• Mrs Baom

1/8-09

Vi ska gifta oss denna fantastiska dag, det är vår årsdag och vi kommer att ha varit tillsammans i sex år på vår stora dag. Är det någon mer som ska gifta sig detta datum? kanske vi kan följas åt:)

• Svar på tråden 1/8-09
  • SaraPayam
    Lady78 skrev 2008-10-27 10:39:15 följande:
    SaraPayam och Mrs Baom, herregud vad strongt gjort av er att gå ned så mycket! Jag beundrar verkligen er! Jag har väl en önskan om (snarare än en plan) att försöka gå ned några kilon till bröllopet men är inte säker på att jag fixar det. Jag har hittills varit för lat för att få det att fungera med regelbunden motion, fast jag vet att jag skulle må bättre också. Har ni några tips på hur man motiverar sig själv, hur har ni gjort? Eller ni kanske helt naturligt älskar att träna? Det verkar finnas massor med sådana människor men jag har aldrig fattat hur de gör, jag hatar verkligen att motionera. :)
    Hej :) Tack :)

Hahaha nä jag hatar verkligen att träna, men nu när man har kommit igång så känner man sig mycket piggare, det blir liksom en drog ;)

Jag köpte faktiskt min bröllopsklänning i 2 storlekar för lite & den är verkligen den bästa motivationen jag kan ha ;) Det räcker att jag öppnar garderobsdörren, så blir jag påmind om att jag faktiskt ska kunna ha den om 9 månader ;)

Sen är ju disiplin a och o ....jag hade ju hellre legat på soffan & tittat på tv, men ska man lyckas så ve det till att man inte ligger på latsidan ;)

Hur många kg har du tänkt att gå ner?
  • Lady78

Känns ju nästan löjligt när man hör hur ni har kämpat men ca 5 kilo skulle jag vara jättenöjd med. Har lite högt kolesterolvärde också och vill ju inte få en hjärtinfarkt så även av den anledningen borde jag träna.

• SaraPayam
    Lady78 skrev 2008-10-27 11:12:41 följande:
    Känns ju nästan löjligt när man hör hur ni har kämpat men ca 5 kilo skulle jag vara jättenöjd med. Har lite högt kolesterolvärde också och vill ju inte få en hjärtinfarkt så även av den anledningen borde jag träna.
    5Kg det är ju jättebra om du går ned det. Det spelar ju ingen som helst roll hur mycket man egentligen ska gå ner, för det är lika jobbigt med 5 kg som 25kg. Ända skillanden kanske är att det går lite fortare med 5 kg ;)

Jo men om du har lite högt kolestorol värde så ska du ju absolut börja träna. Egentligen räcker det om du tränar för att öka HDL- det god fettet.

Vi har jättemycket hjärt & kärlsjukdomar i släkten, så jag går med ner i vikt för att minska risken att drabbas av hjärtinfarkt, stroke, mm. Men bröllopet är en jättebra morot ;)
  • Lady78

Blev så inspirerad att jag gick en promenad på lunchen. :) EN promenad gör ju ingen viktminskning men det är iaf en början. Tack för stödet!

• SaraPayam
    Lady78 skrev 2008-10-27 13:01:11 följande:
    Blev så inspirerad att jag gick en promenad på lunchen. :) EN promenad gör ju ingen viktminskning men det är iaf en början. Tack för stödet!
    Man ska inte underskatta promenader, de gör ju mer nytta än vad man tror ;)
  • Mrs Baom

Tack!!

Ja, det är ingen lek att gå ner i vikt, det är ett riktigt skitslit!! Jag hatar att träna och om det funkade så skulle jag leva på pizza och choklad!!haha men min motivation är mitt bröllop, jag vill och ska stå där på min stora dag och känna att jag är fin!! Nu har jag 6 kg kvar (från början var det 21 kg..) till min målvikt och det kommer gå galant, bara man bestämmer sig, på riktigt!! Ha en ätardag i veckan är mitt råd, för om du aldrig unnar dig något så blir livet trist och det ska ju vara kul att leva!! Ät dina portioner på en assiett också, då får du naturligt ner matmängden som annars lätt slinker in, ta bara en gång oavsett hur gott det är, och hälften av tallriken med grönsaker. 30 minuter promenad varje dag gör mycket mer än man kan tro!!

Lycka till!!

• Lady78

Tack för råden! Skönt att höra att fler hatar motion :)

• SaraPayam
    Lady78 skrev 2008-10-28 10:37:32 följande:
    Tack för råden! Skönt att höra att fler hatar motion :)
    Hahaha det är nog fler som hatar att motioner än de som älskar att göra det ;)
    Hur går det för dig då?
  • Mrs Baom

Kollade priser på bröllopstårta i dag, sjukt dyrt!! vi får betala 3100 kr för tårta till 78 personer!! finns inte en chans att det går, så nu tänker jag göra egna tårtor, tror det blir vanliga kladdkakor som jag gör i förväg å fryser, tas upp på bröllobsdagens morgon och serveras med vispad grädde och fruktsallad. Vad tror ni, är det för trist?? på en av tårtorna ska det stå ett brudpar:)

• SaraPayam

Mrs Baom skrev 2008-10-29 15:11:13 följande:

Kollade priser på bröllopstårta i dag, sjukt dyrt!! vi får betala 3100 kr för tårta till 78 personer!! finns inte en chans att det går, så nu tänker jag göra egna tårtor, tror det blir vanliga kladdkakor som jag gör i förväg å fryser, tas upp på bröllobsdagens morgon och serveras med vispad grädde och fruktsallad. Vad tror ni, är det för trist?? på en av tårtorna ska det stå ett brudpar:)
    Hmm det låter lite väl dyrt, vart har du kollat, vet att maxi är jätteduktiga på att göra tårtor & de brukar vara jättegoda :)
    Man behöver ju inte ha bröllopstårta, du kan ju hyra en ställning & sen köpa vänliga tårtor :) Då blir det säkert ganska mycket billigare :)
Svar på tråden 1/8-09