Alternativa brudar
Alla gamla trådar har försvunnit från min lista, men det fanns en tråd för alla brudar som ska ha/har haft ett annorlunda bröllop!
Så jag testar igen, ni som inte ska följa "standardnormen", välkommen att prata om era planer!
Alla gamla trådar har försvunnit från min lista, men det fanns en tråd för alla brudar som ska ha/har haft ett annorlunda bröllop!
Så jag testar igen, ni som inte ska följa "standardnormen", välkommen att prata om era planer!
vad roligt nancy! vad är det för lokal? har du bild att vis?
Det är en trevlig restaurang inte långt från där vi bor. Normalt hyr de inte ut på kvällstid, eftersom de ofta har musikuppträdanden och sådant, men just bår dag var fortfarande obokad. Jippie!
(Återkommer med bild i galleriet när jag hittat någon)
Nu finns det bild!
wow, vilken lokal! kul att ni fick den!
ja en sån mysig lokal!
Tack!
Tror faktiskt inte att jag sett någon annan mönstrad brudklänning åtminstone inte stormönstrad som min. Var lite lite skeptisk innan jag bestämde mig, och tänkte att det inte skulle kännas så "brudigt" men det var då ingen risk när jag väl stod där!
Nancy Drew skrev 2008-09-08 20:54:29 följande:
Hej alla alternativa brudar! Vad roligt med lite historiska teman. Själv tänkte jag gifta mig i (som höres av min signatur) 1700-talsklänning. Jag lät sy upp en ljusblå 1700talsklänning för snart 10 år sedan (för "skojs skull") och har själv sytt ett par kopior och varianter av den sen dess. Har en stor historisk garderob från 1200tal och framåt och blir sååå glad när jag hör om alla dessa drömbröllop i denna tråd. Jättekul! Funderade först på medeltidstema men tror att 1700tal i krispigt gräddvitt och mörkare ivory siden skulle va tjusigt. Vill gärna ha lite av det klassiska med ljusa färger, sidentyger och släp. Fast begränsat med "fluff", blir lätt överdrivet mkt ryschpysch med 1700talet. Suck, längtar...
hur går det för alla alternativa brudar här inne då?
Det ultimata att gifta sig i idag borde ju vara kritvit marängkl'änning med stpr slöja och puffärmar. Det har ju INGEN idag och knappt haft på 15 år ;)
Hehe