• paradisfågel

Hockeytråd

Den här tråden verkade uppskattad förra vintern.. Så tänkte starta en ny omgång.. Ny säsong, nya chanser att vinna. Vem hoppas ni ska stå som vinnare?

• Svar på tråden Hockeytråd
  • paradisfågel

Håller fullständigt me dig matildaoniklas! Kan inte förstå att han dömde bort målet? Den var ju inne!

• MulleNuh

haha så himla kul! Min sambo är ju från luleå! Och som alla vet så har ju inte dom direkt legat på topp.. Och min pappa är en TROGEN djurgårdare och en väldigt kaxig sådan!! Så sambon njöt duktigt när han ringde och berätta att luleå gått om dom i tabellen!

• matildaochniklas

Ja, det var solklart! Vi satt ju längst ner och såg målet huur bra som helst! Domaren var inte bra!
    Men sen var det dåligt av Leksand att inte få in fler mål när de hade så många bra chanser. Men i övrigt tyckte jag att Leksand spelade riktigt bra!

paradisfågel skrev 2008-11-05 09:05:26 följande:
    Håller fullständigt me dig matildaoniklas! Kan inte förstå att han dömde bort målet? Den var ju inne!
  • paradisfågel

Vi satt på helt fel sida, o satte i princip uppe brevid takbjälkarna, o vi såg att den va inne..

matildaochniklas skrev 2008-11-05 13:19:23 följande:
    Ja, det var solklart! Vi satt ju längst ner och såg målet huur bra som helst! Domaren var inte bra!Men sen var det dåligt av Leksand att inte få in fler mål när de hade så många bra chanser. Men i övrigt tyckte jag att Leksand spelade riktigt bra!
    Som pandis nämnde innan så är de uppehåll för karjala cup. Sverige möter Ryssland imorgon. Matchen sänds på svt1 med sändningsstart 17.55. 18.00-18.15 svt2. 18.15-19.00 svt1. 19.00-20.00 svt2.

Hur tror ni de kommer gå?
  • pandis81

Sverige vinner... Om Jonas Gustafsson från färjestad får stå i mål. Och det hoppas jag för han har varit grym.

Tror 4-2 till Sverige

• matildaochniklas

karjala cup var väl ingen höjdare, jag följde det inte så noggrannt.

skönt att leksand äntligen fick vinna, hoppas dom fortsätter så nu =)

• paradisfågel

Då var det dags för ännu en uppdagering:

Elitserien:

1) Linköpings, 21 matcher spelade, 11 vunna, 5 oavgjorda, 5 förlorade, 39 poäng
    2) Skellefteå, 21 matcher spelade, 9 vunna, 5oavgjorda, 7 förlorade, 33 poäng
    3) Rögle, 21 matcher spelade, 9 vunna, 5 oavgjorda, 7 förlorade, 33 poäng
    4) Färjestad, 21 matcher spelade, 10 vunna, 3 oavgjorda, 8 förlorade, 33 poäng
    5) MODO, 22 matcher spelade, 9 vunna, 4 oavgjorda, 9 förlorade, 33 poäng
    6) Brynäs, 21 matcher spelade, 9 vunna, 3 oavgjorda, 9 förlorade, 32 poäng
    7) Luleå, 21 matcher spelade, 9 vunna, 4 oavgjorda, 8 förlorade, 31 poäng
    8) HV, 21 matcher spelade, 7 vunna, 6 oavgjorda, 8 förlorade, 30 poäng
    9) Djurgården, 22 matcher spelade, 6 vunna, 8 oavgjorda, 8 förlorade, 29 poäng
    10) Frölunda, 21 matcher spelade, 7 vunna, 5 oavgjorda, 9 förlorade, 28 poäng
    11) Timrå, 21 matcher spelade, 6 vunna, 5 oavgjorda, 10 förlorade, 27 poäng
    12) Södertälje, 21 matcher spelade, 5 vunna, 7 oavgjorda, 9 förlorade, 24 poäng

• pandis81

helgen bjöd på hockey i hög nivå.
    En riktigt rolig match med hyfsat många mål och många kamper.

Det var bra drag på läktaren också.
    Det var färjestad mot Modo.

Helgen i karlstad har varit underbar.. trevligt att umgås med vänner och komma hemifrån en stund.

• Fjosok

Skellefteå kommer att rasa nu ...

typ

• Pumpkin
    Fjosok skrev 2008-11-17 13:06:08 följande:
    Skellefteå kommer att rasa nu ...typ
    Nix! Inte efter vad de visade mot Djurgården, även om det inte syntes i målprotokollet.
Svar på tråden Hockeytråd