• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • anja1661

vi kommer bjuda på allt förutom alkohol till själva festen. i baren kommer vi ta en tia eller så per öl, vinglas, drink, cider osv...

i helgen hoppas ajg på att hinna kolla lite efter inbjudningskort. jag tänkte ju först göra egna men har ångrat mig. det blir nog bra mycket billigare att köpa själv plus att jag börjar känna stress inför allt! vi kommer nog skicka ut inbjudningskorten i januari och ha osa datum runt 9 april....då en månad innan bröllopet. det borde funka va??

• Nalle Puh 40

Vi har satt osa den 18 april och gifter oss 30 maj, är nog ganska lagom tror jag...

• EmMa09

Vi har satt osa 2 månader innan, så vi har gott om tid på oss att fixa det sista!

• Tizia

Cajjos: Välkommen =) Samma bröllopsdag som oss då =) Känns som ett bra datum =)

• Underbara ungar

090509 gifter vi oss i Skara domkyrka

Får man va med på ett hörn här då??

• Underbara ungar

Nalle Puh 40 skrev 2008-11-26 13:13:27 följande:

Nja, tycker det känns så snålt med kuvertavgift men tack för tipset...
    Självkostnadspris i baren?? Om ni ska ha nån sån alltså?? Där skrammlar det in en del pengar
  • Tx2

Usch, med alla varlsen så undrar man vad man har gett sig in på när man planerar at bränna en massa pengar på en dag.
    Hade nog varit smidigt med självkostandspris i baren, men känns så mäckigt med att behöva hantera kontanter.

Vi har nog OSA sex veckor innan, borde räcka för vår del.

• missbilly

Kuvertavgift finns inte tanken på här heller! Vi tycker oxå det känns snålt. Typ "vi bjuder på bröllop men du får betala maten själv o får inte välja vad du vill ha"
    Däremot har vi pratat om bar till självkostnadspris.
    Fotograf har jag funderat mycket på... om vi har nån vän eller bekant som ta bilderna. Men samtidigt är jag kräsen o skulle det inte bli bra bilder skulle jag nog aldrig kunna släppa det riktigt!

• missbilly

Tx2.. funderar oxå på det med pengar... men gästerna kanske kan skriva upp och betala sen?? Eller blir det konstigt?

• Tx2

Vågar inte heller lägga fotograferandet på en vän, tänk om man blir missnöjd? Vågar inte riskera det el lägga pressen på henne. Dessutom vill jag att hon skall vara gäst (och en av mina tärnor) och kunna njuta av dagen utan att behöva kika genom en lins. Men nu hade vi tur at mitt förstahandsval av fotograf blev ledig och dessutom känns prisvärd så vi kan ha med honom även på middagen.

Håller på och närmar mig beställa-knappen på min kina-klänning och fick precis ett ok pris på vigselringen jag vill ha. Kanske några skutt närmre.

Svar på tråden Maj 2009 :-)