• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • svartvitabruden

Lokalen kan endast hyras om deras catering samt personal hyrs, man får inte ta in annan. Spriten får man ta in själv dock. Klänningen blir kinaklänning = billigare blir det inte. Karln har kostym, barnen är typ klara.. blommor lär det inte bli mycket av resa skippar vi med tre småbarn hemma..

• pandis81

Vart ska ni vara??
    känns som om jag har missat något??
    har ni fått något pris att gå efter ??
    Eller vad e det ni går på att det ska bli dyrt.

svartvitabruden skrev 2008-12-17 15:10:22 följande:
    Lokalen kan endast hyras om deras catering samt personal hyrs, man får inte ta in annan. Spriten får man ta in själv dock. Klänningen blir kinaklänning = billigare blir det inte. Karln har kostym, barnen är typ klara.. blommor lär det inte bli mycket av resa skippar vi med tre småbarn hemma..
    Paradisfågeln..
    Det är ungefär vad vi räknar med att både middag och fest går på för oss.
    Så jag hade inte tagit det för att åka 4 timmar båt och så betala middag utöver det.
    Nä det hade jag inte gjort.
  • svartvitabruden

Valvet skeppsholmen

Mailade och frågade vad ungefär kalaset hamnar på. Fick detta svar då:

Snittpriset för en trerätters middag ligger på runt 1300 kr/person (inkl. moms). Då ingår hyra, mat, personal, hyrgods, dukning etc. Det som tillkommer är er egen alkohol samt den musik ni vill ha (DJ/liveband). Motsvarande snittpris för en buffé ligger runt 1000 kr/person och för ett arrangemang med minglande buffé ca 750 kr/person.

• pandis81

Okej.
    Men så fasligt dyrt var det väl inte.
    Eller det beror ju på hur många man är.
    Ser jag till oss så har vi fått ett väldigt bra pris som jag är riktigt nöjd med.
    Men det kan ju vara värt det om man verkligen vill vara där.
    Jag har sagt så att när det gäller spara pengar så har vi satt en fast månadskostnad. Att vi sparar 3000 kr varje månad.
    Och får vi pengar över så hamnar dom på kontot också. men 3000 kr och så betalar vi räkningar så ser man vad man har att röra sig med.

svartvitabruden skrev 2008-12-17 15:14:45 följande:
    Valvet skeppsholmen
    Mailade och frågade vad ungefär kalaset hamnar på. Fick detta svar då:
    Snittpriset för en trerätters middag ligger på runt 1300 kr/person (inkl. moms). Då ingår hyra, mat, personal, hyrgods, dukning etc. Det som tillkommer är er egen alkohol samt den musik ni vill ha (DJ/liveband). Motsvarande snittpris för en buffé ligger runt 1000 kr/person och för ett arrangemang med minglande buffé ca 750 kr/person.
  • FruHögstadius

oj, vi kommer att ge ca. 190:- per person om jag bara får tag på rätt cateringfirma, annars hamnar vi runt 300:- och sen tillkommer serveringskostnader, utkörning etc. vi kommer hamna runt 18 000 totalt och sen ska vi köpa egen alkohol, någon catering hade som man kunde köpa av dem om man ville men vi får se.

hur många ska ni bjuda svartvitabruden?

• paradisfågel

FruH, finns mat på båten. 3-rättersmiddag koster från 340kr och uppåt. Sen tillkommer dricka.

Pandis, aa kanske det.. Vi räknade först med ca 700kr/person inkl dryck för maten i vår budget.. Eftersom vi inte riktigt bestämt var vi ska vara så räknade vi med extra högt så vi inte skulle behöva skjuta till i slutändan.. Blir en sak billigare så finns det säkert alltid nånting annat som blir dyrare än man tänkt sig..

Svartvitabruden, förstår om det är tråkigt, men om det absolut är där ni vill vara och ingen annanstans så kanske ni får vänta lite till innan ni gifter er d?

• svartvitabruden

står 75 på listan nu och då verkligen närmaste släkt Nästan så man hoppas några.. försvinner nästa år

• paradisfågel

Pandis, ungefär så kommer nog vi också göra.. Om Jonas kommer åka iväg så kommer det bli en massa risktillägg osv så då kommer vi spara undan en del.. Innan han ryckte in så kunde vi spara undan iaf 5000 i månaden.. Men då hade jag fullt studielån, vilket jag inte har för tillfället..

FruH, 190kr /person är väldigt billigt måste jag säga!

Svartvitabruden, har ni tänkt er sittande middag, buffé eller minglande buffé?

• svartvitabruden

Har funderingar på buffe, sittande middag känns stelt och "gammalt" Inte vi

• paradisfågel

Svartvitabruden, ni kanske kan få ner priset ännu mer beroende på vad för typ av bufférätter ni kommer ha? Vissa är dyrare än andra..

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4