• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • svartvitabruden

eller hur Och har 2 barn och tredje kommer snart samt hund och häst = omöjligt att lyckas med en sådan sak.. *grinfärdig*

• paradisfågel

Svartvitabruden, ni kanske kan hitta ett annat fint ställe? Eller om ni absolut vill vara där, skära ner på nånting annat eller spara ett år till?

• svartvitabruden

Haha vi går redan på knäna hemma Så är svårt att skära ner, jo sälja hästen men då dör jag hellre för hon är mitt allt

• pandis81

hej
    idag när jag kommer hem tänkte jag skriva ihop ett bra mail och skicka till kyrkan.
    Så att jag får svar på när man kan boka och vad det är som gäller.
    En del kyrkor är ju emot att brudens far leder i bruden till altaret och att man kastar ris efteråt.
    Men det är ju bra att ha lite svar, vill ju så gärna att min far ska leda in mig.

Det har jag alltid sagt.

Där vi ska ha festen har jag ju redan varit i kontakt med. Men ska försöka boka in ett möte i början av nästa år. Då ska vi gå igenom allt från mat,priser,lokal,upplägg m.m

• paradisfågel

Svartvitabruden, menade skära ner på något annat i bröllopsbudgeten..

Pandis, då förstår jag att du vill veta så snart som möjligt hur kyrkan står i frågan.. Kommer ni titta er om efter en annan kyrka i annat fall?

• pandis81

Ja det tror jag.. finns ju fler kyrkor i närheten men jag skulle ha velat ha den här kyrkan då våran dotter är döpt där.
    Hade varit mysigt att ha allt i samma kyrka.

paradisfågel skrev 2008-12-17 14:47:02 följande:
    Svartvitabruden, menade skära ner på något annat i bröllopsbudgeten..
    Pandis, då förstår jag att du vill veta så snart som möjligt hur kyrkan står i frågan.. Kommer ni titta er om efter en annan kyrka i annat fall?
  • paradisfågel

Pandis, det förstår jag! En av kyrkorna som vi funderar på är den där jag är döpt och konfirmerad.. Har alltid sagt att det är där jag ska gifta mig.. Men vi får se hur det blir.. Hoppas du får ett snabbt svar!

• paradisfågel

Har förresten fått svar ifrån de som har hand om M/S Wasa, ett av de ställen där vi funderar på att ha middagen.. Mailade till dem och frågade vad de skulle kosta att chartra och så.. 24000 för 4timmars kryssning. Sen tillkommer mat och dryck. Tycker ni det låter mkt? Kommer ju vara runt 85-95 personer..

De bägge alternativen som känns mest tilltalande för oss är:

Om vi är i Mora: Vigsel i Mora kyrka, middag på M/S Wasa, fest i en hembygdsgård i Mora.

Om vi är i Kristianstad: Vigsel i Färlövs kyrka, middag och fest i en lokal på Araslövs Säteri (arrangerat av Araslövs Golf Krog)

• svartvitabruden

I paketet ingår ju allt utom kläderna.. all mat sprit mm.. Så går ju inte att kapa här och var

• FruHögstadius

finns det mat på båten eller kommer ni hyra in eget? , för mig och gubben skulle det bli för mycket, våran middag räknar vi max kommer gå på 18 000 och sen festen efteråt. då hyr vi lokalen gratis, ( eftersom vi gifter oss där och jag är medlem i deras stift, elelr vad det nu var).

svårt det där med att spara extra i månaden, förstår dig svartvitabruden jag skulle aldrig sälja min häst för något i hela välden, han är allt den gossen..

får man ha egen mat med sig till festlokalen?, tänkte ni gå genom catering firman? annars kanske det är billigare att boka lokalen och cateringen separat.
    hoppas det löser sig,. Jag hade bokat där jag ville vara, sen skära ner på andra kostnader, typ resa, klänning, blommor, övriga kläder (underkläder, näbb, tärna) etc.

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4