• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • lanovia 08

Hmmm... den skall väl det.

Ankan80 skrev 2008-08-22 14:33:26 följande:
    Hehe...vadå....skall den ut också
  • lanovia 08

Vaaa??? ÄR jag bara dum nu eller missade jag något viktigt? Äta ägg???

Gud vad mycket man skall behöva tänka på. Man kan inte ens ha sex så ofta som man vill för att bli gravid. Det känns bakvänt...

Ankan80 skrev 2008-08-22 14:55:59 följande:
    Då blir min sambo besviken Blir till att äta massor med ägg...
  • Ankan80

Ja, han säger att män som äter ägg får mer produktion....han brukar skoja med det iaf när vi äter det....

• Jonna83

lanovia08

Jo det var jag fast det var inte pga det här. Det är förmodligen magkatarr. Läkaren tror fortf inte men jag anser att det är det.

Pratades inte det om Mumomega här förut? Kollade lite på itnernet om det, men tror jag missade om det fanns folsyra i det eller inte? Men det borde det väl göra kanske..

• lanovia 08

Hehe vad bra. Då borde min kille vara fulländad när det gäller det. Han äter så mycket ägg att hela han snart ser ut som ett ägg.

Jonna, jo enligt vad som skrevs här förut så innhäåller Mumomega folsyra.
    Ok, hann det illamåendet ge med sig innan du blev gravid då?

• Jonna83

njaa, det hann bli lite bättre. Men nu är ju det tillbax, fast jag tror det här är gravdi illamående lite blandat med magkatarr. Svårt att skilja det åt.. o tydligen så är det vanligt att man har magkatarr när man är gravid så..Min lär väl bli värre :(

• Zsarah

jonna83 om du mår bättre strax efter du har ätiti så är det nog graviditeten för det är så, Ha ett pakett saltakex brevid sängen som du knaprar i dej innan du stiger upp så slipper du lite av illamåendet och ät regelbundet så du inte hinner bli hungrig..

• Vargtassa

När jag läser den här tråden så känner jag mig bara såå lyckligt lottad att jag har två underbara pojkar hemma.. 6 åringen tog 5 månader att tillverka och 3 åringen han blev till innan vi ens hann blinka.. :)
    Mina hjältar..

• lanovia 08

Det är bara att gratulera vad roligt att det verkar ha gått så lätt. Men vad menar du menar du med lyckligt lottad när du läser den här tråden? Att du inte som många av oss är amatörer som precis börjat försöka eller vad? förstod inte riktigt.

• Vargtassa

Menade inget illa! Jag är bara glad att jag är "klar". Det tar en hel del både psykiskt och fysiskt när man övar för barn :)(Blir det nåt? Nej, det blev inget nu heller. Jippieeeee, nu blev det! Herregud, är jag redo? Ja, du förstår kanske...)
    :)
    lanovia 08 skrev 2008-08-23 13:44:49 följande:

Det är bara att gratulera vad roligt att det verkar ha gått så lätt. Men vad menar du menar du med lyckligt lottad när du läser den här tråden? Att du inte som många av oss är amatörer som precis börjat försöka eller vad? förstod inte riktigt.
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3