• SweetSun

Alternativa brudar

Alla gamla trådar har försvunnit från min lista, men det fanns en tråd för alla brudar som ska ha/har haft ett annorlunda bröllop!

Så jag testar igen, ni som inte ska följa "standardnormen", välkommen att prata om era planer!

• Svar på tråden Alternativa brudar
  • Moninan

JAg ska ha en medeltida klänning (använder den stilen privat också) men vet inte vad min m2b ska ha på sig? Kommer det att passa med min klänning( en mjättemaffig klänning med långa trumpetärmar och en hel del gulddetaljer) och att han har en enkel traditionel klädsel?

• mysifer

kan inte han också ha medeltida kläder? vad vill han själv ha för något på sig?

• SweetSun

här har det rullat på , catering klar nu. Nästa steg blir vigselförrätare..

• coddling
    Fjosok skrev 2008-10-03 17:13:58 följande:
    Det ultimata att gifta sig i idag borde ju vara kritvit marängkl'änning med stpr slöja och puffärmar. Det har ju INGEN idag och knappt haft på 15 år ;)Hehe
    Här har du en som resonerar precis så! (till allas stora förfäran antar jag) jag känner mig verkligen som en alternativ brud.

Jag älskar 80-talet. Fick precis hem min klänning som jag köpt på e-bay, en amerikansk puffärmad sak som är heeelt underbar... More is more! Följde även med en slöja med stooor puff och blommor och "pannband" och jag vet inte allt. Sen är den rätt praktisk för man kan ta av släpet. Finns en bild i mitt galleri!
  • Fenixx

coddling>> det som gör det så härligt, finns en stil och klänning för alla!

är säkert folk som rynkar näsan för vårat tema och min typ av klänning med, hehe
    men känns personligt och rätt.

• coddling

Fenixx>> Ja det gör det verkligen... och man kan ju inte försöka göra andra nöjda hela tiden, hur skulle världen då se ut??

• Moninan

Han ska ha vanlig klädsel. väst, skjorta ja allt som är "traditionelt". Så jag vet inte riktigt hur det blir med hans och min klädsel tillsammans.

• ganesha

Min klänning har en blommig kjol i organza (röd och grön), samt en "slits" över ena benet upp till knät, så man ser vita stövlar och lite av strumpbyxorna.

Har även dreads som jag ska knyta ihop på något vänster och knyta i lite band istället för slöja.

Räknas det som alternativt?

• SweetSun

det gör det nog =P är förresten nåt i övrigt annorlunda eller är det just klädseln?

• mysifer

så kommer vi också att ha det..från början skulle vi ha medeltida tema men har tänkt om så min klänning kommer bli någon slags blandning mellan medeltid/goth och han vill ha mer traditionell klädsel. vi löser det så att han kommer att ha väst och/eller slips/kravatt i matchande färg och mönster till min klänning för att det ska höra ihop.

Moninan skrev 2008-10-04 14:59:08 följande:
    Han ska ha vanlig klädsel. väst, skjorta ja allt som är "traditionelt". Så jag vet inte riktigt hur det blir med hans och min klädsel tillsammans.
Svar på tråden Alternativa brudar