• paradisfågel

Hockeytråd

Den här tråden verkade uppskattad förra vintern.. Så tänkte starta en ny omgång.. Ny säsong, nya chanser att vinna. Vem hoppas ni ska stå som vinnare?

• Svar på tråden Hockeytråd
  • Pumpkin

Nu har jag hittat hit också

Skön vinst mot Brynäs igår! Cool

• pandis81

Ja det kan jag förstå, Brynäs har ju gått starkt. Så det förstår jag kan kännas skönt.

Pumpkin skrev 2008-10-10 11:47:16 följande:
    Nu har jag hittat hit också Skön vinst mot Brynäs igår!
  • Pumpkin

Ja eftersom SAIK nu slog Brynäs, som ju lett serien från start typ - då borde ju vi vara bäst i serien då?

• pandis81

Ligger ni först i tabellen???
    Om ni gör det så är ni sveriges bästa lag för tillfället. om inte så är ni inte det.

Pumpkin skrev 2008-10-10 11:55:26 följande:
    Ja eftersom SAIK nu slog Brynäs, som ju lett serien från start typ - då borde ju vi vara bäst i serien då?
  • Pumpkin

Nej, vi gick upp till tredje plats igår, efter Brynäs (2a) och Linköping (1a). Men eftersom vi slog dåvarande serieledarna så är ju vi bättre än dem = bäst i serien

• Ninnispinnis

Underbar logik! Den som har slagit flest serieledare tar SM-guld...

Pumpkin skrev 2008-10-10 12:51:52 följande:
    Nej, vi gick upp till tredje plats igår, efter Brynäs (2a) och Linköping (1a). Men eftersom vi slog dåvarande serieledarna så är ju vi bättre än dem = bäst i serien
  • pandis81

haha.. om det vora så..
    Lika lätt att slå serieledare som att förlora mot jumbolagen. Så bara för att man har flyt och slår serieledarna så är man inte bäst i serien.

• Pumpkin
    Ninnispinnis skrev 2008-10-10 13:33:09 följande:
    Underbar logik! Den som har slagit flest serieledare tar SM-guld...
    Jag menar det
    pandis81 skrev 2008-10-10 13:35:00 följande:
    haha.. om det vora så..Lika lätt att slå serieledare som att förlora mot jumbolagen. Så bara för att man har flyt och slår serieledarna så är man inte bäst i serien.
    Självklart är det så (se bara på oss som förlorade mot Frölunda förra helgen fast vi BORDE ha vunnit), men det är roligt att twista lite på det
  • matildaochniklas

Nu har jag hittat hit Funderade just på varför vi inte hade ngn hockeytråd som förra säsongen

Här är det Leksand som gäller, min man och jag följer varenda match. Än så länge ser det fint ut
    Vi bor i eskilstuna och brukar mest åka på matcher här i närheten, men nu har vi ändrat oss lite och åker gärna längre sträckor när vi har tid.

Det var grymt att stå i klacken och se leksand vinna över mora

• pandis81
    matildaochniklas skrev 2008-10-14 11:24:49 följande:
    Nu har jag hittat hit Funderade just på varför vi inte hade ngn hockeytråd som förra säsongen Här är det Leksand som gäller, min man och jag följer varenda match. Än så länge ser det fint ut Vi bor i eskilstuna och brukar mest åka på matcher här i närheten, men nu har vi ändrat oss lite och åker gärna längre sträckor när vi har tid.Det var grymt att stå i klacken och se leksand vinna över mora
    Det kan jag förstå att det var, bra drag på dom matcherna. Alltid kul att göra hockey resor om man har tid och ork.
    Väntar med spänning på att m2b ska komma hem och säga att han har tagit körkort. Då blir det hockey resor för oss också.
    För mig är det djurgården och m2b är det färjestad.

Igår så kom första derbysegern för den här säsongen. Och det kändes bra. Ssk hade inte så mycket att säga. Två mål på 50 sek.
Svar på tråden Hockeytråd