Hockeytråd
Den här tråden verkade uppskattad förra vintern.. Så tänkte starta en ny omgång.. Ny säsong, nya chanser att vinna. Vem hoppas ni ska stå som vinnare?
Den här tråden verkade uppskattad förra vintern.. Så tänkte starta en ny omgång.. Ny säsong, nya chanser att vinna. Vem hoppas ni ska stå som vinnare?
Jäklar, nu kom ja åt knappen!
Fortsättning Allsvenskan:
IK Oskarshamn 2 matcher spelade, 2 förlorade
Elitserien:
Linköping HC 3 matcher spelade, 3 vunna
Brynäs IF 2 matcher spelade, 1 vunnen, 1 oavgjord
Timrå IK 2 matcher spelade, 1 vunnen, 1 oavgjord
Rögle BK 2 matcher spelade, 1 vunnen, 1 oavgjord
Södertälje SK 2 matcher spelade, 1 vunnen, 1 oavgjord
Färjestads BK 3 matcher spelade, 1 vunnen, 1 oavgjord, 1 förlorad
HV 71 3 matcher spelade, 1 vunnen, 2 förlorade
Djurgårdens IF 1 match spelad, 1 vunnen
Luleå HF 3 matcher spelade, 1 vunnen, 2 förlorade
Skellefteå AIK 2 matcher spelade, 1 oavgjord, 2 förlorade
MODO Hockey 2 matcher spelade, 1 oavgjord, 1 förlorad
Frölunda HC 4 matcher spelade, 1 oavgjord, 3 förlorade
Ikväll kl19.00 spelar:
Rögle BK - MODO Hockey
Brynäs IF - Djurgårdens IF
Södertälje SK - HV71
Alla uppgifter hämtade från Svenska Ishockeyförbundets hemsida.
Ja det är väl både några skrällar och några stora frågetecken som man kan börja tänka på..
Skrällar i allsvenskan:
Känns inte som om det är så väldigt många faktiskt, dom lagen jag trodde skulle ligga i topp ligger i topp efter två matcher. Dom har vunnit sina två matcher också.
Däremot Elitserien:
Linköping är lika överlägsna som på försäsongen. Dom har vunnit sina tre matcher och har full poäng 9 st.
Rögle och brynäs har gått bättre än vad jag trodde i inledningen.Även om jag inte trodde att Rögle skulle ligga på sista plats och ta en solklar kvalplats.Men samtidigt så trodde jag då kanske inte att dom skulle ligga i övre regionen heller. Brynäs mycket tack vara Markström sin suveräna målvakt. 18 år men gör väldigt bra ifrån sig är imponerad.
Att frölunda skulle ligga sist det var väl inte heller så tippat.. Men jag måste säga att jag är inte ledsen för det heller
Hade ju varit lite kul eller komiskt om det var frölunda som låg därnere i träsket och fick en given kvalplats. Det var nog inte många som hade tippat det i början av säsongen.
Till kvällens matcher då.
Rögle BK-Modo hockey = jag blir inte förvånad om Rögle tar poäng i den matchen också. Dom har startat starkt och Modo har startat svagt. Dom har visserligen haft det svårt motstånd i alla fall premiären. Dom hade Linköping. Men jag tippar på att Rögle tar poäng på hemmaplan. 1
Brynäs-Djurgården = Ja där har ju Brynäs startat starkare än vad jag trodde. Dom har en sanslöst bra målvakt som gör många avgörande räddningar. Men samtidigt så är ju Djurgården mitt lag och jag måste ju tro på dom. Så jag säger en 2. Med viss tveksamhet på hur man ska överlista Markström.
Södertälje SK- Hv71 = Hv71 är ett lag som jag verkligen inte gillar, varken spelarna,fansen eller arenan. Dom har inte heller imponerat på mig i inledningen av Elitserien. Men Ssk har haft en hyfsad öppning på säsongen och dom ska ju vara starka på hemma plan. Så jag hoppas på en 1 i den matchen för det sätter emot mig att tippa på Hiv71.
Jag tror att Rögle kommer ta poäng ikväll.
Brynäs - Djurgården e svårt. Brynäs har startat bra. Möjligt att Brynäs o Rögle kanske underskattar sina motståndare och att MODO o Djurgården kanske kan använda det till sin fördel.
Södertälje-HV tror jag blir väldigt jämt. Det laget som leder efter 1:a period tror jag kommer ta hem hela matchen.
Måste säga att det var en riktigt skön seger mot Brynäs igår. Att kunna överlista Markström inte bara en gång,två gånger utan tre gånger. Och så en i öppen kasse. det var riktigt skönt.
