• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • ingenjörsbruden

Jaaa visst var den!!

Bulle i ugnen!!

Det finns ju tröjor där det står "Bebis" i magen....men hallå?? Är de säkra?! Det kanske är en V-varelse??!!
    *asg*

Jag funderar på en tröja med texten:

"Rör magen på egen risk"

Eller
    "Varning, rör ej magen! Bitsk mamma!"

• Bamboozle

Sekretet ska vara elastiskt och genomskinligt när man är "mottaglig". Sen ska man mäta sin kroppstemperatur och nåt mer som jag inte minns. Allt finns lättillgänglig i den relativt tunna boken "Naturlig födelsekontroll". Lycka till!

• lanovia 08

Hehe underbart. Skulle passa mig också. För jag tror jag kommer bli galen på att alla människor kommer anse sig ha rätt att klappa mig på magen.

ingenjörsbruden skrev 2008-08-21 16:01:24 följande:
    Jaaa visst var den!!Bulle i ugnen!! Det finns ju tröjor där det står "Bebis" i magen....men hallå?? Är de säkra?! Det kanske är en V-varelse??!! *asg*Jag funderar på en tröja med texten:"Rör magen på egen risk"Eller"Varning, rör ej magen! Bitsk mamma!"
  • ingenjörsbruden
    Bamboozle skrev 2008-08-21 16:05:30 följande:
    Sekretet ska vara elastiskt och genomskinligt när man är "mottaglig". Sen ska man mäta sin kroppstemperatur och nåt mer som jag inte minns. Allt finns lättillgänglig i den relativt tunna boken "Naturlig födelsekontroll". Lycka till!
    Tack!!!
    Perfekt...så är det....ivanliga fall så är sekretet segt=stoppar spermier så när det är ÄL så ska det vara lite "rinnigare"
  • Bamboozle

Man kan prova genom att ta lite mellan tummen och pekfingret och försöka dra ut en sträng mellan fingrarna - ju bättre sträng desto fertilare. Om det däremot bara är en lite klumpigare konsistens som blir kvar på fingertopparna är man mindre fertil (svårt att veta vad man ska skriva eftersom en del är superfertila och så finns det ju livskraftiga spermier).

• Zsarah

Nu har jag fått tillbaka mensen efter dottern:). Vi hade försökt med en massa olika tips och sånt men ingenting. Månaden före jag blev gravid, så dök inte mensen upp den var försenad, men någon dag efter så fick jag klumpig mens. Antagligen ett tidigt missfall, och månaden efter ville jag inte prova med så många olika sätt utan vi körde varannan dag och benen och rumpan upp i luften efter sex:) Jag hade helt glömt bort när jag skulle ha mens för vi slutade ha sex i mitten av månaden, så jag trodde inte att jag hade någon chans att vara gravid. Då en dag så började jag räkna och insåg att min mens var sen, gjorde ett graviditets test och prova gissa om jag var förvånad då det var två streck. Har fått höra sen att ett missfall kan rensa livmodern och på så sätt så blir det lättare att bli gravid. Nu vet jag inte om jag var gravid då men.. Samma sak om man har haft svamp och använder någon salva som ska ta bort svamp så rensar det så då har man lättare att bli gravid, det funkade för en släkting till min sambo.

Så vad jag har lärt mej efter att ha läst och av egen erfarenhet. Ta de lugnt, stressa inte över graviditeten. För stress kan göra det svårare att bli gravid. Lycka till alla:)
    Och ett till litet tips. Rosenrot, sägs ha en god effekt om man önskar att bli gravid.

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2008-08-21 16:09:05 följande:

Hehe underbart. Skulle passa mig också. För jag tror jag kommer bli galen på att alla människor kommer anse sig ha rätt att klappa mig på magen.
    Nä inte jag heller!!! O om jag själv skulle få för mig så frågar jag alltid först!

Men man får väl tänka på att det gav tur/lycka till modern o barnet att man tog på magen.....iallafall har jag fått höra det!

Zsarah: Tack för dina tips! Håller med dig om att man ska nog inte stressa!
    Kan man säga det till chefen att nä nu ska jag inte stressa för vi ska försöka bli gravida, så saker o ting blir klara när de blir... ?!

Bamboozle: Kanonbra beskrivning! Man får väl ta o analysera o fundera lite själv på konsistensen. Kan ju vara en fördel att köra med ÄL-stickor osså 1 månad så man kan relatera mellan ÄL o konsistensen för att bli riktigt säker!
  • Oktober08

Vi gofter oss i oktober och i mars åker vi på bröllopsresa, då är det meningen att det ska startas verkstad! :) Vill egentligen tidigare, men vet ju inte hur jag kommer att må som gravid och jag vill kunna njuta av vår resa, med lite alkohol och mys. ;) Mitt recept för p-piller tar slut lagom till resan och jag tänker inte förnya det. ;)

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3