Försöker inte att ta upp ämnet, men då är det någon annan som hinner före och ställer frågor.

Lucia blev bra, åkt stjärtlapp (ingen hit att ha low cut på byxorna o kort jacka..) o lekt lite i snön med näbben. Dessvärre fick jag reda på att en av mina tärningar kanske inte kan komma på vigseln. Förhoppningsvis kan hon byta sin jour.
    Men det bästa var nog att jag fick reda på att jag skall bli faster nästa år!

• Danielaa

Tx2: Aaah, grattis! Bara väntar på dan min syster ska ha barn... Mend e får gärna vänta lite...!

Hummle: Undrar oxå om de där, alltid när man träffar nån så glider samtalet in på bröllop från nåt håll! Men de e ju å andra sidan så kul å både prata om å planera för så...

Tar lite paus på jobbet, segt idag...

• Tizia

Jag får hålla mig från att inte råka nämna ngt om vårt bröllop då d en så länge e hemligt för de flesta... Har vart nära på att försäga mig nåååågra gånger kan jag säga =)

Har lite funderingar kring det här med bestmans kläder.. Kan han ha vanlig mörk kostym eller måste han ha liknande kläder som min m2b ? Hur ska ni andra göra ?

• Vendel och Angelica

Tizia V kommer ha frock koat och best man kommer ha mörk kostym med samma röda el gröna färg på sin slips Som Vs plastrong alt tärnans klänning.

Skille vad är detta risk för att bli av med jobbet kasst... Bebis verkstad e ju nice men ni kan väl "köra" igång en 2 månader innan bröllopet så borde du inte hinna bli så stor om magen om det tar sig!!!

Tx2 Grattis till faster titeln som kkommer

Hummle jag snackar oxå mkt bröllop förstår inte hur det kommer sig

Nu ska vi pensla o sätta på russin... sen är det lussebulle dags

Pöss o Kram

• Tx2

T kommer ha frockcoat och hans marskalk kommer troligtvis att ha kostym o matcha anting med att ha liknande väst o plastrong el ha en slips som matchar T el tärningarna. Han kan ju inte vara lika uppklädd som T

Tack, känns väldigt kul då jag har misstänkt under en längre tid att dem har försökt utan att det har lyckats. Så jag är superglad för min bror som väldigt gärna vill bli pappa.

Smarrigt med lussebullar. Här går jag o snaskar på skumtomtar.

• Lea09

Hej alla Göteborgsbrudar här kommmer en till! fast inte förrän december 2009. Håller för tillfället på att leta lokal runt om, och så hittade jag den här tråden.

Tx2 Jag ser att du ska vara på Folkets Hus i Ytterby. Hur många får man vara där? Kan man ordna med egen catering? Hur mycket kostar det att hyra placet?

Har inte kommit så lång i planeringen ännu, bara fatiserat om hur saker och ting kan vara.

Tja!

• Tx2

Lea90: Jag tror att max är 100 i lokalen. Men det blir trångt om man skall vara så många, har för mig att han rekommenderade max 80 personer. Catering el laga själv är det som gäller, porslin finns o hyran är 2300.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3