• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • ingenjörsbruden
    Jonna83 skrev 2008-08-22 14:08:05 följande:
    Ankan80Illamående konstant ;( Förutom precis när jag ätit..oftast. Så jag äter typ..jämt.. min man tycker det hela är himla kul. Men fortsätter det så här så kommer han inte få det så roligt längre..;)IngenjörsbrudenAlltså..försök o försök. Det var inget försök egentligen. Jag slutade med piller för att vi nångång senare skulle skaffa barn, jag behövde lixom vänja mig vid tanken lite. Körde med avbrutet men missade kanske 1-2 gånger sas o tjaa.. det behövdes tydligen inte mer än så!
    Hoppas man är lika fertil som du!!!
  • Jonna83

Haha ja.. det kanske är bra ;) Men jag är fortf lite i chock får jag säga. Jag vet ju hur barn blir till lixom men att det skulle ta sig direkt det.. trodde jag aldrig. Jag sitter o kollar i böcker o kan inte fatta att det tickar ett litet hjärta där inne redan, hur gick det till lixom?? ;)

• Ankan80

Det måste kännas skitcoolt sen när det börjar röra sig. En miniailien

Jonna83 skrev 2008-08-22 14:22:52 följande:
    Haha ja.. det kanske är bra ;) Men jag är fortf lite i chock får jag säga. Jag vet ju hur barn blir till lixom men att det skulle ta sig direkt det.. trodde jag aldrig. Jag sitter o kollar i böcker o kan inte fatta att det tickar ett litet hjärta där inne redan, hur gick det till lixom?? ;)
  • Jonna83

haha..jaa..det ska bli spännande. Mest spännande är hur jag ska få ut h*n! Är livrädd för allt vad kejsarsnitt o förlossning innebär, så.. ja, jag har ett par spännande månader frmför mig ;)

• Ankan80

Hehe...vadå....skall den ut också

• Jonna83

ja dom säger det! Själv fattar jag inte hur det ska gå till men jag får väl lita dom.. ;)

• Zsarah

Dottern är snart 9 månader. Det tog 2-3 försök för oss. Första försöket så tror jag att vi missade ÄL. Har läst på flera ställen att man inte ska ha sex varje dag för sperma kvalitén blir sämre. Bäst är det om man har varannan-var tredje dag. Lycka till nu brudar. Det är härlig och jobbigt på samma gång. Hon tar mycket men ger också så mycket tillbaka.

• Ankan80

Då blir min sambo besviken

Blir till att äta massor med ägg...

Zsarah skrev 2008-08-22 14:47:50 följande:
    Dottern är snart 9 månader. Det tog 2-3 försök för oss. Första försöket så tror jag att vi missade ÄL. Har läst på flera ställen att man inte ska ha sex varje dag för sperma kvalitén blir sämre. Bäst är det om man har varannan-var tredje dag. Lycka till nu brudar. Det är härlig och jobbigt på samma gång. Hon tar mycket men ger också så mycket tillbaka.
  • Zsarah

Och så ska de undvika bada bastu och bada varma bad för det försämrar tydligen sperma kvalitén samt att undvika alkohol och nikotin om man vill gå överkurs:)

• lanovia 08

Grattis Jonna! Vad roligt! Var det inte du som var så illamåeende för ett tag sedan men inte visste vad det var?

Hmmm.. rent krasst är man riktigt fertil så kan du bli gravid även på avbrutet. Det kommer ju spermier från killen innan han får orgasm. Men skönt att det gick så lätt för er. Och ännu bättre att du hann passera bröllopet innan illamåendet kom.

Jonna83 skrev 2008-08-22 14:08:05 följande:
    Ankan80Illamående konstant ;( Förutom precis när jag ätit..oftast. Så jag äter typ..jämt.. min man tycker det hela är himla kul. Men fortsätter det så här så kommer han inte få det så roligt längre..;)IngenjörsbrudenAlltså..försök o försök. Det var inget försök egentligen. Jag slutade med piller för att vi nångång senare skulle skaffa barn, jag behövde lixom vänja mig vid tanken lite. Körde med avbrutet men missade kanske 1-2 gånger sas o tjaa.. det behövdes tydligen inte mer än så!
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3