Hockeytråd
Den här tråden verkade uppskattad förra vintern.. Så tänkte starta en ny omgång.. Ny säsong, nya chanser att vinna. Vem hoppas ni ska stå som vinnare?
Den här tråden verkade uppskattad förra vintern.. Så tänkte starta en ny omgång.. Ny säsong, nya chanser att vinna. Vem hoppas ni ska stå som vinnare?
Absolut, Linköping blir tufft för Modo. Tyvärr för
Linköpings del är väl att de alltid är superheta. Men räcker inte ända fram när det gäller, trots att det vimlat av sk stjärnor i deras trupp. Gäller ju att vara bra framåt februari/mars också. Få se hur det går i år, en finalförlust till för dem är ju oerhört knäckande
ja det tror jag också att det skulle vara. väldigt knäckande. Jag kommer ju från linköping från början men har aldrig varit intresserad av att hålla på Linköping. Min morfar lärde mig vad djurgården var när jag var väldigt väldigt liten.Så därför är det DIF som gäller för mig. Men dom få kompisarna som man har kontakt med fortfarande hemma är ju Linköpings fan. Och jag har faktiskt en kompis som är med i Linköping supporter förening. Och han har också sagt det blir det en final till och dom förlorar då kommer det vara väldigt knäckande för dom och dom flesta spelarna flyttar säkert.
Men dom har en väldigt bra trupp och det har dom ju haft sista tre säsongerna. Vet inte varför det sviker i sista matcherna då det väl gäller kanske att dom inte har så mycket rutin i sånna sammahang även om man tycker att spelarna som är i laget har den rutinen själva. Men inte som förening.
Kan ha en stor del kanske.
Nej rutin från slutspel måste man samla på sig under många år, Timrå har ju inte heller nått dit än, sviktar när det gäller. Hur går det för våra nykomlingar Rögle då? Solklar kvalplats?
Va kul att så många redan har hittat hit!
Jag är uppväxt i ett hem som håller på Färjestad, men det är allsvenskan som intresserar mig mest nu då vi har Leksand-Mora kommer möta varandra. Min hubbe är Mora-fan, men själv lutar jag nog mer åt Leksandshållet..
Tror att Rögle skulle kunna överraska.. De var väldigt övertygande i kvalspelet. Har iofs inte sett dem spela sen dess..
Oj, hur går det med husfriden när det blir dags för derby då?
Färjestad som sagt håller min m2b på. Och det är det han lever för förutom familjen då.
Han har dom tom tatuerat på skulderbladen. Deras logga.
Förstår att det kommer bli hetsk stämning nu när det är mora-leksand derbyn. men det kommer att bli väldigt roligt. det är faktiskt en match jag kommer att följa på tv. Tycker derbyn är väldigt roligt.
Och speciellt leksand-mora som i vanliga fall drar bra publik.
Hur det går för Rögle. Ja jag är faktiskt inte så säker på att dom tar en given kvalplats. Som spelar lite trixig hockey att dom kan göra saker som inte andra lag hänger med på. Såg det lite i allsvenskan att dom faktiskt hade sitt spel och dom andra kunde inte stoppa det. Tror dom kan skaka om några lag. Men visst kan det bli kvalplats. Men nja inte så given som alla tror.
Nu ska jag ta lunch. Återkommer senare.
HÅÅÅÅÅVEEEEEEEHHHHH !!!! Skojar bara, men lite kul vore det om dom vann, men jag tycker alltid synd om de som förlorar....
Annars är vi mer BANDY i familjen eftersom min man spelat MÅNGA säsonger i elitserien och tränat diverse lag.....och förresten har han ett VM-silver oxå Lite stolt bara ...
Är långt ifrån någon sportfantast men ska faktiskt gå och kolla på Rögle-Djurgården i början av oktober. Folk här i Ängelholm är fasligt stolta, det har byggts ny arena och allt, men vi går faktiskt dit för att heja på DIF, min man är en äkta 08 och jag är en 018.