• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • emmlin

vi firar 10 år tillsammans samma vecka som vi ska gifta oss

• Barret

Hemlig2009:
    Det finns ju många som säljer klänningar för under 2000:- på olika auktionssidor och det kanske vore något för dig? Man kan ju alltid ta dem till en sömmerska och be henne fixa till den om den inte sitter perfekt...

• SweetSun

När vi gifter oss har vi varit ihop i nästan 2 år =P

Ja planerandet ja.. jag tror det mesta är klart eg. Men inget pyssel är inhandlat än, det ska göras nästa helg, så ska det köpas papper till inbjudningarna och lite benad tilld em.

Sen ska vi försöka boka in en dag vi ska åka till Ullared och köpa lite pyssel till dukningen också. Där är en svag punkt för jag vet inte alls vad vi ska ha.. men det löser väl sig!

• vilja76

När vi gifter oss så har vi varit tillsammans i nästan 6,5 år.

Ring, klänning, lokal, fotograf, catering, övernattning är klart. Gästlistan är så gott som klar och jag har precis nu börjat att kika på lite dekorationer.

• Hemlig2009

Barret, jag har sett auktionerna. Men jag är ganska petig med tyget. Vad jag förstått är det ett av "knepen" till de låga priserna. Har varit i kontakt med Lillsessan och det var stor skillnad i pris på taft och sidentaft. Jag har nämligen hellre en enklare klänning med fint tyg än tvärtom.

Men jag har absolut tittat på dessa alternativ men det verkar som de som säljer resonerar tvärt emot när det gäller design och tyg. Ska iväg och prova igen på måndag kväll, förhoppningsvis blir min bild lite klarare. Jobbigt detta med klänning tycker jag. Mycket roligare (och enklare!) med restaurang och ring.

• Nalle Puh 40

Här står det oxå still. Har iaf tänkt ta med mormors ring till guldsmeden nu i veckan och höra om han kan uppfylla mina önskemål

• Tx2

Vi har då varit tillsammans i fyra år när vi gifter oss, tror jag.

Känns som om mycket är bestämt. Vigselplats är bokad, lokal, vf, fotograf, solist, duo för kvällen, menyn skall provsmakas, personal ordnar sig oxå o tips på vin skall vi få, transport, underkläder införskaffade. Alla personer som har olika roller är tillfrågade o insatta.
    Just nu skissar jag på min klänning, kikar på ring, pysslar med inbjudningar/tackkort/festprogram o funderar på låtar för vigseln.

• Barret

Hemlig2009:
    Jag förstår dig.. men det krävs nog lite letande för att hitta det du söker.. Kan du inte gå till en sömmerska och kolla vad det kostar att sy upp en klänning med en enkel modell? Då kan du ju välja tyg helt själv...

För mig var det lätt med klänningen, jag skulle bara kolla vad som fanns och provade lite olika modeller. Fick på mig klänning nummer två och jaha, där va den! Kunde inte bli någon annan helt enkelt.

• Tx2

Orättvist Har provat en massa klänningar. Många som har varit bra men ingen som har varit kläningen med stort K.

Barret skrev 2008-11-18 15:38:26 följande:
    Fick på mig klänning nummer två och jaha, där va den! Kunde inte bli någon annan helt enkelt.
  • Barret

Tx2:
    Jag förstår att du är avundsjuk, jag hade en enorm tur! Klänningen var i och för sig inte helt ny utan hade varit utlånad, men den såg helt ny ut och var perfekt till mig.

Svar på tråden Maj 2009 :-)