Alternativa brudar
Alla gamla trådar har försvunnit från min lista, men det fanns en tråd för alla brudar som ska ha/har haft ett annorlunda bröllop!
Så jag testar igen, ni som inte ska följa "standardnormen", välkommen att prata om era planer!
Alla gamla trådar har försvunnit från min lista, men det fanns en tråd för alla brudar som ska ha/har haft ett annorlunda bröllop!
Så jag testar igen, ni som inte ska följa "standardnormen", välkommen att prata om era planer!
vi gifter oss i maj 2010 så det är lååång tid kvar. hade vi haft råd hade jag velat ha det nästa år men det blir svårt.
3e juli, också 2010.
men då hinner man kika runt och få till allt rätt för temat.
och spara pengar, då vi bygger på huset samtidigt.
*tassmärker den här tråden.
Ska själv ha medeltidsinspirerad brudklänning om ett år. Är en ganska alternativ människa f.ö men bröllopet blir nog ganska plane ändå. Förutom våra kläder då. Och så tänker jag dekorera med naturmaterial.
vi gifter oss 16 maj =P Hoppas naturligtvis på toppen väder
Vi gifter oss på bohus fästning, i ett litet valv, så det ska bli spännade och se hur det blir!
Vi hade ett medeltida bröllop med kläder och mat och hela kittet. Gifte oss i en gammal slottsruin och hade festen i en gammal lada. Större delen av gästerna hade tisenliga kläder, vilket var fantastiskt roligt! Det var en underbar dag på så många sätt.
Jag vill göra om det ;)
Att gifta sig i hembygdsdräkt räknas nog hit. Jag har inte bestämt mig till hundra än. Vita brudklänningar är ju såååå fina och jag är rädd att jag inte blir lika fin i hembygdsdräkt som jag skulle blivit i en vit klänning.
jag tycker hembygdsdräkt låter underbart!! Inte ska du känna så, jag tycker vita klänningar är så himla tråkigt, alla har ju det, blir ju inget personligt av det hela! Kör på den du tycker jag!
Sweetsun: Skuttar in och säger Hej i din tråd Hoppas kunna snappa upp ett och annat matnyttigt tips eftersom vi inte heller ska ha så traditionellt...
Må gott!
hejhej MD2009! Du är så välkommen så! berätta gärna lite om hur ni har tänkt erat bröllop! Hann ju inte höra så mycket på fikat =P