Och jag tycker faktiskt att vi har fått en kanon öppning på säsongen så här långt. Imorgon är det en ny match mot färjestad på hovet. Och gissa om min familj kommer att vara där då min man lever för färjestad. Och även min dotter kan säga det och försöker sjunga deras sånger. Det är ju höjd punkten på säsongen. Vi vann mötet under NT på försäsongen, hoppas att vi kan göra samma bedrift igen.
Idag får tyvärr hockeyn lämna plats åt fotbollen.
Det är derby och djurgården mot aik. En riktigt viktig prestige match.
Men det är ju allsvenskan. Får hoppas på lite skrällar så att det rör sig lite i tabellen
Dags för uppdatering av ställningen:
Elitserien:
1) Brynäs, 6 matcher spelade, 4 vunna, 1 oavgjord, 1 förlorad
2) Linköping, 6 matcher spelade, 4 vunna, 1 ovgjord, 1 förlorad
3) Färjestad, 5 matcher spelade, 3 vunna, 1 oavgjord, 1 förlorad
4) Skellefteå, 5 matcher spelade, 2 vunna, 1 oavgjord, 2 förlorade
5) Timrå, 4 matcher spelade, 2 vunna, 1 oavgjord, 1 förlorad
6) Modo, 6 matcher spelade, 2 vunna, 2 oavgjorde, 2 förlorade
7) HV71, 7 matcher spelade, 2 vunna, 1 oavgjord, 4 förlorade
8) Södertälje, 5 matcherspelade, 1 vunnen, 3 oavgjorda, 1 förlorad
9) Djurgården, 4 matcher spelade, 2 vunna, 2 förlorade
10) Rögle, 6 mathcer spelade, 1 vunnen, 2 oavgjorda, 3 förlorade
11) Frölunda, 7 matcher spelade, 1 vunnen, 2 ovgjorda, 4 förlorade
12) Luleå, 5 matcher spelade, 1 vunnen, 1 oavgjord, 3 förlorade
Ikväll spelar Timrå - Luleå i E.ON arena
Djurgården - Skellefteå i Hovet, Johanneshov
Södertälje - Färjestad i AXA Sports Center
Ställningen i Allsvenskan:
1) Leksand, 4 matcher spelade, 4 vunna
2) Mora, 4 matcher spelade, 3 matcher vunna, 1 förlorad
3) AIK, 4 matcher spelade, 3 matcher vunna, 1 förlorad
4) Växjö, 3 matcher spelade, 2 vunna, 1 oavgjord
5) Malmö, 3 matcher spelade, 2 vunna, 1 oavgjord
6) Troja/Ljungby, 4 matcher spelade, 2 vunna, 1 oavgjord, 1 förlorad
7) Västerås, 3 matcher spelade, 2 vunna, 1 förlorad
8) Sundsvall, 4 matcher spelade, 2 vunna, 2 förlorade
9) Björklöven, 4 matcher spelade, 1 vunnen, 1 oavgjord, 2 förlorade
10) Mariestad, 4 matcher spelade, 1 vunnen, 1 oavgjord, 2 förlorade
11) Nybro, 4 matcher spelade, 1 vunnen, 1 oavgjord, 2 förlorade
12) Almtuna, 3 matcher spelade, 1 vunnen, 2 förlorade
13) Huddinge, 4 matcher spelade, 1 vunnen, 3 förlorade
14) Bofors, 4 matcher spelade, 1 vunnen, 3 förlorade
15) Oskarshamn, 4 matcher spelade, 1 vunnen, 3 förlorade
16) Borås, 4 matcher spelade, 4 förlorade
Jag håller med Pandis, det är Djurgården som gäller!
Lite komiskt att jag faktiskt också kommer från Linköping, även om jag bara bodde där mitt första halvår som nyfödd, innan jag blev smålänning...
Jag måste så klart hålla lite på Växjö Lakers också, men än så länge har jag inte riktigt behövt ta ställning dem emellan
Frölunda!
Ja frölunda går det ju bra för
Dom kan behöva lite stöd. Visserligen tog dom ju sin första tre poängare igår i en tam match. Kanske vändningen kommer nu.
Ja som paradisfågeln skrev så är det ju nya matcher idag. Självklart så tror jag på seger hemma på hovet. Men skellefteå ska man inte ta för hacker.. Dom har börjat bra med 2 1 2 och dom har spelarna som kan göra det lilla extra. Men tre friska nya poäng hemma är det som gäller.
Timrå-Luleå tror jag även där på hemma seger.
Och Södertälje-Färjestad: där tror jag på borta seger. Tror färjestad är för starka för SSK,
får se om jag får tv:n för mig själv ikväll, om sambon väljer att åka till södertälje eller om han är hemma och vi får slåss.