• paradisfågel

Hockeytråd

Den här tråden verkade uppskattad förra vintern.. Så tänkte starta en ny omgång.. Ny säsong, nya chanser att vinna. Vem hoppas ni ska stå som vinnare?

• Svar på tråden Hockeytråd
  • Lövings

Åhhhh, recis som förra tråden och flera man känner igenom som man vet vad de håller på..

Självklart håller jag på Linköping, för dom som missade de i förra tråden=)=)=)

• pandis81

Idag var det en riktigt bra hockey dag. Hv 71 fick stryk och Linköping fick stryk. Kan inte bli bättre...

En sådan härlig dag.. tra lalalalala

• jannitösen

Rögle slog Linköping...riktigt härligt! :)

• AnnBo

Usch, det var väl inte alls kul att Linköping fick stryk

• pandis81

ja det var helt underbart..

AnnBo
    Skadeglädje ända sanna glädjen.

jannitösen skrev 2008-10-14 21:22:16 följande:
    Rögle slog Linköping...riktigt härligt! :)
  • paradisfågel

Hehe kan tänka mig de! Blir ju förhoppningsvis en bra repris av den senare i november, när de spelar i FM Mattsson..

matildaochniklas skrev 2008-10-14 11:24:49 följande:
    Nu har jag hittat hit Funderade just på varför vi inte hade ngn hockeytråd som förra säsongen Här är det Leksand som gäller, min man och jag följer varenda match. Än så länge ser det fint ut Vi bor i eskilstuna och brukar mest åka på matcher här i närheten, men nu har vi ändrat oss lite och åker gärna längre sträckor när vi har tid.Det var grymt att stå i klacken och se leksand vinna över mora
  • pandis81

tänkte uppdatera lite inför kvällens allsvenska omgång.

Dessa matcher spelas:
    Leksands IF - Mariestad BoIS HC
    IF Malmö Redhawks - Huddinge IK
    Almtuna IS - Bofors IK
    VIK Västerås HK - IF Björklöven
    Borås HC - Mora IK
    Växjö Lakers HC - IF Troja/Ljungby

Någon som ska gå på någon av matcherna???
    Eller någon som har någon åsikt om dom.

Jag tror att Leksand tar sin 9 raka seger. På väg mot Elitserien igen. Dom är starka och speciellt på hemma plan.
    Malmö tror jag vinner enkelt mot Huddinge.
    Almtuna mot Bofors kan vara som hucket och stucket, antingen så vinner ena laget överlägset eller så blir det jämnt. Tror på en jämn match med bofors seger. Dom måste börja ta poäng för att inte tappa mark neråt i tabellen.
    Västerås mot Björklöven är också en klurig match. Men Västerås måste göra något snart med sitt lag och ska man ta poäng så är det ju på hemmaplan. Så hemmaseger är det som räknas.
    Tror även Mora och Lakers tar poäng i sina matcher.

• matildaochniklas

Usch va dåligt Leksand spelade igår! Vi var och tittade på matchen och det var ingen rolig syn, sen gjorde ju iofs även domarn sina missar, men Leksand var riktigt dåliga. Var bara i andra perioden de ens spelade ishockey. Så vi fick nog vara glada att vi iaf fick 2 poäng. Men men, fortfarande obesegrade efter 10 omgångar

• matildaochniklas

Ikväll blir det match mot AIK. Jag tippar såklart vinst till Leksand men jag tror att det kan bli en tuff match.

Svar på tråden Hockeytråd