Hockeytråd
Den här tråden verkade uppskattad förra vintern.. Så tänkte starta en ny omgång.. Ny säsong, nya chanser att vinna. Vem hoppas ni ska stå som vinnare?
Den här tråden verkade uppskattad förra vintern.. Så tänkte starta en ny omgång.. Ny säsong, nya chanser att vinna. Vem hoppas ni ska stå som vinnare?
Jag förstår precis hur du känner. Vi var på matchen och AIK´s klack var verkligen inte trevlig!
Riktigt trist när hockey börjar handla om personangrepp! Kan ju inte vara kul för spelarna i AIK när en del av supportrarna håller på så. Som det stod i någon artikel vore det väl en idé för AIK klacken att börja heja på sitt eget lag istället.
TYvärr handlar väl delar av IKS supporterfalanger om att hata andra mer än att stödja sitt lag.
Tycker synd om alla "riktiga" gnagare, minst sagt ...
I det läget så kan man fundera på om det finns "riktiga" gnagare.
visst man ska inte dra alla över en kant, men i det här läget gör jag faktiskt det när det inte är någon som ingriper eftersom dom visste om det innan. Och det kan inte vara kul som spelare i det läget heller. Tycker också att man kan heja på sitt lag istället för att mobba och ha grova angrepp mot personer i andra laget. Rent förjävligt. Och jag hoppas innerligt att vi aldrig kommer att få se sådana påhopp i framtiden.
Men tyvärr så är det många klacker som har spårat ut på sistone både inom hockey och fotboll.
Inom hokceyn då Aik men även Linköpingsklacken tyckte jag var pinsam i matchen mot djurgården på hovet i lördagen som var. Dom kastade in öl och så försökte dom storma sittplatsläktaren vilket i sin tur resulterar i att det kommer oerhört många vakter och ställer sig vid dom och så klagar dom på att dom inte ser eller att dom känner sig instängda av vakterna, ja det tror väl fan det. Att dom sedan även började bråka med egna poliser när dom kom tillbaka till Linköping gör kanske inte saken bättre.
Inom fotbollen har man ju också sett både hammarby,aik och djurgården. Men även andra klubbar. Det jag hoppas på är att det kommer ett böter system även för hockey klackar som kastar in saker på isen så att det inte bara är fotbollen.
Men men idag är det nya tag och det är nya matcher framför allt i Elitserien.
Luleå HF - Djurgårdens IF
MODO Hockey - Linköpings HC
Timrå IK - Brynäs IF
Rögle BK - Skellefteå AIK
HV 71 - Södertälje SK
Linköping vannn...
Wohoooo..
Tjalalala=)
Aaah, härlig vinst!
djurgården spelade sin femte raka match utan förlust. Det kändes skönt.
Annars så var det inga stora skrällar i den här omgången direkt kände jag.
Idag så är det då återigen Allsvenskan
Och jag hoppas att jag slipper läsa om skandalscener igen imorgon.
Leksands IF - Nybro Vikings IF
IF Malmö Redhawks - Almtuna IS
IF Troja/Ljungby - Mora IK
IF Björklöven - IF Sundsvall Hockey
Växjö Lakers HC - Mariestad BoIS HC
VIK Västerås HK - Huddinge IK
Borås HC - Bofors IK
IK Oskarshamn - AIK IF
I liiiiike it
Härlig vinst ikväll också - och en mycket lyckad bortaturné!
SAIK - Timrå 2-0, gott
Greken är ju för härlig - 30 sekunder kvar av perioden, han har pucken och faller. Men slutar han spela pucken? Nej, han passar liggande till en annan SAIK-spelare
Imorgon far vi till Uppsala för att se Almtuna-Leksand