• paradisfågel

Hockeytråd

Den här tråden verkade uppskattad förra vintern.. Så tänkte starta en ny omgång.. Ny säsong, nya chanser att vinna. Vem hoppas ni ska stå som vinnare?

• Svar på tråden Hockeytråd
  • paradisfågel

Allsvenskan

1 Leksand, 24 matcher spelade, 17 vunna, 2 oavgjorda, 5 förlorade, 55 poäng

2 AIK, 24 matcher spelade, 16 vunna, 1 oavgjord, 5 förlorade, 49 poäng

3 Växjö, 24 matcher spelade, 13 vunna, 4 oavgjorda, 7 förlorade, 46 poäng

4 Malmö, 24 matcher spelade, 11 vunna, 6 oavgjorda, 7 förlorade, 43 poäng

5 Sundsvall, 24 matcher spelade, 11 vunna, 5 oavgjorda, 8 förlorade, 41 poäng

6 Troja/Ljungbu, 24 matcher spelade, 13 vunna, 1 oavgjord, 10 förlorade, 40 poäng

7 Mora, 23 matcher spelade, 11 vunna, 4 oavgjorda, 8 förlorade, 39 poäng

8 Västerås, 24 matcher spelade, 11 vunna, 4 oavgjorda, 9 förlorade, 39 poäng

9 Almtuna, 24 matcher spelade, 11 vunna, 4 oavgjorda, 9 förlorade, 37 poäng

10 Björklöven, 24 matcher spelade, 9 vunna, 6 oavgjorda, 9 förlorade, 37 poäng

11 Borås, 25 matcher spelade, 8 vunna, 5 oavgjorda, 12 förlorade, 31 poäng

12 Bofors, 24 matcher spelade, 8 vunna, 3 oavgjorda, 13 förlorade, 30 poäng

13 Oskarshamn, 23 matcher spelade, 9 vunna, 1 oavgjord, 3 förlorade, 28 poäng

14 Nybro, 24 matcher spelade, 4 vunna, 8 oavgjorda, 12 förlorade, 23 poäng

15 Huddinge, 25 matcher spelade, 5 vunna, 5 oavgjorda, 15 förlorade, 21 poäng

16 Mariestad, 24 matcher spelade, 3 vunna, 5 oavgjorda, 16 förlorade, 17 poäng

• paradisfågel

Ikväll spelas följande matcher i elitserien:

Timrå - Rögle kl 16.00

Djurgården - Färjestad kl 16.00

Södertälje - Frölunda kl 16.00

HV - Brynäs kl 17.00

Skellefteå - MODO kl 18.30

Må bäste lag vinna
  • Ninnispinnis

Jag försöker att undvika att titta på tabellen, den är så deprimerande!

• AnnBo
    Ninnispinnis skrev 2008-12-07 13:40:54 följande:
    Jag försöker att undvika att titta på tabellen, den är så deprimerande!
    Den ser ju jättefin ut ju Go Linköping!!!
  • Ninnispinnis

Inte när man är djurgårdare...

AnnBo skrev 2008-12-07 19:07:27 följande:
    Den ser ju jättefin ut ju Go Linköping!!!
  • pandis81

Nä men det är inte slut än, kan inte ge upp i förväg.
    det är som att bara skita i det.
    Nä det var en skön seger i lördags mot färjestad och idag är det nya tag.

Än kan vi inte ge upp..
    Man är djurgårdare ända in i graven.
    Annars är man ingen sann supporter.

Supportar som bara håller på laget och är glada när det går bra det är det värsta som finns.

MEDGÅNGS SUPPORTRAR.. FY FAN.

Ninnispinnis skrev 2008-12-07 20:07:12 följande:
    Inte när man är djurgårdare...
  • Pumpkin
    pandis81 skrev 2008-12-08 11:17:39 följande:
    Nä men det är inte slut än, kan inte ge upp i förväg. det är som att bara skita i det. Nä det var en skön seger i lördags mot färjestad och idag är det nya tag. Än kan vi inte ge upp.. Man är djurgårdare ända in i graven. Annars är man ingen sann supporter. Supportar som bara håller på laget och är glada när det går bra det är det värsta som finns. MEDGÅNGS SUPPORTRAR.. FY FAN.

Tyvärr verkar det finnas väldigt många såna medgångssupportrar runt Djurgården, för publiksiffran bara minskar och minskar. I torsdags när de spelade hemma mot mitt lag (SAIK) var det drygt 4000 på plats i Hovet, och då var nästan hälften SAIKare typ.

Tycker det är jättetrist när det blir så och jag håller med dig - fy för sådana supportrar!

Alla älskar Skellefteå AIK
  • pandis81

jo jag vet att det finns många såna runt djurgården, men jag kan säga att det finns många sånna i dom flesta föreningarna inte bara djurgården,

Det är sänkta publiksiffror i dom flesta föreningar, men jag tycker det är fruktansvärt tråkigt.
    Så det är inte bara djurgården som det gäller.

• pandis81

När vi var i lördags så var publiksiffran ändå över 5000 så det tyckte jag var bra.
    Det har ju lite att göra med vilka som är motståndare också..Vissa motståndare drar mer än andra motståndare. inte bara att det går dåligt för laget under en viss period.

• Pumpkin
    pandis81 skrev 2008-12-08 11:30:56 följande:
    jo jag vet att det finns många såna runt djurgården, men jag kan säga att det finns många sånna i dom flesta föreningarna inte bara djurgården, Det är sänkta publiksiffror i dom flesta föreningar, men jag tycker det är fruktansvärt tråkigt. Så det är inte bara djurgården som det gäller.
    Nej jag menade inte att det bara gällde Djurgården, men jag menade att det blev så väldigt tydligt där. Hovet är ändå rätt stort, och med tanke på hur många som bor i Stockholm och hur många som säger sig vara djurgårdare, ja då borde det kunna vara lite mer folk på plats.

I Skellefteå tar arenan bara 6001 personer vid fullsatt och ändå snittar man på över 5000 personer, tror det är någonstans kring 5300 om jag minns rätt.

Men som sagt, det är inte bara Djurgården det här handlar om, men eftersom det var Djurgården det pratades om - och medgångssupportrar - så tog jag dem som exempel.

Alla älskar Skellefteå AIK
Svar på tråden Hockeytråd