• SweetSun

Alternativa brudar

Alla gamla trådar har försvunnit från min lista, men det fanns en tråd för alla brudar som ska ha/har haft ett annorlunda bröllop!

Så jag testar igen, ni som inte ska följa "standardnormen", välkommen att prata om era planer!

• Svar på tråden Alternativa brudar
  • Fenixx

Liz arden>> vi ska ju också ha temabröllop men kommer skriva på våran hemsida att det är önskvärt men inget krav att folk kommer kläda i stilen, huvudsaken är att dem kommer.

sen i inbjudan skriver vi bara som klädkod medeltid/festfin.
    vill inte att några ska tacka nej bara för klädselns skull.

• Pippirull

Vi ska gifta oss barfota på sranden i Thailand. Det är väl inte så traditionsenligt Men börjar dock bli ganska populärt Vi har valfri klädsel för gästerna, även barn är välkomna och det blir buffé med plockmat och levande musik. Ingen bordsplacering då jag själv avskyr sånt. Kommer inte ha ngt fast program utan kanske några lösa punkter/händelser som vi vill ha under festen. Som att skicka upp rislampor osv. Det får bli lite som det blir....

• SweetSun

Liz Arden;

Låter coolt!

Vi ska också vigas borgerligt och VF får komma till platsen där vi ska vigas. det blir en lite längre ceremoni.
    Du kan få reda på en hel del här på sidan! Jag visste inget alls om detta innan men här har jag fått reda på massor!
    Vad är det du undrar över?

• Liz Arden

Det är bra att få lite tips på hur man kan utforma ceremonin för jag har bara varit på religiösa och väldigt traditionella bröllop och det är verkligen inget för mig och min kille.

Att gå till rådhuset och vigas av en kommunpolitiker enligt standardformulär 1A känns ganska trist så det är kul att få veta hur andra utformat sin vigsel.

• stellajsj

Vi ska också ha ett barfota bröllop. Fast i Grekland i juni nästa år. Bara våran närmsta släkt och bästa vänner kommer med, kanske ca. 20 pers totalt. Vi kommer också att hålla det väldigt avslappnat med valfri sommarklädsel, buffé etc..

Pippirull skrev 2008-10-26 11:16:18 följande:
    Vi ska gifta oss barfota på sranden i Thailand. Det är väl inte så traditionsenligt Men börjar dock bli ganska populärt Vi har valfri klädsel för gästerna, även barn är välkomna och det blir buffé med plockmat och levande musik. Ingen bordsplacering då jag själv avskyr sånt. Kommer inte ha ngt fast program utan kanske några lösa punkter/händelser som vi vill ha under festen. Som att skicka upp rislampor osv. Det får bli lite som det blir....
  • Hemligt i New York

Nu finns det bilder i galleriet från vårt bröllop i NY! Vi hade en underbar dag och är sååå nöjda med alltihopa

• SweetSun

hemligt i new york; Wow! jättefina ni var! Cool tårta!

• Nancy Drew

Hemligt i New York skrev 2008-10-26 18:20:27 följande:

Nu finns det bilder i galleriet från vårt bröllop i NY! Vi hade en underbar dag och är sååå nöjda med alltihopa
    Åh, vilka fina bilder! Och vad snygga ni var. Grattis!
  • Comfortably numb

jag kommer ha en 1700-tals inspererad klänning och vi kommer ha en kort vigsel på tornvillan där vi också har middagen, hela 18 gäster blir det, och vännerna får veta 2dagar efteråt genom att vi mailar länken till vår bröllopshemsida samma dag som vi åker till mexico!

Svar på tråden Alternativa brudar