• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • Myrmor

Har också varit på några bröllop med självkostnadsbar, inga pix. Ett tips är att fixa drinkbiljetter som kostar en tia, så kan man köpa flera åt gången om man vill och slippa småpengarna . Annars funkar säkert spargris och ärliga vänner. Var noga med att skriva att det kommer behövas kontanter i inbjudan bara, annars kan det bli trist om man inte vet

• Tx2

Myrmor trodde att du hade koll på att jag är gammal!
    Då vill jag inte att dem skall få stå i baren.
    Slutar nog med att vi tar den kostnaden, vill ju kunna bjuda på hela kvällen.

• Myrmor

såklart du är lastgammal.. säkert ett år eller två mer än mig... . Men så är det med gamlingar som dig, minnet sviktar

Tx2 skrev 2008-11-26 21:35:06 följande:
    Myrmor trodde att du hade koll på att jag är gammal! Då vill jag inte att dem skall få stå i baren. Slutar nog med att vi tar den kostnaden, vill ju kunna bjuda på hela kvällen.
  • SweetSun
    förstagångsbrud skrev 2008-11-26 21:20:33 följande:
    Sweetsun: hur har självkostnadsbaren fungerat på bröllopen du har varit på?
    Det har funnits en person i "baren" och man har betalat det som krävt, antingen en tia, eller om det varit nåt annat pris.

Det har stått självkostnadsbar i inbjudan också, så då har folk varit beredda och haft med sig kontanter.

Alltid varit uppskattat, och den som står i baren får ju chansen att träffa alla gästerna =P
  • Tx2

Minnet är bra men kort

Haha, så det är kanske där man som brud skall stå då

• Tx2

Missade, menade du mig? Jag beställer från milly. Hoppas att det blir bra, försökt sätta ihop delar från klänningar jag gillar. SÅ jag har ingen aning om slutresultatet.

missbilly skrev 2008-11-26 20:58:07 följande:
    Spännande med klänningen! Vart beställer du ifrån??Hoppas på att hitta en fotograf som riktigt bra och inte är så dyr. För man vill ju verkligen inte riskera att bli missnöjd!!
  • LillEm

Hmm, vi har oxå funderat på det här med självkostnadsbar. Vi funderar på om man kan sätta ett fast pris på typ 30-50 pix och så får man dricka så mycket man vill?! Detta för att komma ifrån problemet med växel och småpengar. Vad tror ni om det?

• Soon and very soon

lillEm: det var en bra ide! har tänk o skriva i inbjudan att ta med dricks till baren el dyl. men en lapp o drick så mycket du vill är ju smidigt.

• MrsWindh

Grattis till er som valt datum 29/5 eller 30/5. Då brukar det nämligen alltid vara fint väder! Jag fyller (30)år den 29/5 och endast 3 ggr har det varit regn!!! Så oddsen talar för en solig och varm dag!

/A

• Cajjos

Vi hade en tanke på att bjuda på fördrink, två rejäla glas vin till maten( eller öl) kaffe och avéc, om folk vill dricka mer än så får de ta med sig själv? Är det helt fel? Då slipper man ha ansvar för bar. Vi bjuder ju på allt annat och jag tror att de vi bjuder, närmsta släkt och kompisar tycker det känns helt okej men nu blir jag lite osäker.

Tx2: Visst är det ett bra datum=). Tycker att det var bra med den lördagen med tanke på att första maj är röd dag.

Svar på tråden Maj 2009 :-)