• mysifer

    bröllop 2010 nr 4

    här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

    planeringsgalningarna som hänger här inne är:

    MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

    utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

    de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

    slarvfel av mig..

  • Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • pandis81

    Vi kommer att ha buffé och stället vi ska vara på har flera olika menyer på buffér och då även i olika prisklasser. Så vi ska bara välja en som vi tycker låter gott.
    Och dom låg mellan 250 - 400 kr per person.
    Men så kanske vi vill blanda något för att det ska passa oss men det blir inte dyrare än 400 kr per person.
    Och då till kommer bara dricka på det.
    Allt annat ingår i priser för personen.
    (allt till dukning då också blommor, lokal hyra och personal kostnad)
    så det är verkligen bara dricka som ingår.


    svartvitabruden skrev 2008-12-17 15:27:29 följande:
    Har funderingar på buffe, sittande middag känns stelt och "gammalt" Inte vi
  • pandis81

    barnen kostar 200 kr per person.
    så det är bra. då blir det inte full pris på dom och dom äter ju inte lika mycket.

    Har ni kollat på tårta då??
    våran tårta kommer att kosta 1250 kr.

    Maten kommer gå på 18 000 kr ca till alla plus minus någon.

  • FruHögstadius

    vi kommer ha sittandes men själv är jag väldigt öppen för buffé men den blivande mannen är helt inställd på att man ska ha sittandes trerätters och sedan tårta, så det kommer vi att ha, serveringen är det svåraste för oss, hur många man behöver, och hur länge kommer man behöva dem, hur länge pågår middagen? jag vill ha vigseln klockan 16. klara till 17. lite mingel, middagen kanske börjar 18-18.30, har så svårt med tiden då det var länge sedan jag gick på bröllop.

    hur länge tror ni man behöver servering, sen kan jag sköta mig själv, när festen börjar kan serveringspersonalen sluta. men hur länge, hoppas itne på en massa tal, ska ha max 2 minuter som gräns, min släkt är inte mycket för att prata. så svårt..

  • pandis81

    det är jättesvårt.
    det är en stor anledning till att vi valde buffé och ett ställe där personal och allt ingick i priset.
    För jag kommer inte kunna bestämma hur många man behöver. det ser ju nu våran tjej som vi har kontakt med till att det finns personal hela tiden.

    tal däremot det får man säga till innan när man O.S.A eller om man meddelar det


    FruHögstadius skrev 2008-12-17 15:38:49 följande:
    vi kommer ha sittandes men själv är jag väldigt öppen för buffé men den blivande mannen är helt inställd på att man ska ha sittandes trerätters och sedan tårta, så det kommer vi att ha, serveringen är det svåraste för oss, hur många man behöver, och hur länge kommer man behöva dem, hur länge pågår middagen? jag vill ha vigseln klockan 16. klara till 17. lite mingel, middagen kanske börjar 18-18.30, har så svårt med tiden då det var länge sedan jag gick på bröllop.hur länge tror ni man behöver servering, sen kan jag sköta mig själv, när festen börjar kan serveringspersonalen sluta. men hur länge, hoppas itne på en massa tal, ska ha max 2 minuter som gräns, min släkt är inte mycket för att prata. så svårt..
  • pandis81

    till våran toastmaster/toastmadame innan. för deras nummer kommer stå med på infolappen som kommer med inbjudan.

    så vet dom innan vilka som vill tala och inte. Dom kommer ju styra upp en talar lista.

  • paradisfågel

    Pandis, vi har inte kollat på tårta än.. Iaf inte priser och så.. Det enda är att vi börjat kolla på är om vi vill att den ska se ut på nåt visst sätt eller innehålla nåt speciellt.. Sen tittar vi lite på om det finns några ställen i närheten av där vi ska vara som gör bröllopstårtor..


    I budgeten räknar vi för 90 personer (tror vi är 87 eller nåt sånt i dagsläget o kommer säkert tillkomma någon mer innan vi går nerför gången).. Maten räknar vi med ca 63 000 kr inkl dryck och personal. Tårtan räknar vi med ca 70kr/bit, alltså ca 6100kr.


  • paradisfågel

    E svårt det där med tider.. Hur lång tid man tror det kommer ta och hur mkt folk man tror man kommer behöva..


  • svartvitabruden

    Tårtan är minsta problemet då min kompis gör tårtor (hon är även min tärna) så får den som bröllopspresent

  • pandis81

    det var väl skönt.
    ett problem ur världen ..


    svartvitabruden skrev 2008-12-17 15:52:42 följande:
    Tårtan är minsta problemet då min kompis gör tårtor (hon är även min tärna) så får den som bröllopspresent
Svar på tråden bröllop 2010 nr 4