• Mrs Baom

1/8-09

Vi ska gifta oss denna fantastiska dag, det är vår årsdag och vi kommer att ha varit tillsammans i sex år på vår stora dag. Är det någon mer som ska gifta sig detta datum? kanske vi kan följas åt:)

• Svar på tråden 1/8-09
  • 010809

När kommer ni att skicka ut inbjudan?

Jag funderar på början april, tror ni det är för tidigt eller för sent? ...eller aldeles lagom =)

• SaraPayam
    010809 skrev 2008-11-12 08:46:42 följande:
    När kommer ni att skicka ut inbjudan? Jag funderar på början april, tror ni det är för tidigt eller för sent? ...eller aldeles lagom =)
    Hej!

Det låter väl ganska så lagom. Vi kommer att skicka våra inbjudningskort i Januari pga av m2bs släktingar inte bor här i Sverige. Eftersom vi vill att de ska kunna komma så måste vi skicka ut våra ganska så tidigt, så att de hinner planera sin resa hit
  • Lady78

Det beror lite på hur era släktingar och vänner är, tror du de flesta bokar upp hela sommaren redan före april ska du nog överväga att skicka tidigare. Eller är alla spontana och bestämmer sig senare? Om ni har berättat muntligen för de flesta redan är det ju inte heller någon brådska med att skicka ut inbjudningar, men om ingen vet kanske man ska göra det lite tidigare.

Vi ska skicka "save the date" i början av december, mest för att bröllopet är mitt i semestern och många av våra vänner och släktingar reser mycket på somrarna. Därför behöver vi ju inte vara snabba med inbjudningarna, för alla vet redan när det är.

• 010809

tack för svaren!
    De närmsta vet ju redan om det.. å det är ju viktigtas att de kommer.. långväga kusiner är ju mer kul om de kommer bara.. så april räcker nog för oss då.. =)

• Mrs Baom

Vi skickar ut våra inbjudningar i början på februari, då vi alla här har valt att ha vårt bröllop mitt i industrisemestern så vill jag vara säker på att folk vet vad som gäller den 1 agusti;):)

Hur många kommer ni att bjuda?? vi är uppe i 77 nu, men då är jag å min M2B inräknade också:)

• SaraPayam

Vi kommer att bjuda mellan 70-80 gäster, sen finns det ganska många frågetecken bland gästerna, så vi har även en reservlista med lite vänner & jobbarkompisar osv

• Noxire

Vi kommer att vara 68-70st, för lokalen tar inte mer än 70, om alla skall sitta bra och det skall gå bra för dom som skall servera.

Inbjudningarna har vi tänkt skicka feb-mars någon gång med OSA 1/6. Detta pga några har en 120 mil, enkel väg, att ta sig om dom vill komma på vårt bröllpo vilket vi hoppas att dom gör.

För dessa långväga har vi reserverat rum, som dom får bekosta själva. Det kommer att stå i deras inbjudan.

Har svårt att slita mig från denna sida men jag måste, jobbet kallar.

Kram till era alla

• ninaojocke

Noxire: det låter som en bra ide att skicka feb-mars, man vill ju att så många skall komma som möjligt speciellt om man bara kan bjuda begränsat antal.:)

Gör du inbj, själv?

Vi kommer att bjuda ca 70 med oss själva vi, har oxå en lokal som max tar 70 personer..lite halv jobbigt för jag har verkligen dragit ner på mina vänner...ca 10 st med respektive men min sambo har inte sållat bort någon..helt ok eftersom hans vänner är mina barndomsvänner:)

Hade tänkt att skicka inbjudan i mars tror jag...jag behöver nog den tiden för att bli klar med dem..hihih, ibland undrar jag vad jag gett mig in på..

Va med mina systrar som skall vara tärnor och provade tärnklänningar, min lillasyster 20 år vill ha värsta festblåsan a´la galaklänning, och min storasyster vill gärna ha en klänning som är enkel och går till knäna...suck!

Jag sa att det får vara ganska enkla för min klänning är inte speciellt extravagant...också skall dem vara blåa.

3 1/2 månads leverans vilket betyder att om vi beställer i dec så kommer dem i april och sen kanske dem behövs sys in/upp så säg 1 månad till då är vi inne på maj....shit vad tiden går fort..

Ojjjjjjj, blev lite långt sorry

• SaraPayam
    ninaojocke skrev 2008-11-13 11:50:02 följande:
    Noxire: det låter som en bra ide att skicka feb-mars, man vill ju att så många skall komma som möjligt speciellt om man bara kan bjuda begränsat antal.:)Gör du inbj, själv?Vi kommer att bjuda ca 70 med oss själva vi, har oxå en lokal som max tar 70 personer..lite halv jobbigt för jag har verkligen dragit ner på mina vänner...ca 10 st med respektive men min sambo har inte sållat bort någon..helt ok eftersom hans vänner är mina barndomsvänner:)Hade tänkt att skicka inbjudan i mars tror jag...jag behöver nog den tiden för att bli klar med dem..hihih, ibland undrar jag vad jag gett mig in på..Va med mina systrar som skall vara tärnor och provade tärnklänningar, min lillasyster 20 år vill ha värsta festblåsan a´la galaklänning, och min storasyster vill gärna ha en klänning som är enkel och går till knäna...suck!Jag sa att det får vara ganska enkla för min klänning är inte speciellt extravagant...också skall dem vara blåa.3 1/2 månads leverans vilket betyder att om vi beställer i dec så kommer dem i april och sen kanske dem behövs sys in/upp så säg 1 månad till då är vi inne på maj....shit vad tiden går fort..Ojjjjjjj, blev lite långt sorry
    Hahaha jobbigt med mpnga olika viljor Tur att du är bruden & kan bestämma det hela själv. Men vilket lång leveranstid det va på klänningarna, då är det ju snart dags att beställa dem

Varför har inte m2b tagit bort nån av sina vänner, det är ju inte rättvist att bara du ska välja bort dina vänner...
  • Småland09

Vi kommer skicka ut våra inbjudningar i januari redan. Kanske tidigt men samtidigt så har vi många vänner som planerar bröllop denna sommaren och jag känner att jag inte kan andas ut förrän alla vet att vi gifter oss detta datumet.
    Dessutom har vi lite vänner som kommer utomlands ifrån och det ÄR mitt under semestertider.. Jag känner att jag inte kan slappna av o planera förrän korten är på väg heller.. så vi skickar tidigt

Svar på tråden 1/8-09