Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Jag är 28 år och gifter mig om några veckor jag är livrädd för att skaffa barn. Dock vet jag att jag gärna vill ha barn och min blivande man vill gärna ha barn. Jag tycker att det känns konstig, obehagligt och att man inte har kontroll allas. Har ångest för att föda etc. Någon anna som känner så?
Jag är mer "rädd" för att det kommer vara massa folk omkring mig vid förlossningen. Är ganska pryd av mig. Men men....de har nog sett det förr så att säga.
Smärtan är jag inte rädd för alls. I så fall om något skulle gå snett. Men man skall väl helst tänka positivt.
Jag tror jag är mest rädd för att tappa bort mig själv...
Jag tror att man väldigt lätt tappar bort sig själv när det är barn på g. Man ger barnet allt man har.. Men man hittar tillbaka till sig själv efter ett tag. Att bli förälder är det största som kan hända! Det är ingenting som du kan göra ogjort. Men jag tror även att du växer enormt som människa. :)
Jag hittade när jag kolla snabbt två olika bud om aspirin. Verkar som att aspririn är bra vid provrörsbefruktning i alla fall: www.aftonbladet.se/foraldrar/graviditet/article219730.ab
Men här säger de att det kan tillfälligt försvåra möjligheten att bli gravid (läs under viktigt): www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp
Såg också när jag googlade tjejer som hade tatt aspirin och blivit gravida med en gång efter det. Så det kanske funkar.
Men däremot är jag anti att stoppa i mig tabletter mer än nödvändigt. Jag kommer försöka ett tag till utan hjälp. Sedan får man väl prata med barnmorskan och se vad de tipsar.
Hmm, det står ju att de fick "en tablett med 75 mg acetylsalicylsyra, vilket inte ens motsvarar en sjättedel av en vanlig värktablett". Då kanske en värktablett med 6 gånger så hög dos inte är så bra?
Hihi...enligt min högst amatörmässiga uppskattning så har jag ÄL kring bröllopsnatten..Perfekt TIMING!
lanovia 08 skrev 2008-08-21 12:57:03 följande:
Perfekt!!! Då kanske det blir ett bröllopsnatts barn.
Själv kommer jag ha ÄL under bröllopsresan så vem vet kanske lyckas vi få till en liten afrikan.