• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • elsi

Nalle Puh 40 skrev 2008-11-25 21:59:35 följande:

Precis men det finns ju en del mindre nödvändiga saker som man aldrig hade hört talas om innan man började hänga här på BT...
    Vi ha lite problem oxå... jag våga inte ens nämna Bilen, blommor, fotograf,
    ( men folk alltid ha kamera med sig och ta bilder på bröllop eller hur? vi kan be o få kopior)
    Han ha nämnt Taxi till och från kykan mm (VA!!! i en ivory klänning!!!)
    Tårtan? han vet inte att det kan kosta uppåt 2,500 + hanterings avgift på restaurang.

Det är några saker som jag skulle vilja ha... Cake confetti, eller bubblor, ca 30 min dans, "lovehearts" hjärte formade godis till mina vänner. Bilen som kör pappa och jag till kykan och oss till mottagningen när vi är gifta...
    känns lite lite jobbigt just nu....
  • kärleken förde oss samman

Kan ni inte ta kuvertavgift till bröllopet ist för presenter??

• Nalle Puh 40

Nja, tycker det känns så snålt med kuvertavgift men tack för tipset...

• elsi

Vi som måste kolla och kolla allting pga ekonomi, måste kolla den här tråden.
    vad sägs om toa papper med brudpar på!?
    eller, toilettkorg med allt en kvinnlig gäst kan behöver under eran dag... och förstås ska den passa färg temat
    Skratta lite...

www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3168941.html

• Cajjos

Hej på er majbrudar.

Jag vill också vara med...=). Jag och min sambo gifter oss den 2/5. Hyrt lokalen redan, jättenöjda! Bor utanför Göteborg men gifter oss i stan, majorna för att vara exakt.

Såg att det är fler som pluggar till lärare. Jag har ett år kvar innan jag är färdig gymnasielärare i eng/sv. Bröllopsplanerna har legat lite på is då jag har haft det riktigt tuff i skolan denna termin och på det en trotsig liten dotter.

Vi har en budget på 40 000. Ca 45 gäster och vi kommer att göra väldigt mycket själva. Gör egen buffé med mycket kallskuret som kan förberedas i god tid. Både jag och min sambo har ett stort matintresse så vi tycker bara det ska bli roligt att fixa buffén som är en blandning mellan italienskt och husman! Bröllopsresan går till Italien=)

Vi får mycket hjälp från nära och kära så just nu ligger vi faktiskt under budget( kompis fixar hår, en annan makeup, sambos syster vill sy klänning och pappa fotar med sin fina kamera).Ringen har jag ärvt från mamma så den ska bara tas in.

Anja: Vårt bröllop ska också gå i vinrött. Jag vill också ha vinröda rosor plus att jag kommer att ha ett vinrött band på min klänning.

Ett råd angående kostnader. Tänk igenom vad som verkligen är nödvändigt. Kanske kan man bjuda på mindre alkohol eller göra egna inbjudningskort? Många är duktiga på hår och makeup så kolla om du inte har någon i närheten som kan ställa upp. Tänk på att inte ha så många måsten!!!

Ser fram emot tips och råd under våren.

Ha det så bra

• Cajjos

Kanske ska tillägga att vi önskar bidrag till resa i bröllopspresent så den ligger utanför budget.

• LillEm

Välkommen, välkommen.
    Ju fler desto roligare.
    / LillEm

• Arla79

Vi har haft som sparförslag att ha bar till självkostnadspris efter middagen.

På ett bröllop vi var på i somras fick var och en ta med sig det de ville ha att dricka efter maten.

Svar på tråden Maj 2009 :-)