• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • Soon and very soon

missbilly: ni klarar utsatt datum!! dra ner på grejer (lulllull)
    hur mycket tror du kommer diffa??

• Tizia

Ett tips med klänningar är att de oftast går att få tag i billigare i tex danmark... jag hittade en i sverige jag ville ha och ringde sedan runt (i sverige och danmark) och fick den tilslut för 2500kr billigare än den jag hittade först =) Tror dom har rätt bra påslag så man kan nog pruta en del...

• LillEm

Om man har catering så är ju ofta det en av de största utgifterna under ett bröllop. En god idé är att sitta ner med cateringfirman och diskutera pris och vad som skulle kunna göra det hela billigare t.ex. kan man stryka tilltugg och köpa/fixa detta själv, kan någon annan göra tårta, kan man själv fixa vickning som korv, måste det vara 3-rätters eller går det bra med 2-rätters.....
    Missbilly: Jag håller tummarna för att det fixar sig på något sätt.

• Nalle Puh 40

Vad får ni andra betala för maten?

• SweetSun

vi betalar 140kr/pers och 30kr/bit för tårtan.

• LillEm

Vi betalar ca 550-600 kr / pers. vilket inkluderar 3-rätters, champagnetilltugg, vickning, dukning, bar/serveringspersonal och städning.
    Vi ska försöka att få ner priset lite om det är möjligt, men det känns väldigt skönt att ha det mesta inkluderat eftersom att vi inte bor där vi ska gifta oss.

• Myrmor

Vi betalar 130 för buffén, sen tillkommer porslin, snittar, tårta, dricka och vickning (tror vi vill göra janssons).

Klänningen har lämnat shanghai, men inte dykt upp på nåt nytt ställe ännu..otålig

Om ni är sugna får ni gärna ta en sekund och hjälpa mig att välja nytt namn här på bt:

www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3165031.html

• Tx2

Vår råvarukostnad för trerätters och snittar ligger på ca 220:-/person. Plus två kockar under dagen för 2000:- Och sedan kostnad för ett gäng skolelever som serverar, dryck, vickning

• Hemlig2009

Vi har fått offert på restaurang med bubbel inkl tilltugg, förrätt, italiensk/spansk buffé, 3 glas vin, kaffe och avec för 710 kr/person. Då ingår ju dukning och servering mm. Det som tillkommer är tårta och ev. utsmyckning i form av blommor.

Passande är att det är floristen som ska göra brudbukett, corsage mm som även levererar arrangemang till denna restaurang. Vi har dock tänkt oss något enkelt men då är hon ju bekant med lokalen.

Vi ska även höra med ett annat ställe men jag tror att de kommer att vara dyrare.

• SweetSun

jag räknade på alkohol, lokal, mat och tårta nu, så totalt blir det 277kr/pers. Känns jättebra!

Svar på tråden Maj 2009 :-)