• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • paradisfågel

Brudgummarna, svår fråga.. Jag tror att det kan bero på många saker.. Dels så tror jag att det är lite mer. som min mamma uttryckt sig, mer modernt att förlova sig och gifta sig i tidigare ålder. Men tror även att det är att de som planerar i god tid gör det för att det ska gå ihop ekonomiskt.. Anledningarna är nog lika många och varierande som varje individ här inne

• Emmeli o Markus

FruHögstadius skrev 2008-12-17 15:38:49 följande:
    vi kommer ha sittandes men själv är jag väldigt öppen för buffé men den blivande mannen är helt inställd på att man ska ha sittandes trerätters och sedan tårta, så det kommer vi att ha, serveringen är det svåraste för oss, hur många man behöver, och hur länge kommer man behöva dem, hur länge pågår middagen? jag vill ha vigseln klockan 16. klara till 17. lite mingel, middagen kanske börjar 18-18.30, har så svårt med tiden då det var länge sedan jag gick på bröllop.hur länge tror ni man behöver servering, sen kan jag sköta mig själv, när festen börjar kan serveringspersonalen sluta. men hur länge, hoppas itne på en massa tal, ska ha max 2 minuter som gräns, min släkt är inte mycket för att prata. så svårt..

på dom flesta bröllop jag jobbat på så har vi varit en serveringspersonal på ca10 gäster. efter maten går alla utom tex 3 hem. dom hjälps åt att duka av borden och diska samt att en kanske går till baren?! Det är ganska smart att ha en eller två kvar vid tårtan med som kan duka bort tallrikar och kanske hjälpa till att skära tårtan till gästerna. själv kommer jag verkligen se till att ha 1 kvar hela kvällen om det händer nån olycka eller liknande. (tex. om nån spyr så tar h*n hand om det så slipper ni o gästerna..)

När ni bokar personal så ge dom ingen sluttid utan säg tex.
    ni bör vara där kl 17.30 och ni får 130kr/timmen. betalas ut dagen efter hemma hos oss tex. Efter middagen kommer jag bara vilja ha kvar 3 st. kan ni själv bestämma vilka 3 det blir? annars blir det du, du och du.
    Efter tårtan får ytterligare 2 gå hem och en blir kvar tills vi går hem eller gästerna minskar drastiskt!!

Men vad du än gör om du ska ha sittande middag. Snåla INTE på personalen till varmrätten då. det är så tråkigt om nåra får nästan kall mat och vissa får vänta tills dom första redan ätit upp..
    Skulle rekomendera att få ut maten på 3 omgångar och om man tar 3 tallrikar åt gången så ta en pers på 9 gäster!!

Det blev långt det här

Hoppas ni fattar vad jag skrivit:)

Längtar efter vår stora Dag:)
  • Emmeli o Markus

Paradis: Jag hade ALDIRG betalt 24000 bara för att få åka den där båten.. så fin är den INTE!!! hade maten ingått så okej men inte utan mat!!

Jag hade över 100 inlägg att läsa ikapp idag:-S ni skriver för snabbt..

jag har egen tvättis, tummlare och diskus skulle inte klara mej utan mina vänner

åhh kommer inte ihåg vemm det va som skrev att dom skulle behöva spara 4000 i månaden för att ha råd med festlokalen dom vill ha!! Inte hittar jag inlägget igen heller menSHIT!! Hur långt är det kvar tills ni ska gifta er? antar att det är 2010 i ska gifta er och en lokal kan väl inte gå på typ 60ooo??? lokalen jag har hyrt till sambons 25årsfest kostar 200 kr. och den är jättefin!!

Imorn ska jag mamma mormor och syster till bagarstugan och baka TUTA o TJOCKBULLA Mumms!! Jobbigt men gott ända fram till midsommar.. hihi

• makupala

har en liten fundering.. ska någon av er ha en liten handväska med er under bröllopsdagen? (alltså en brudväska)

• Emmeli o Markus

ja jag lär nog ha en väska av nå slag så man kan ha ciggaretter,trutvalla och grejjer i. mobilen kanske ifall nån inte hittar till kyrka osv... eller om the m2b får för sej att rymma så lär jag ju kunna ringa han å be han komma tebax

• pandis81

ja det ska jag ha.. jag fick hem min väska igår på posten men jag ska hämta den på lördag. För jag har inte haft vägarna förbi affären som posten ligger i.
    Men på lördag har jag inget planerat så då ska jag hämta den.

makupala skrev 2008-12-18 20:49:36 följande:
    har en liten fundering.. ska någon av er ha en liten handväska med er under bröllopsdagen? (alltså en brudväska)
  • pandis81

jag tyckte den var jättefin.
    hade nog valt vit tror jag.. eller det beror kanske lite på hur klänningen ser ut. har man svarta detaljer så är ju svart väska väldigt fint.

makupala skrev 2008-12-18 21:00:55 följande:
    jag funderar lite på denna.. (antingen i vitt eller silver)www.bozzini.se/produktbilder/35-1514-14.jpgvad tycks?
  • makupala

min klänning kommer att vara vit med lila detaljer.. har bild i mitt galleri på klänningen jag kommer beställa från millys. de svarta detaljerna kommer bytas ut mot lila..

pandis81 skrev 2008-12-18 21:14:17 följande:
    jag tyckte den var jättefin. hade nog valt vit tror jag.. eller det beror kanske lite på hur klänningen ser ut. har man svarta detaljer så är ju svart väska väldigt fint.
  • svartvitabruden

Suck mitt andrahandsval på lokal går INTE att boka vårt datum för då har de julmarknad

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4