• SweetSun

Alternativa brudar

Alla gamla trådar har försvunnit från min lista, men det fanns en tråd för alla brudar som ska ha/har haft ett annorlunda bröllop!

Så jag testar igen, ni som inte ska följa "standardnormen", välkommen att prata om era planer!

• Svar på tråden Alternativa brudar
  • Nancy Drew

Guntan: Om du har tillgång till Dagens Nyheter var det en bröllopsannons idag där paret hade hembygdsdräkter. De var SÅ fina!

• Fenixx

Åh just nu är jag såå pirrig ska ni veta!
    fick precis mail från riddargruppen vi ska ha till vigseln och då vi ska ha vigseln precis innan tornéspelet och deras börjar 14.30 varje år.
    så det blir 14.00 3 juli 2010 som vi vigs och blir man och fru!! fatta vilken skum känsla att få det klart med just tidpunkten så.

och när vi går ifrån prästen så kommer riddarna stå på rad mittemot varandra och ha korsade svärd höjda i luften och bilda ett valv som vi går under!
    Ni kan jo tro hur härligt det känns för temat och att vi bägge delar förtjusingen i riddare, medeltiden.

• Fenixx

ja det har jag sett innan, så härlig klänning bruden hade.

ett tips om ni har just temabröllop är att söka efter det på youtube! där kan det finnas massa att se på och få inspiration.
    kom jag själv först på för nån dag sen, lite efter.

• fluffinuff

Mitt bröllop kanske också passar in här...vi ska gifta oss på Bäckaskog slott och ha vegansk meny. Vi har tema lila och orange, min klänning ska vara lila och i Sagan om Ringen/medeltidsstil och min sambo ska ha orange väst.

Istället för bukett ska jag ha flätade sidenband med eventuellt lite orange blommor inflätade och istället för blomsterdekorationer ska vi ha frukt på borden. Temat är lila och orange, frukt och citrus och citrus ska vara genomgående tema i maten. Istället för placeringskort ska vi ha skivade apelsiner som ligger på blad med namnet skrivet på. Men den biten ska jag fundera mer på, vill ju inte ha apelsinfläckar överallt : ) Till brudvals ska vi eventuellt ha nåt helt annat som typ tango (fast tveksamt då ingen av oss är särskilt dansanta) eller dansa vanlig vals fast till någon ovanlig musik.

• Nancy Drew
    fluffinuff skrev 2008-09-08 20:23:31 följande:
    Mitt bröllop kanske också passar in här...vi ska gifta oss på Bäckaskog slott och ha vegansk meny. Vi har tema lila och orange, min klänning ska vara lila och i Sagan om Ringen/medeltidsstil och min sambo ska ha orange väst. Istället för bukett ska jag ha flätade sidenband med eventuellt lite orange blommor inflätade och istället för blomsterdekorationer ska vi ha frukt på borden. Temat är lila och orange, frukt och citrus och citrus ska vara genomgående tema i maten. Istället för placeringskort ska vi ha skivade apelsiner som ligger på blad med namnet skrivet på. Men den biten ska jag fundera mer på, vill ju inte ha apelsinfläckar överallt : ) Till brudvals ska vi eventuellt ha nåt helt annat som typ tango (fast tveksamt då ingen av oss är särskilt dansanta) eller dansa vanlig vals fast till någon ovanlig musik.
    Vad coolt!
    När gifter du dig?
  • 20080802

Vi gifte oss den 2 augusti i år och var ganska traditionella, men min klänning (finns i mitt galleri) är jag stolt över och visar gärna upp för dem som vill få inspiration till något annat än traditionellt vitt...

• fluffinuff

Vi ska gifta oss 9:e maj nästa år. Äntligen!!!! Har varit tillsammans i över sju år, men utlandsboende och annat har gjort det svårt att planera bröllop, men nu är vi hemma i Sverige igen.

• Nancy Drew
    20080802 skrev 2008-09-08 20:51:51 följande:
    Vi gifte oss den 2 augusti i år och var ganska traditionella, men min klänning (finns i mitt galleri) är jag stolt över och visar gärna upp för dem som vill få inspiration till något annat än traditionellt vitt...
    Jättehärlig! Jag har också funderat på en klänning med mönster.
  • Furudal78

Hej
    Antar att vi kanske passar in här vi ska gifta oss i Rådhuset i Göteborg, det blir bara vi två inga egna vittnen, ingen vet om det - alla tror att vi ska gifta oss i Västindien, som det var planerat från början, men gud vad krångligt med alla papper som ska översättas och skickas hit o dit.. Så nu gör vi alltså en smygis o sticker till Gbg en lördag i november istället, vi har bokat ett Love-pkt på Elite Plaza så där ska vi skämma bort oss lite och sen åker vi till Västindien i början på Dec.

Svar på tråden Alternativa brudar