• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • Fenixx

vad trist svartavitabruden!

jag ska inte ha en handväska, men har nog en liten sydd tygpåse eller vad man ska kalla det som matchar in att ha runt handleden.

emmeliomarkus>> ja jag tror det är väldigt viktigt som du säger att inte vara snål med personal, så det flyter på bra för alla gäster med mat osv.

• paradisfågel

Emmeli, okay, har aldrig sett den i verklighet utan bara på bild på deras hemsida..

Makupala, först har jag inte tänkt det.. Men när vi diskuterade de här inne vid ett tidigare tillfälle så kom jag på att jag faktiskt har en vit liten väska så om jag ska ha någon så blir det den.. En fin väska du funderar på! Jag hade nog valt den vita om du ska ha en vit klänning med lila detaljer..

Svartvitabruden, va tråkigt att den inte går att boka än!

Pandis, hoppas att väskan är lika fin som du tänkt dig

• pandis81

God morgon tjejer

ja då har morgonen börjat springa iväg igen.
    men just nu kan jag inte göra så mycket för tillfället för jag väntar på att min chef ska komma tillbaka med massor av pärmar och register så att jag kan förberede med nya pärmar inför nya året. och så underlättar jag ju för tjejen som kommer tillbaka igen.

Så det får jag göra i eftermiddag eller på måndag beroende på när han kommer tillbaka igen.

Annars så är det väldigt lugnt faktiskt.

Har ni för er idag.???

• Brudgummarna

Jag är sjuk igen. Dessutom är sonen sjuk så vi är hemma tillsammans.

Jag har en bakterie som bara en antibiotika fungerar mot och den tas intravenöst på sjuhuset en halvtimma varje dag. Det är lite bökigt. Fast sonen tycker att det är jätteläckert att någon tar massa blod från pappa och sedan häller in vatten tillbaka istället.

När jag säger att det är medicin bara garvar han. Medicin är inte osynligt hävdar han (och har lite svårt att skilja på osynligt och transparent).

Tyvärr så är en av biverkningarna att jag mår illa, allt är smaklöst och jag känner mig övermätt hela tiden. För en person som älskar julen och att laga julmat så är det råtrist att den här kuren ligger just nu.

Fast vågen tackar mig. :)

• paradisfågel

Idag ska jag slå in julklappar.. Sambon ska åka iväg med sin mamma och släpa hem en julgran åt oss.. Tidigare än vanligt, men vi kommer inte vara hemma lika mkt i år o vill gärna hinna titta på den innan det är dags att slänga ut den.. Så blir nog att vi klär den ikväll  

Igår bakade vi julgodis, och då gjorde de bla tryfffelbollar.. Dock blev de rätt stora så blev inte så många så ev ska jag göra fler idag då det är meningen att vi ska ta med de upp till jul..

• paradisfågel

Brudgummarna, tråkigt att höra att ni är hemma sjuka! Det låter verkligen lite omständigt att åka till sjukhuset varje dag och ligga där en halvtimme och sen få åka hem.. Men huvudsaken är ju att du blir bra igen

• Brudgummarna

Jag kanske borde fixa julgran idag jag med. Det lär väl ta slut till helgen annars.

Jag kommer inte orka klä den men att ha en på balkongen som man bara tar in sen känns tryggare än att vänta till sista stund.

Jag är ruskigt glad över att vi har 15 min till sjukhuset och att vi inte bor långt ute på landet och behöver åka långt för att ens komma till sjukhuset.

• paradisfågel

Brudgummarna, det kan jag förstå! Skulle vara mycket mer omständigt om det hade varit så!

Sambon min var ute igårkväll efter jobbet och skulle köpa julgran.. Men då hade de gått hem.. Har nästan lite svårt att tro att det faktiskt är julafton på onsdag.. Sonen kanske har möjlighet att klä granen annars?

• Brudgummarna

Sonen skulle hemskt gärna klä granen själv. Men han är 4 år och vi delar inte riktigt samma värderingar var allt ska sitta.

Men jag tror att orken återkommer under helgen så kan vi göra det hela familjen.

• pandis81

vad tråkigt att du är sjuk..
    Men jag hoppas att medicinen hjälper på dig även om det är bökigt att åka till sjukhuset varje dag.
    Men jag förstår samtidigt att det är spännande för sonen att åka dit.

Att klä granen ensam när man är 4 år kan ju både vara positivt och negativt.
    Negativt att man inte når lika bra , eller att det kanske inte riktigt blir som pappa har tänkt sig.
    Positivt att man faktiskt själv har uppnåt något som ska stå i ett par veckor trots allt. och alla se på den varje dag. den känslan brukar ta det mesta.

Men jag förstår ditt tänkande.
    Jag hoppas verkligen att du får lite mer ork så att ni kan klä den i helgen hela familjen tillsammans.

krya på dig

Brudgummarna skrev 2008-12-19 10:32:38 följande:
    Sonen skulle hemskt gärna klä granen själv. Men han är 4 år och vi delar inte riktigt samma värderingar var allt ska sitta. Men jag tror att orken återkommer under helgen så kan vi göra det hela familjen.
Svar på tråden bröllop 2010 nr 4