• SweetSun

Alternativa brudar

Alla gamla trådar har försvunnit från min lista, men det fanns en tråd för alla brudar som ska ha/har haft ett annorlunda bröllop!

Så jag testar igen, ni som inte ska följa "standardnormen", välkommen att prata om era planer!

• Svar på tråden Alternativa brudar
  • Nancy Drew

Tack allihop, nu känner jag mig lugnare. Hoppas affärsinnehavaren mailar tillbaka ikväll... (Det är ju lite tidsskillnad, så mailkonverationen går ganska långsamt.)

• Nancy Drew

Åh, nu var det någon som hann ta den! Dumma tant att vara så seg! Jag är förkrossad! Nu kommer jag verkligen aldrig hitta en klänning.

• Hemligt i New York

Nancy Drew: Shit va jobbigt, när jag bestämt mig har jag svårt att släppa det.... Håller tumarna att den perfekta klänningen dyker upp snart!

Vad är det du är ute efter?

• Nancy Drew

Hemligt i New York skrev 2008-10-28 18:18:40 följande:

Nancy Drew: Shit va jobbigt, när jag bestämt mig har jag svårt att släppa det.... Håller tumarna att den perfekta klänningen dyker upp snart!Vad är det du är ute efter?
    Något helt omöjligt: En klänning som går till knäna ungefär, i någon rolig färg eller vit med mönster. Jag vill ha vidd i kjolen och inte axelbandslöst. Enkel, men ändå speciell. Överkomligt pris (läs: billig). Dream on, jag vet.
  • SweetSun

Men, gillar du vivien of holloways klänningar? De finsn ju i massa fina färger!

• Nancy Drew
    SweetSun skrev 2008-10-29 11:17:04 följande:
    Men, gillar du vivien of holloways klänningar? De finsn ju i massa fina färger!
    De är fina, men inte riktigt min stil. Jag är inte alls förtjust i halterneckmodeller...
  • SweetSun

ah ok, men det jag gillar med denna är att det inte är nån tyngd på nacken! det var jag rädd för först, men den sitter med all "tyngd" på livet.

vad är det annars för modell du gillar då?

• Nancy Drew

Nu har jag bild på den förlorade klänningen i galleriet. Om någon har tips om liknande så hojta.

• SweetSun

om! ja jag ska hålla ögonen öppna! väldigt fin modell!

• 3Jane

Hm ja synd att den försvann, men ja är säkert på att du hittar en ännu finare

• svårtattvälja

Nancy Drew - hur dyr får klänningen vara? För om du kan betala 3000-5000 så kan du ju få den uppsydd, kanske ännu billigare om det är en enkel modell. Mitt tips är isåfall att leta gamla symönster på ebay, där finns massor av fina i sån modell som klänningen du visade. Eller gå med bilden till någon sömmerska/skräddare och kolla vad den kan kosta att göra.

• Nancy Drew
    svårtattvälja skrev 2008-10-29 16:25:14 följande:
    Nancy Drew - hur dyr får klänningen vara? För om du kan betala 3000-5000 så kan du ju få den uppsydd, kanske ännu billigare om det är en enkel modell. Mitt tips är isåfall att leta gamla symönster på ebay, där finns massor av fina i sån modell som klänningen du visade. Eller gå med bilden till någon sömmerska/skräddare och kolla vad den kan kosta att göra.
    Det blir nog i dyraste laget för mig, tyvärr. Men framför allt så har jag nog inte tid, är mindre än tre månader kvar och julen däremellan.
  • Nancy Drew

Uppdatering från klänningsjakten: Besökt tre av de fem butikerna på min lista och bara hittat en som jag kanske skulle kunna ha. En vit med små guldprickar, som säkert skulle gå att korta av till knä-längd. Jag lovar att den försvinner medans jag och syrran går igenom Södermalmsdelen på listan.

• Fenixx

nancy>> hur har klänningsjakten gått?

nu har jag fått klart med tjejerna som ska sjunga och spela harpa på vårat bröllop. ena tjejen kan även sjunga på alviska och dem har ju redan egna kläder i temat så det får jag på köpet.
    lustiga är att jag alltid gillat harpa med, var ju en slump jag hörde dem spela på ett medeltidsarrengemang jag var på, så jag gick fram och frågade dem och hade tur att dem bor nära med.

• Nancy Drew
    Fenixx skrev 2008-11-25 17:43:17 följande:
    nancy>> hur har klänningsjakten gått? nu har jag fått klart med tjejerna som ska sjunga och spela harpa på vårat bröllop. ena tjejen kan även sjunga på alviska och dem har ju redan egna kläder i temat så det får jag på köpet. lustiga är att jag alltid gillat harpa med, var ju en slump jag hörde dem spela på ett medeltidsarrengemang jag var på, så jag gick fram och frågade dem och hade tur att dem bor nära med.
    Det går inte alls. Jag har köpt en rosa, www.topshop.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&viewAllFlag=&catalogId=19551&storeId=12556&categoryId=103409&parent_category_rn=42344&productId=900334&langId=-1 , men nu börjar jag ångra mig. Jag är så velig!

Kul med musikerna! Lite OT: men harpa är väl mer barock än medeltid (men väldigt vackert!)?
  • Fenixx

uch ja det är inte lätt med klänningar, men den rosa var ju fin.

vi har inte helt genomgående medeltid utan har inspiration från LOTR(sagan om ringen) också. och blir inget klädkrav(fast önskevärt) eller äta med fingrarna heller för gästerna då vi ändå inser att vi inte har så många i våran bekantskap som är insatta i detta.
    men vi ska ha riddare och tornéspel i våran ära efter vigseln med, så kommer bli kanon ändå tror jag.

• Nancy Drew
    Fenixx skrev 2008-11-25 18:05:40 följande:
    uch ja det är inte lätt med klänningar, men den rosa var ju fin. vi har inte helt genomgående medeltid utan har inspiration från LOTR(sagan om ringen) också. och blir inget klädkrav(fast önskevärt) eller äta med fingrarna heller för gästerna då vi ändå inser att vi inte har så många i våran bekantskap som är insatta i detta.men vi ska ha riddare och tornéspel i våran ära efter vigseln med, så kommer bli kanon ändå tror jag.
    Coolt låter det i alla fall! Harpa känns ju lite alviskt, sådär.
Svar på tråden Alternativa brudar