• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • Nalle Puh 40

Har fått klartecken från min kusin som ska sjunga Utan dina andetag och spela gitarr, blev så glad för det betyder så mycket för mig och hans röst är helt underbar...

• anja1661

åhh vad roligt!

vi har fått klartecken av vår trubadur att han kan sjunga leonard cohens halleluja fast i ny tappning.
    plus att han ska göra om vår låt lady in red till lady in white!! blir lite roligt och personligt!!

• Tx2

Blir tyskland för oss oxå. Vår kock skall kolla med sommeliern på hans jobb om vilka viner som passar vår meny.

Någon som har tips på någon bra varm dryck/drink som vi kan bjuda på innan vigseln? Är det fint väder så blir det mousserande och cider men ifall det är lite ruggigt ute vill vi ha någon varm dryck.

Fick klartecken från vår solist förra veckan, så skönt. Nu måste vi hitta någon som kan ackomponjera henne då hon inte är verksam på den här sidan av landet. Den enda låten som är given är hallelujha, får rysningar när jag hör henne sjunga den.

Igår var vi och kikade på vigselplatsen med vår värdinna. Superkul o mysigt! Längtar!

• Soon and very soon

känner oxå att vin ska man bjuda på! (mitt tycke)om folk inte vill ha behöver man inte dricka. men till en så god middag vill jag kunna ta ett glas vin eller 3.... dricker nästan aldrig annars så vill passa på!
    vi köper nog spriten från tyskland genom släkt eller vinsajten. men vinet blir nog bib från systemet.

• SweetSun

ja att ha alkohol på bröllopet eller inte är ju valdritt! det kan ju finnas massa anledningar till varför /varför inte man har det.

Vi ser bröllopet som en stor fest, och vi ska inte ha barn på vårat, så då passar alkohol enligt oss. Hade vi bjudit barn, då hade vi inte haft en stor fest.

• Myrmor

Tx2: har du testat äpple/kanel-drycken som finns på systemet. Riktigt god, smakar äpplepaj! Varm/kall nånting heter den..

• Tx2

fd artist: tror att det är den min värdinna letade fram för mig idag. Kanel o vanilj o någonting mer förutom cidern. Kändes lite julig, men är ett alternativ, äppelpaj tycker jag om

• Nalle Puh 40

Ska ner och köpa fina kuvert imorgon och en fin penna, sen är det bara att börja skriva adressern för det tar nog en stund

• anja1661

hmm...jag ska nog beställa inbjudningskorten ikväll...
    tips på vart man kan köpa fina??

• Tjolinti

Vi ska skicka våra inbjudningar ganska snart. Lite tidigare än planerat men min mormor ligger o ska dö så min mamma tyckte vi kunde skicka ut lite tidigare, gör inte mig något alls. :) så hon har något o vara glad för. Hon e helt frisk i huvudet hon har cancer o ja dom kan inte göra något så nu väntar vi bara. Tänkte jag skickar alla samtidigt vill inte att någon ska råka se hennes då e det ju ingen överaskning när dom andra får sina :)

Svar på tråden Maj 2009 :-)