• SweetSun

Alternativa brudar

Alla gamla trådar har försvunnit från min lista, men det fanns en tråd för alla brudar som ska ha/har haft ett annorlunda bröllop!

Så jag testar igen, ni som inte ska följa "standardnormen", välkommen att prata om era planer!

• Svar på tråden Alternativa brudar
  • ganesha

Har väl ganska avslapnnat i övrigt skulle jag tro.
    Ingångs- och utgångsmusik spelas på flöjt eller saxofon.
    Vigsel och fest i en slottsruin.
    Ingen bordsplacering eller ens sitt-ner-och-ät-krav, utan kvällen baseras på mingelplanering.

Han har svarta kostymbyxor, en lite brunnyanserad väst och kavaj från dressman, blir en skjorta som går i vinrött och en kravatt i ej vald färg.

• SweetSun

ok, ja det låter skönt! Man vill ju inte ha det för strikt eller högtidligt,, det är ju folk man känner som är med, och man har ju inte såna fester för dem annars så känenr jag iaf.

• Nancy Drew
    SweetSun skrev 2008-10-05 16:06:23 följande:
    ok, ja det låter skönt! Man vill ju inte ha det för strikt eller högtidligt,, det är ju folk man känner som är med, och man har ju inte såna fester för dem annars så känenr jag iaf.
    Så känner jag också! Vi vill att festen ska vara rolig, snarare än högtidlig.
  • SweetSun

Precis! Det är ju en fest för släkt och vänner, och jag har då inga i släkten som är så fina i kanten att man behöver "göra sig till"

• Emblingen

Vårt var inte det "traditionella" utan 50-tals maffia. Ni kan läsa om det och kolla bilder på min sida!

• SweetSun

hej emblingen! längesen man såg till dig! Era bilder såg riktigt coola ut!

• Fenixx

Inga nya som kanske vill in i tråden?

• Liz Arden

Väcker tråden till liv igen.

Jag och min blivande man vill ha 1800-talsinspirerat bröllop med tidsenliga kläder och en tidsenlig lokal.

Vi har faktiskt inte valt lokal än för det fanns flera som skulle passa. Men fina takbjälkar, öppen spis och gammalt plankgolv fanns i alla.

Jag funderar på om man skall skriva på inbjudan att det är 1800-tal eller om det skall bli en överraskning? Hade varit kul om fler kom i tidsenliga kläder men vi vill att folk ska få komma som dom är och inte behöva köpa en massa kläder bara för att kunna komma.

• Liz Arden

Förresten, hur har ni andra som skall viga er borgligt gjort?

Får vigselförrättaren komma till er eller viger ni er i rådhuset?

Var hittar man info om borglig vigsel och sånt?

• Nancy Drew

Kul att någon väcker tråden till liv!

Vi hoppas hitta en vigselförrättare som kommer till vår festlokal. Kolla med kommunen eller länsstyrelsen, de har listor på vilka som finns där du bor.

Svar på tråden Alternativa brudar